Pelimatka Belekiin Turkkiin 15.-23.03.2008

Matkaseura: EJH, Päivi Hänninen, Maria Siro, Timo Siro + 19 muuta golfmatkalaista Chali Möllerin johdolla
    Matkareitti: lento Helsinki - Antalya, bussi Antalya - Belek - Antalya, lento Antalya - Helsinki
    Pelatut kentät: Gloria Golf Club Old Course (2 kertaa), Gloria Golf Club New Course (2 kertaa), Robinson Golf Club Nobilis, Sueno Golf Club Dunes Course ja Sueno Golf Club Pines Course

60-vuotispäiväni lähestyi ja kesällä 2007 alettiin miettiä, minne lähdetään pelaamaan, koska en aikonut juhlia vanhenemistani. Matkakavereiksi pyydettiin Maria (Malla) ja Timo Siro. Monien vaihtoehtojen jälkeen päädyttiin SunGolfin pelimatkaan Belekiin, Turkkiin. Timolla oli hieman ennakkoluuloja Turkkia kohtaan, mutta pienen suostuttelun jälkeen kohde sopi hänellekin. Varasin matkan netin kautta 11.9.2007 ja hintaa tuli kaikkiaan 1180 € hengeltä. Matkaan kuului majoitus Gloria Golf Resortissa puolihoidolla, 5 peliä ja matkanvetäjän palvelut. Matkan vetäjänä piti olla tuttavani Outi Kunttu, mutta hän sai uuden työn Suomen Golfliitosta ja näin vetäjä muuttui. Vasta pari viikkoa ennen matkaa sain tietää, että vetäjänä tulee olemaan Charles (Chali) Möller. Hänetkin tunnen ennestään, sillä jo 1990, kun hän oli toimitusjohtajana Kerigolfissa, sattumalta pelasimme samassa ryhmässä. Myöhemminkin tapasin hänet muutaman kerran mm. Business Golfissa ja Lohjalla, jossa hän oli myös toimitusjohtajana. Myös hotelli vaihtui. Gloria Golf Resort oli remontissa ja Aurinkomatkoista soitettiin, että hotelliksi on vaihtunut Gloria Serenity Resort, joka on edellisen vieressä. Molemmat ovat viiden tähden hotelleita, mutta Serenity on melko uusi, vain pari kolme vuotta vanha.

Golfbägien kuljetus ei kuulunut hintaan ja senkin varasin netin kautta. Edestakainen kuljetus maksoi 50 €. Perillä selvisi, että porukkaan kuului vetäjien Chali Möller ja Leif Beilinsson lisäksi kaikkiaan 21 pelaajaa eri puolilta Suomea. Pelimatkalla on systeeminä, että joka päivä pelataan eri porukassa ja jonkinlainen kilpailu on ohjelmassa. Myös lähimmäksi lippua ja pisin draivi kuului joka päivä ohjelmaan. Illalla pidettiin sitten palkintojen jako.

Suomessa oli lämmin talvi ja melkein koko ajan pääsi pelaamaan ainakin Meri-Teijossa. Matkaan lähdön aikaan ainakin sää oli melko kurja, joten oli mukava lähteä etelän aurinkoon pelailemaan.

Tämän matkakertomuksen yhteydessä on paljon kuvia. Jos haluat nähdä kuvan suurempana, klikkaa pikkukuvaa!

Lauantai 15.03.2008 Airport Taxi oli tilattu 15.45, mutta se oli talomme edessä jo 15.35, kun menimme alas. Muita ei tullut kyytiin, joten kentällä oltiin jo 16.10. Siron Malla oli siellä jo odottamassa ja Timo viemässä autoa parkkiin. Finnairin koneen piti aikataulun mukaan lähteä 18.30, mutta taululta näkyi, että se lähteekin vasta n. 20.40. Lähtöselvitystä ei lomalennolle pysty tekemään netissä, mutta se sujui nopeasti, sillä virkailija ohjasi meidät tyhjille luukuille toiselle puolelle hallia. Siellä virkailija sanoi, että kone tulee myöhässä Pariisista ja siitä myöhästyminen johtuu. Meillä oli siten hyvin aikaa istuskella lähtöaulan baareissa. Siellä nähtiin tietysti tuttuja vanhaan tapaan. Ruukkilaiset Leena ja Mauno Larnia olivat lähdössä myös Belekiin, mutta heillä oli Aurinkomatkojen normaali matka. Mailat kyllä olivat mukana. Kentällä tavattiin myös Knapet, jotka olivat menossa Australiaan. Myös tuttuja Belekiin menijöitä nähtiin, mutta omasta ryhmästämme tunsimme vain Chalin. Salolaisetkin ollaan tavattu seuraotteluiden merkeissä, mutta heitä emme tunnistaneet.

Finnairin Airbus A320 tuli putkelle pari tuntia myöhässä, mutta erinäisistä syistä se pääsi lähtemään vasta 21.20, joten se oli myöhässä 2h 50min. Lento sujui mukavasti ja lentoajaksi kerrottiin 3h 15min. Kone oli täynnä.

Helsinki - Antalya 15.03.08

Päivi, Malla ja Timo Helsingin lentoasemalla iloisissa tunnelmissa.

Lento oli myöhässä, joten oli hyvin aikaa nautiskella alkavasta lomasta.

Malla ja Timo näyttävät koneessa hieman nuutuneilta, olihan jo yö.

Sunnuntai 16.03.2008 Antalyan Havalimani-kentälle laskeuduttiin 00.30 ja lämpötila oli +8 astetta. Turkissa on sama aika kuin Suomessa, joten kellojen siirrolta säästyttiin. Matkatavarat tulivat hihnalle nopeasti ja sujuvasti päästiin SunGolfin bussiin, johon kaikki tämän pelimatkan 23 ihmistä mahtuivat hyvin. Bussissa kyselin päivän peliryhmiä, koska synttärieni kunniaksi halusimme pelata omalla porukalla. Chali oli jakanut ryhmät etukäteen ja siinä listassa olimmekin jo lähdössä pelaamaan yhdessä. 40 km:n matka sujui nopeasti ja Gloria Serenity Resortin edessä oltiin 02.15 ja huoneiden jakokin sujui hyvin. Huoneemme oli 1127, jonne tavarat tulivat hyvin nopeasti. Bägien ja matkalaukun (meillä oli vain yksi) purku tehtiin heti. Parvekkeen ovea ei saatu auki, joten kävin respassa pyytämässä korjaajia, jotka tulivatkin heti. Kaverit touhusivat oven kimpussa n. 15 minuuttia, ennen kuin se toimi edes jotenkuten. Nukkumaan päästiin vasta 03.30.

Belek 16.03.08

Hotellihuoneemme parvekkeelta avautui hyvä näkymä puistoon, suurelle uima-altaalle ja villoille.

Tässä odoteltiin hotellin pääsisäänkäynnin luona joka päivä kyytiä golfkentälle.

Rannan puolella oli vielä rauhallista. Hiekkarannan ja hotellialueen välissä on leveä kanaali.

Aamulla heräsin 06.30 ja lämpötila parvekkeella oli 8.5 astetta. Parveke oli koilliseen päin, joten se oli varjossa koko päivän. Näkymä oli puutarhaan ja isolle uima-altaalle päin. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta. Aamiaisen jälkeen lähdettiin hotellin minibussilla Gloria Golf Clubille. Siellä maksettiin kärryt (5 € hotellin asiakkaille) ja rangepoletti (3 €). Kaikki maksut Glorian hotelli- ja kenttäalueella maksetaan hotellikortilla. Kaikkialla muualla kävivät eurot maksuvälineenä. Rangepaukuttelun ja puttailun jälkeen lähdettiin pelaamaan Old Course omalla porukalla. Kentällä palloja hävisi runsaasti vesiesteisiin ja pieniin pusikkoihin, koska peli kulki vain ajoittain. Timppa teki kaksi birkkua ja Päivi yhden. Päivin pallo kiepsahti par-3:lla reiän reunasta, joten holarikin oli lähellä. Kenttä oli hieno ja hyväkuntoinen, mutta pinjoja oli paljon. Vettäkin on melko runsaasti. Timppa voitti lähimmäksi lippua-kisan. Pelin jälkeen otettiin klubilla oluet ja lähdettiin shuttlebussilla hotellille. Bägit jätettiin klubille varastoon.

Gloria Golf Club Old Course, Belek 16.03.08

Pronssinen ikigolfari hotellin pääovella ja synttärisankari, joka on himogolfari.

Malla ja Timo lähdössä Glorian minibussilla ensimmäiselle kierrokselle.

Gloria Golf Clubin Old Coursen ykköstiillä on havaittavissa jo malttamaton odotus.

Ensimmäinen väylä on jotenkuten selvitetty ja siirrytty odottelemaan kakkostiille.

Tällä kentällä on vesiesteitä mukavasti kuten tässäkin 7. väylällä, joka on 142-metrinen par 3.

Tämän näköisiä tasaisia pinjoin reunustettuja väyliä oli runsaasti joka kentällä.

Timo valmistautuu 14. väylällä, joka on par 3. Päivi teki tässä kummallakin pelatulla kierroksella birkun.

15. väylälläkin on vettä, jonka vuoksi tämä par 5 näyttää kovin kapealta. Oikealla näkyy Verde Coursen väylä.

16. väylä on samantyylinen kapean näköinen par 4. Mittaa on kuitenkin vain 270 metriä.

Synttäreiden juhliminen aloitettiin kuohuviinillä. Huoneeseen oli ilmestynyt myös pieni kakku ja syömävälineet neljälle. 18.00 oli Chalin tiedotustilaisuus Wall Street-baarissa. Sinne mennessämme vastaan tuli tarjoilija kantaen kuohuviiniä ja pysähtyi huoneemme ovelle. Kävin avaamassa oven ja saimme pöydälle odottamaan SunGolfin tarjoaman skumppapullon. Tiedotustilaisuudessa Chali esitteli Leif (Lefa) Beilinssonin, joka oli myös SunGolfin matkanvetäjiä ja nyt tutustumassa Belekiin. He kertoivat myös paikan ja pelien systeemeistä. Sitten siirryttiinkin Sirojen kanssa syömään. Timppa ja Malla olivat varanneet synttäripäivällisen viineineen ja kakkuineen.

Ruokailun jälkeen pyydettiin Chali ja Lefa mukaan ja mentiin huoneeseemme tyhjentämään se skumppapullo. Sirojen kanssa jatkettiin vielä hetki juhlimista, mutta nukkumaan mentiin ajoissa n. 22.30, jolloin siivoojat kävivät vielä vaihtamassa pyyhkeet. Päivän korkein lämpötila oli 16.7 astetta.

Belek 16.03.08

Huoneeseemme saimme hotellilta synttärikakun ja SunGolfilta skumppapullon, joita nautittiin pelin jälkeen yhdessä.

Ravintolassa nautittiin maittava illallinen ja tarjoilija otti kuvan porukastamme. Pieni kakku tuotiin täälläkin pöytään.

SunGolfin pelimatkan vetäjät Leif Beilinsson ja Chali Möller kutsuttiin myös käymään huoneessamme ja ottamaan osaa juhliimme.

Maanantai 17.03.2008 Yön alin lämpötila oli 9.2 astetta. Päivästä tuli taas aurinkoinen. Aamiaisen jälkeen lähdettiin taas klubille shuttlebussilla, joka sukkuloi koko päivän hotellin ja kentän väliä. Matkaa on tietä pitkin n. 1.5 km, vaikka kenttä sijaitseekin aivan hotellialueen vierellä. Nyt pelattiin Glorian New Course, jossa on hieman enemmän korkeuseroja mutta vähemmän vettä. Haastavia väyliä kuitenkin löytyy useita. Päivi ja Malla pelasivat samassa ryhmässä ja Timpan kanssa oltiin eri ryhmissä. Minä pelasin Tertun, Marjatan ja Vesan kanssa. Malla otti auton, joka maksoi hotellin asiakkaille 25 €. Greenfee olisi ollut 60 € molemmille kentille. Peli sujui minulta taas melko huonosti muutamaa loistosuoritusta lukuun ottamatta. Timppa pelasi puolestaan jälleen hyvin. Lähdöt olivat 10.09 alkaen ja peli kesti melko kauan. Klubin terassilla otettiin totuttuun tapaan Efes-oluet ja sitten mentiin hotellille, jossa oltiin n. 16.00.

Gloria Golf Club New Course, Belek 17.03.08

Mukava näkymä Gloria Golf Clubin terassilta 18. ja 9. väylälle ja niiden väliselle vesiesteelle.

New Coursen 2. väylä ona par 5. Tämän näköisiä väyliä on Belekissä joka kentällä useita.

5. ja 6. väylällä on pelissä tässä näkyvä "Sahara", joka ei ole bunkkeri vaan hiekkaraffi.

12. väylä on 195-metrinen par 3, jossa on ruohottunut vesieste välissä.

Vesa ja Marjatta 13. griinillä, joka on kivasti vesiesteiden ympäröimä.

Edellistä par 3:a paljon lyhempi 15. väylä on melko saman näköinen.

16. griini ja takana näkyy 17. väylä, jonka griini on pyöreässä saaressa.

18. väylä on 400-metriä pitkä par 4, jonka vesi ja pinjat tekevät kapeaksi.

Pahin on takana päin ja nyt päästään puttaamaan ja sitten 19. reiälle.

Päivin kanssa käveltiin rantabaariin. Se oli vielä auki, mutta sulkeutumassa. Rannalla oli todella hiljaista ja baari menikin heti kiinni kun lähdettiin sieltä. Sitten käveltiin laajalla hotellialueella. Chalin palaveri oli taas 18.00 Wall Street-baarissa ja siellä palkittiin päivän menestyjät. Pelistä arvottiin 9 reikää, joiden pb-tulos huomioitiin. Timppa voitti 17 pisteellä. Pöytään otetut gin tonicit tyhjennettiin ja sitten mentiinkin syömään. Pari tuntia nautiskeltiin buffetin antimia ja sen jälkeen mentiin huoneisiin. Meillä ei oltu siivottu koko päivänä, koska olimme vahingossa sytyttäneet huoneen ulkopuolelle "ei saa häiritä"-valon. Illalla kuitenkin 21.30 kävivät siivoojat vaihtamassa pyyhkeet. Nukkumaan mentiin taas aikaisin.

Koko päivä oli aurinkoinen ja korkein lämpötila oli 18.1 astetta.

Belek 17.03.08

Gloria Serenity Resortin rantabaarissa oli hyvin hiljaista illalla.

Komea kanaali ja Serenityn vieressä näkyvä Letoonia-hotelli.

Vastakkaiseen suuntaan on Gloria Golf Resort, mutta se ei juuri näy.

Pelaajia palaileaa hotellille vielä, kun ilta alkaa jo hämärtää.

Wall Street-baarissa pidettiin joka peli-ilta palkintojen jako.

Päivän pelikaverit Vesa ja Marjatta Chalin käskynjaossa.

Tiistai 18.03.2008 Päivä valkeni n. 5.45 puolipilvisenä ja minimilämpötila oli ollut 8.3 astetta. 6.50 oli jo 10.5 astetta. Ohjelman mukaan oli välipäivä, mutta Lefa varasi 6 pelaajalle ajat Sueno Golf Clubilta. Greenfee oli Dunes Courselle 75 €. Malla ja Päivi lähtivät Aurinkomatkojen retkelle Hamam-kivihierontaan Belekin kylään. Timpan, Leifin, Pertin, Ilkan ja yhden muun kanssa mentiin ilmaiskuljetuksella bussilla Suenon kentälle. Bussi keräsi porukkaa eri hotelleilta. Sueno on komea kahden viime joulukuussa avatun kentän kokonaisuus, jossa klubitilat ovat ison hotellin alakerrassa. Suenon kompleksiin kuuluu myös rantahotelli. Harjoitusgriini on todella suuri, mutta chippialue pieni. Range on normaali hyvä ja tasainen. Kentälle piti ostaa mukaan 'cash card', jolla sai tavaraa kentällä kiertelevästä buggy barista ja kaikista muistakin paikoista. Pelin jälkeen kortti vietiin takaisin caddie masterille, joka maksoi jäljelle jääneet takaisin tai otti lisää, jos raja ylittyi. Kärryt maksoivat 6 € ja poletti 3 €.

Pelasin kierroksen Pertin ja Timpan kanssa. Kenttä osoittautui olevan erinomaisessa kunnossa. Reuna-alueet olivat vielä kuitenkin hieman keskeneräiset. Par on 69, sillä Dunes-kentällä on vain yksi par 5. Edessämme meni 4 hengen ruotsalaisporukka, joka eteni melko hitaasti. Väylä 3 on tasainen 253-metrinen par 4. Siinä odottelimme, että griini tyhjenee ennen kuin avaamme. Timo löi ensin ja pallo meni suoraan griiniä kohti, mutta pysähtyi n. puoli metriä ennen griiniä. Minulla tuli myös hyvä tikkusuora lyönti kohti griiniä. Pallo putosi griinibunkkerin eteen, pomppasi sen yli ja meni tikun vierestä 9 m pitkäksi, mutta jäi kuitenkin griinille. Putti onnistui ja niin tuli kauden ensimmäinen eagle. Kentällä on paljon muitakin mielenkiintoisia reikiä, varsinkin klubin lähelle tulevat 9. ja 18. reikä. Osa väylistä on todella haastavia, mm. 17. 211 metriä pitkä par 3. Timo teki kierroksella 3 birkkua ja tuloksen 77. Minullakin oli reissun paras kierros, mutta tulos oli 85.

Sueno Golf Club Dunes Course, Belek 18.03.08

Tällainen bussi vei meidät 6 pelaajaa hotellilta Sueno Golf Clubille vapaapäivän viettoon.

Sueno Golf Club hotelleineen ja kenttineen on avattu vasta viime joulukuussa.

Harjoitusgriini on melkoisen suuri ja kova kuhina siellä kävikin näin aamupäivällä.

Kiva mutkitteleva silta johtaa Dunes-kentän ykköstiille. Kuvassa näkyy myös kentän 18. griini.

Timpan kanssa pelattiin yhdessä ja poseerattiin ykköstiillä klubi/hotelli taustanamme.

Tällä 3. 253-metrisellä par 4:llä päätettiin Timpan kanssa odotella griinin tyhjenemistä.

Timpan avaus tuli griinin eteen ja minun tähän 9 metriä pitkäksi. Eagle siitä kuitenkin tuli!

Pertti miettii puttilinjaa 4. griinillä, jossa oli myös vettä ja suihkulähde koristeena.

10. väylä on yksi kentän komeimmista väylistä, jossa voi kykyjensä mukaan oikoa. Mittaa on 316 metriä.

12. väylä on näyttävä 172- metrinen par 3, jonka pinjat ja bunkkerit tekevät melko vaikeaksi.

Timppa on päässyt sopivalle lähestymisetäisyydelle 18. väylällä, jonka griini on saaressa.

Pertti, Leif, Timo ja Ilkka Suenon komealla terassilla peli jälkeen ja hyvältä tuo olut maistuikin.

Bussia odotellessamme vieressä istui Millennium Golfin bussikuski, joka kertoi, että Belekin alueella on valmiina 13 kenttää ja kaksi valmistumassa. Montgomerien Papillon-kenttä avataan syyskuussa, kun hotelli valmistuu.

Hotellille palattuamme istuskelimme Sirojen kanssa huoneessamme. Vapaapäivänä ei Chalin tilaisuutta ollut, joten istuskelimme baarissa ennen ruokailua. Iltaa istuttiin vielä tovi ennen nukkumaan menoa. Päivä oli aamupäivällä pilvinen ja ylin lämpötila oli 18.1 astetta. Kentälläkin satoi hieman n. 15 minuuttia, mutta iltapäivällä paistoi taas aurinko.

Belek 18.03.08

Suenon klubin sisältä sai kivoja kuvia kentälle päin. Tässä Duenes-kentän 18. saarigriini.

Tässä näkyy puolestaan Pines-kentän 9. griini ja Dunes-kentän 1. tii startterin koppeineen.

Klubin edusta on hyvin golfväritteinen, mutta venäläiset Barnaulin futaajatkin viihtyivät täällä.

Montgomerien Papillon-kenttäkin on valmiin näköinen, mutta se avataan vasta syyskuussa, kun hotellikin valmistuu.

Gloria Golf Clubin portilla ei kentän nimi ole järin suuri. Klubitalo sijaitsee aivan päätien välittömässä läheisyydessä.

Gloria Serenityn tyylikäs tarjoilija.

Keskiviikko 19.03.2008 Aamu oli pilvinen ja yön alin lämpötila oli ollut n. 9 astetta. 7.20 mittari näytti 9.9 astetta. Aamiaisen jälkeen oli myöhäisen pelin vuoksi hyvin aikaa ja sen vuoksi käveltiin Timpan kanssa Gloria Golf Resortille. Siellä oli todellakin laajat korjaustyöt käynnissä. Takaisin käveltiin alueen sisäpuolta uusien valmistumassa olevien villojen vierestä ja kierrettiin hotellimme.

Belek 19.03.08

Gloria Serenity Resortin alueella on isojakin huviloia.

Pääportin sisäpuolella alkavat värikkäät kukkaistutukset.

Tänne meidän piti mennä. Gloria Golf Resort oli remontissa.

Opastauluja oli joka puolella suurta hotellialuetta.

Rantabaari ja ranta olivat vielä melkein käyttämättömiä.

Kuvan keskellä 2. kerroksessa näkyy parvekkeemme.

10.00 Glorian kentälle normaalisti menevä bussi tuli ja ehdin sanoa kuskille, että menemme Robinson-kentälle. Hän otti vain meidät Robinsonille menevät kyytiin ja saksalaiset rynnijät jäivät odottelemaan. Robinson Golf Club Nobilis on aivan hotellialueemme vieressä ja klubillekin on matkaa vain vajaa kilometri. Se on aivan Gloria Golf Resortin vastapäätä. Klubi on hieman vanhempi kuin Glorian, mutta harjoituspaikat ovat hyvät. Range tosin on liian lyhyt ja pallo meni draiverilla taka-aidan yli. Kärryt maksoivat täälläkin 6 € ja poletti 3 €. Pelasin Ilkan ja Chalin kanssa ensimmäisessä ryhmässä. Nyt pelattiin joukkuekisa, jossa ryhmän kahden parhaan pisteet huomioitiin. Me saatiin 15% lisää tulokseen, koska muissa ryhmissä oli 4 pelaajaa. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa ja mielenkiintoinen. Kaikki Belekin kentät tuntuivat olevan mainiossa kunnossa ja mielenkiintoisia, mutta korkeuseroja on vain vähän. Edessä meni hidas saksalaisryhmä, johon marshall sai viime rei'illä hieman vauhtia. Birkut jäivät tekemättä, mutta pisin draivi oli vähällä tulla kotiin. Se oli heti alkuun 11. väylällä, koska aloitimme 10. väylältä. Marjatta löi kuitenkin pari metriä pitemmälle ja Päivikin oli päässyt aivan rinnalleni. Lähimmäksi lippua oli 9. väylällä, johon lopetettiin. Se onnistui ja voitin tuloksella 3.46 metriä. Pelin jälkeen otettiin taas terassilla oluet ja mentiin bussilla hotellille.

Chalin tilaisuus oli 18.30 ja sen jälkeen ruokailussa vierähti vajaat pari tuntia. Päivä oli pilvipoutainen ja lämpötila oli ylimmillään ollut 20.7 astetta.

Belek 19.03.08

Robinson Golf Club Nobiliksen klubitalo ja terassi, joiden edessä on reiätön harjoitusgriini.

Chali, Ilkka ja minä pelasimme yhdessä ensimmäisessä ryhmässä ja tänään lähdettiin 10. tiiltä.

10. väylällä on vesi salakavalasti vastaanottamassa hiemankin oikealle meneviä avauksia.

Tällä kentällä on reissun selkeimmät väylätaulut, joissa on näytetty matkoja eri paikkoihin. Lisäksi kortissa on sanottu, että matkat ovat griinin etureunaan.

Siistejä vesiesteitä löytyi monelta väylältä, mutta peliin niillä ei ollut kovin suurta vaikutusta. Kentän näyttävyyttä ne kyllä lisäävät paljon.

Eipäs näy puita! Alueen ulkopuolella on puutonta tasaista maata pitkälle. Buggy bar kierteli täälläkin kentällä ja tähän kelpasi käteinen rahakin.

7. väylällä tulee vesi selkeästi peliin ja väylä näyttää kovin kapealta. Kovin paha se ei kuitenkaan ole.

Kentän rannan puoleisella reunalla on paljon kivoja huviloita hyvinkin lähellä väyliä.

Peli lopetettiin 9. griinille, jossa oli lähimmaksi lippua-kisa. Tällä tuli sen kisan voitto.

Torstai 20.03.2008 Yö oli melko lämmin, sillä minimi oli 11.9 astetta. 7.25 mittari näytti 13.3 astetta. Aamiaisella oli taas munanpaistaja paikalla, kun se edellisen kerran oli sunnuntaina. Gloria Golf Clubille lähdettiin hyvissä ajoin, vaikka pelit Old Coursella alkoivat vasta 11.00. Rangella lyötiin Timpan ja SGS:n seniorimatkan (40 henkeä) vetäjän Pertti Raimialan kanssa. Päivi otti auton, koska polvi alkoi jo hieman vaivata. Nyt pelattiin kaksi viimeistä peliä formulana, josta jokaisesta yhdeksiköstä sai bogipisteiden mukaan pisteitä, kuten formulassa. Sää oli pilvinen, mutta hyvin tarkeni, sillä päivän maksimi lämpötila oli 20.4 astetta. Peli ei taaskaan sujunut kovin hyvin. Pelasin Pertin, Ritvan ja Tellervon kanssa. Timo teki kierroksella taas kaksi birkkua ja Päivi yhden samalla väylällä kuin ensimmäisenä päivänä. Tuntui olevan Päiville sopiva väylä. Siinä oli nyt lähimmäksi lippua kisa, jonka Päivi voitti tuloksella 1.24 metriä.

Gloria Golf Club Old Course, Belek 20.03.08

SGS:n senioreiden vetäjä Pertti Raimiala chippailee ennen kierrosta.

Leena valmistautuu lähtöön Old Coursen kukkivalla ykköstiillä.

Chali kertoo hauskoja juttuja ja lähettelee ryhmiä kentälle.

Pertti ja ladyt 10 tiillä, jonka vieressä on Serenityn villoja.

Yksi kentän kivoista lammista. Kentän hyvä kunto näkyy kuvasta.

Ritva ja Tellervo ovat lyöntivuorossa 15. tiillä, par 5.

Hotellille ehdittiin 17.00 ja Chalin tilaisuus oli 18.30. Ruokailun jälkeen mentiinkin sitten suoraan huoneisiimme ja uni alkoi maittaa.

Belek 20.03.08

Gloria Serenityn huoneissa on kivoja taideteoksia.

Ja ravintola tarjoaa valtavan valikoiman jälkiruokaherkkuja.

Akvaarion läpi näkyvät ravintolan notkuvat herkkupöydät.

Perjantai 21.03.2008 Yö oli vielä lämpimämpi kuin edellinen, 12.2 astetta. 07.00 oli 13.3 astetta, sää pilvinen ja satoi hieman. Sade kuitenkin loppui nopeasti ja aamiaisen jälkeen lähdettiin taas Gloria Golf Clubille. Range- ja puttisession jälkeen istuttiin hetki klubilla ja sitten päästiinkin matkaan New Courselle. Koska kyseessä oli formulakisa, kentälle lähtivät naiset ensin edellispäivän tulosten mukaan käännetyssä järjestyksessä. Miehet lähtivät heti naisten perään. Pelasin Heikin, Paavon ja Pertin kanssa. Pelini ei vieläkään oikein kulkenut, vaan avaukset karkailivat hieman vinoina pinjojen sekaan. Reissun ensimmäinen birkku kuitenkin tuli, sekin tosin par 3-väylällä ja chippaamalla. Marshall kävi hoputtamassa meitä, koska jäimme edellisistä kolmen ryhmistä. Ulosmenoon kului aikaa kuitenkin vain 2h 5min. Heikki lopetti puoliväliin selkävaivan vuoksi ja pelimme nopeutui hieman. Lopussa tavoitettiin edellä menevät ja koko kierrokseen kului aikaa vain 4 tuntia. Päivillä oli taas auto ja Malla ajoi sitä eikä pelannut. Chalikaan ei pelannut vaan oli vastaanottamassa tuloskortteja ja ihailemassa pitkiä draiveja viimeisellä väylällä. Keli oli hyvä puolipilvinen ja tuulta vain nimeksi. Kierroksen ja oluiden jälkeen käveltiin hotellille kentän poikki Timpan, Lefan, Vesan ja Marjatan kanssa. Bägit menivät autossa Mallan kanssa.

Gloria Golf Club New Course, Belek 21.03.08

SunGolfin pelimatkalaisia alkaa kerääntyä New Coursen ykköstiille.

Tässä naisten ryhmässä olivat Malla (ei pelannut), Hilppa, Terttu ja Päivi.

Naisten kärkiryhmässä pelasivat Leena, Tarja, Marjatta ja Ritva.

Heikki, Lefa ja Raimo pelasivat miesten ensimmäisessä ryhmässä.

Kakkosryhmän muodostivat Pertti, Heikki, Paavo ja Esa.

Ykkösryhmästä jäivät odottelemaan vielä Timppa, Vesa ja Ilkka.

Tässä tullaan hyväkuntoiselle bunkkereiden ympäröimälle 13. griinille.

Paavo valmistautuu 14. tiillä, jossa vaaditaan hyvä, suora ja melko pitkä avaus.

17. väylä saarigriineineen jä taakse ja voidaan hetki ihastella kukkien väreistä.

Palkintojen jaossa Timppa sai kakkospalkinnon ja voittaja oli miesten puolella Ilkka. Naisten sarjan voitti Ritva V. Tilaisuuden jälkeen mentiin syömään koko SunGolfin peliporukan kanssa Aegean Restaurantiin, jossa oli myös SGS:n senioriporukka. Sitten jatkettiin iltaa Ella Fitzgerald-baarissa, joka on vastaanottotiskin lähellä. Illalla pakkailtiin hieman seuraavan päivän kotiinlähtöä varten. Päivän maksimi lämpötila oli 21.3 astetta.

Belek 21.03.08

Heikki, Raimo ja Ritva palkintojen jaossa Wall Street-baarissa.

Ritva Vuorinen voitti selkeästi naisten sarjan.

Ilkka puolestaan oli miehistä paras selkeällä erolla.

Chali istui pöydän päässä tämän pelimatkan vetäjänä.

Ritva, Pertti ja Leena keskustelivat kaiketi menneistä peleistä.

Salon porukasta ovat tässä Heikki, Hilppa ja Matti.

Matti ja Terttu tuntuivat viihtyvän yhteisellä illallisella.

Marjatta ja Ilkka tuntuvat tutkivan jotain paperia.

Heikkikin istuu tyytyväisenä naisten välissä.

Matti kävi jututtamassa Timoa ja Päiviä.

Malla ja kukat näyttävät olevan kallellaan minua kohti.

Päivi ja Heikki pääsivät tanssin makuun.

Lauantai 22.03.2008 Aamu oli taas pilvinen. Yöllä oli ollut alimmillaan 12.7 astetta. Oli tulossa lämmin päivä. Aamu meni pakkailun merkeissä, sillä huoneet piti luovuttaa puoleen päivään mennessä. Aamiaisella munakkaat tarjottiin pöytään, ennenkuin paistaja ilmestyi tutulle paikalleen. Sen jälkeen kuskattiinkin tavarat alas varastoon ja maksettiin lasku respaan. Päivi kuitenkin piti avaimet. 9.00 lähdin Lefan ja Timpan kanssa pelaamaan Sueno Golf Clubille Pines Course. Bussissa oli nyt vähän porukkaa. Aika oli varattu 10.50, mutta pääsimme kuitenkin heti ulos n. 9.45. Caddie masterilta ostettiin 30 euron cash card, jolla saatiin juomia buggy barista, ja kaksi polettia, joita ei kuitenkaan ehditty käyttää. Alku sujui kankeasti, koska kentälle lähdettiin suoraan. Skinit menivät alussa tasaisesti jakoon. Kenttä on todella mielenkiintoinen, hyväkuntoinen ja haastava. Reuna-alueissa on kuitenkin vielä paljon parantamista. Puolivälissä ohitettiin hitaasti etenevä hollantilaisporukka ja sitten saatiin taas mennä omaa tahtia. Kierros kesti tasan 4 tuntia ja skinit tulivat selkeästi kotiin. Greenfee kentälle oli 90 €, joka maksettiin omaan hotelliimme, josta oltiin saatu voucherit.

Sueno Golf Club Pines Course, Belek 22.03.08

Belekin kylän lähellä on Happylandin punavalkoiset talot.

Timppa ja Lefa valmistautuvat kierrokselle Pinesin ykköstiillä.

1. väylä on hieman ahdistava, vasemmalla OB ja oikealla vesi.

Lefa on hieman katveessa 2. väylällä, mutta oma avaukseni on väylällä.

4. griinin takana näkyvät 18. tii ja 10. griini - melko komea paikka.

7. väylä on 178 metriä pitkä par 3, jossa on taasvesieste välissä.

Kumpuja ja suuri bunkkeri on tällä 8. väylälläkin (par 5) kentän luonteen mukaisesti.

Useita kymmeniä metrejä pitkä poikittainen bunkkeri ylettyy melkein kahden väylän läpi.

18. väylän griini on taas veden ympäröimä ja Lefa on joutunutkin lähelle estettä.

Pelin jälkeen otettiin Lefan tarjoamat snake-oluet klubilla ja palautin kortin ja poletit caddie masterille, joka antoi takaisin rahat, mitä oli tähteenä. Bussi tuli 14.25 ja siinä oltiin ainoat pelaajat. Timpan kanssa jäätiin Belekin kylään ja Lefa hoiti bägimme hotellin varastoon. Päivi ja Malla olivat jo odottamassa yhdessä baarissa, jossa istuimme tovin. Sitten käytiin hieman ostoksilla tinkimässä (Malla ja Timppa) ja vilkaisemassa kylän keskustaa. Toisella terassilla nautittiin pienet pizzat. Taksi Gloria Serenityyn maksoi 7 €. Siellä pakkasin bägin valmiiksi matkaa varten ja sitten mentiin kylpylään saunaan, pesulle ja uimaan. Baarissa otettiin vielä yhdet ja syötiin hampurilaiset. Päivän lämpötila oli reilut 20 astetta.

Bussi lentokentälle lähti hieman etuajassa 20.25. Taksi toi perässä yhden hotellin respaan unohtuneen passin erääseen risteykseen, kun bussi nouti lisää porukkaa parista hotellista. Kentällä ei ollut muita koneita lähdössä, joten selvitykset sujuivat nopeasti. Ostosten jälkeen siirryttiin lähtöhalliin ja Finnairin Airbus A321 lähti aivan aikataulussa 23.10.

Belek 22.03.08

Belekin kylässä on äskettäin tehtyjä muinaisia muureja.

Erilaisia liikkeitä on kylässä paljon ja muutamia terassejakin.

"Katsokaas, mitä ostin", tuntuu Malla sanovan löydöstään.

Belekin keskustan risteyksessä on merenneitopatsas.

Keskustassa on myös kirkko, minareetti, muureja ja erikoinen kallio.

Myyjä myhäilee tyytyväisenä, kun Malla on tehnyt ostoksia.

Sunnuntai 23.03.2008 Lento sujui mukavasti torkkumisen merkeissä, mutta ruokaakin saatiin. Helsinkiin laskeuduttiin aikataulussa 02.45. Tavaratkin tulivat suhteellisen nopeasti. Airport Taxia ei saatu soitosta huolimatta, joten turvauduttiin tavalliseen taksiin. Hetken odottelun jälkeen kurdimiehen ajamalla taksilla lähdettiin kohti Espoota. Pakkasta oli 5 astetta ja maassa oli hieman lunta. Keli oli liukas ja puhelias kuskimme liukasteli kerran matkalla. Kotona oltiin 03.55 ja taksi maksoi 44 €. Onnistunut matka oli ohi ja nukkumaan mentiin välittömästi.

Timppa oli etukäteen hieman varautunut islamilaiseen maahan suuntautuvan matkan suhteen, mutta suostui kuitenkin lähtemään mukaan. Käsitykset muuttuivat matkalla, sillä kaikki sujui erinomaisesti. Islamilaisuus ei näkynyt, ainoastaan kuului rukouskutsuina. Ihmiset olivat ystävällisiä, systeemit toimivat hyvin ja kaikin puolin oli mukavaa. Kaikki mukana olleet omasta porukastamme ovat valmiita joku päivä lähtemään Belekiin uudelle reissulle.

Antalya - Helsinki 23.03.08

Antalyan lentoaseman laaja ja melko tyhjä halli - hiljaista oli.

Helsingissä ollaan ja tavaratkin ovat tulleet suurimmaksi osaksi.

Helsingissä oli lunta ja viikonloppuna sitä tuli lisää melkoisesti.