10. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
15.11.-15.12.2012, viikko 2

Viikko 1 Viikko 2 Viikko 3 Viikko 4

Seikkailu jatkuu (viikko 2)...

Lauantai 24.11.12 Yön alin lämpötila oli 26.0 astetta ja sää aurinkoinen. Aamulla ei ollut kiirettä, sillä ajateltuun peliin Plutaluangissa ei lähdetty. Guitarin äiti kertoi Tumpille, että kenttä on edelleen hyvin märkä. Näin ollen aamiaisella oltiin vasta 8.00, jonka jälkeen hain pyykit pesulasta, jossa ne olivat ensimmäistä kertaa. Tämä pesula antoi kunnollisen kuitin yksikköhintoineen. 10:n jälkeen lähdettiin Sadun ja Peran kanssa kävelylle läheisen toripaikan ohi ja Risubaarin kautta Thepprasit Roadille ja siitä takaisin Thappraya Roadin kautta Vivianiin. Tumppi oli siellä Guitarin kanssa. Drinkin jälkeen mentiin Peran ja Sadun kanssa hotellille, kun taas Päivi meni hierontaan. Matkalla hotellille käytiin kaupassa ja ostettiin sämpylöitä. Ne käytettiin kahvin kanssa huoneessamme. Sitten olikin jo aika pitää lepotauko.

16:n jälkeen lähdettiin etsimään iltatoria Thepprasit Roadilta, jota pitkin käveltiin melkein Sukhumvitille asti. Se löytyi läheltä Outlet Mallia ja kojuja oltiin juuri pystyttämässä. Niinpä poikettiin oluelle ja sen jälkeen kierreltiin satoja myyntikojuja. Ostin torilta pelisukkia 10 paria ja hinta oli yhteensä 250 bahtia. Sitten palattiinkin hotellille ajettuamme 10 bahtin lavataksilla Thepprasitin alkupäähän ja siitä kävellen. Syömässä käytiin JP Housessa. Iltaa vietettiin keskustelemalla vanhoista hyvistä ajoista.

Puolen päivän aikoihin satoi ja ukkosti, mutta ei kastuttu. Päivän ylin lämpötila oli 30.7 astetta.

Pattaya 24.11.12
Vaikka oli vielä aamu, torin reunassa oli jo hallissa jotain auki. Lähinnä se oli matkamuistokrääsää. "Risubaari" eli Nok Restaurant on aika vaatimattoman näköinen, mutta hyvä ja suomalaisten suosima. Päivi tutkii harjoja ja niitä käytiin tästä myöhemmin ostamassakin. Tämä on "Risubaarin" vieressä.
Orkideat kuuluvat Thaimaahan ja niitähän on myynnissä monessa paikassa. Kauniita ovat!
Tätä Aasian Tourin kisaan Amata Springissä Chonburissa olimme menossa katsomaan.
Pikkukuja Vivianin takana oli jo joulukoristeissa. Claudio-ravintola näkyy oikealla.
Buddhalle tarkoitettuja pikkutemppeleitä on kaikkialla, tässä norsut vartioivat sitä. Thepprasitin iltatorilla oli valtavasti myyntikojuja ja ihmisiä. Ja kauppa kävi, sukkia ostin. Thappraya Roadin ja rantaan vievän tien risteyksessä on tämän näköinen patsas.

Sunnuntai 25.11.12 Yön alin lämpötila oli 24.6 astetta. Aamulla taas vitkuteltiin ja aamiaiselle mentiin vasta 9:n jälkeen. Samaan aikaan oli aamiaisella suomalainen pariskunta, joka oli tullut hotelliin pari päivää meitä ennen. Satu ja Pera lähtivät kävelylle rannalle. Puolilta päivin lähdettiin kävellen Thepprasit Roadille, josta jatkettiin lavataksilla Outlet Malliin. Siellä tavattiin Ruusukunnakset ja mentiin yhdessä Tesco Lotus-tavarataloon. Ostettiin hoitotarvikkeita ja vähän naposteltavaa. Samalla alkoi sataa kaatamalla. Sadetta kesti vain vähän aikaa ja mentiin takaisin Outlet Malliin, josta ostin kaksi paitaa ja sieltä mentiin golfkauppaan. Pari hanskaa tuli ostettua sieltäkin. Sitten ajettiin taksilla 150 bahtin hintaan Soi 4:lle.

Huoneessamme juotiin kahvit ja nautiskeltiin ostoksista sekä katseltiin televisiosta suoraa lähetystä Dubain golfkisasta, jossa McIlroy, Rose ja Donald taistelivat tiukasti voitosta. Reilun lepotauon jälkeen 18.00 otettiin aperitiivit ja lähdettiin Beach Roadille etsimään ruokapaikkaa. Syötiin Jomtien Boathouse-ravintolassa, joka olikin aivan uusi tuttavuus. Ruoka oli totuttuun tapaan hyvää. Hotellilla todettiin Rory McIlroyn voittaneen kisan loppuväylien viidellä perättäisellä birkulla.

Päivän ylin lämpötila oli 29.6 astetta. Sadetta oli vain tuo lyhyt kuuro Lotuksessa ollessamme.

Pattaya 25.11.12
Tesco Lotus-tavaratalossa on Sushiravintola. Keskellä on pöytä täynnä annoksia ja siinä ne pyörivät hihnan päällä. Esa ja Satu odottelevat ruokaa Jomtien Boathouse-ravintolassa. Olimme melkoisen aikaisessa, joten ravintolassa oli tilaa. Ruokaa tuli ja se oli hyvää: kevätkääryleitä, chicken satae, salaattia ja garlic bread sekä paikallisia tulisia kastikkeita.

Maanantai 26.11.12 Yön alin lämpötila oli 24.6 astetta. Sää oli aamulla selkeä. Herätys oli aika myöhään ja aamiaisella käytiin 8:n jälkeen. Lek tuli 10.25 Kaijan ja Karin kanssa hakemaan meidät, jonka jälkeen haettiin vielä Tumppi ja Jali pelimatkalle Silky Oakin kentälle. Greenfee oli edelleen edullinen 800 bt ja caddy 300 bt. Kierroksen hintaa nostaa pakollinen auto jokaiselle pelaajalle hintaan 600 bt. Kenttä on kuitenkin alueen hienoimpia. Veden ylityksiä on paljon, jonka takia kaikki eivät välttämättä tykkää kentästä. Kenttä oli kuiva ja oli kiva pelata märkien kenttien jälkeen. Tumpin, Jalin ja Peran kanssa pelattiin nyt edellä, naiset ja Kari tulivat perässä. Minulla oli hyvä caddy 268, jolta englanti onnistui hyvin. Baari on kentällä vasta 5. väylän jälkeen. Uusi kenttä on valmistumassa viereen ja osa väylistä oli jo vihreitä. Toisella puoliskolla 14. väylän griinillä oltuamme alkoi sataa ja onneksi pääsimme nopeasti kioskin alakertaan suojaan autojen kanssa. Ulkokautta piti kuitenkin mennä baariin. Sadetta kesti n. 20 minuuttia, jonka jälkeen jatkettiin. Peli kesti siitä huolimatta vain 4 tuntia. Muita pelaajia oli kentällä hyvin vähän. Caddyillä näytti olevan illalla jokavuotinen party klubin viereisellä kentällä. Sinne oli katettu pöytiä n. 400 hengelle. Pelin jälkeisen ravintolaistunnon jälkeen ajettiin hotellille.

Aperitiivien jälkeen vein pyykit pesulaan ja mentiin syömään aivan hotellimme vieressä olevaan Berliner Eck-ravintolaan. Ruoka oli hyvää ja edullista. Ruokailun jälkeen käytiin vielä kaupassa ja huoneessamme istuttiin iltaa ja ihmeteltiin Thaimaan systeemejä.

Päivän ylin lämpötila oli 30.0 astetta ja kentän 20 minuutin sadekuuroa lukuun ottamatta sää oli selkeä.

Silky Oak 26.11.12
St. Andrew 2000/Green Valley/Silky Oakin klubitalolla on myös japanilainen ravintola. Tumppi 1. tiillä asettelee palloaan sopivaan asentoon valmiiksi veden ylitykseen. 2. väylä on hyvin samannäköinen tiipaikalta katsottuna, mutta tämä on par 5.
Tumppi on joutunut puiden keskelle 3. väylällä, mutta kyllähän pelimies tästä selviää. 3. griiniltä näkyy kivasti 13. väylän "kitaratii", paljon vettä ja oikealla 11. väylä. Jali ei ujostele vaan lähtee lyömään suoraan kohti griiniä 240 metriä veden yli.
Kuva 5. tiiltä baarin suuntaan, jonka edessä caddyt ja automme odottelevat. 5. väylä on hyvin lyhyt, mutta mielenkiintoinen par 3 eikä niin helppo kuin näyttäisi. Takana näkyy 8. griiniltä uuden valmistumassa olevan kentän väyliä, jotka alkavat olla jo kunnossa.
Kitaratiille (13) ollaan menossa ihailemaan ja ihmettelemään, kuinka tästä selvitään kunnialla. Onneksi sade sattui tämän ainoan baarin kohdalle, johon päästiin suojaan ja nautiskelemaan. Tumppi juttelee normaaliin tapaansa caddyn kanssa, nyt 17. griinin vierellä. Uusi kenttä näkyy takana.
Green Valleyn väyliä on heti klubin takana. Kenttä poikkeaa huomattavasti muista. Opasteet klubin pihalla. Taustalla valmistellaan illan juhlaa henkilökunnalle. Paikkoja on pikaisesti laskettuna n. 500 hengelle, joista valtaosa caddyjä. Toivottavasti ei sada.

Pattaya 26.11.12
Päivin takana näkyy Berliner Eckin piha-alue ilta- ja jouluvalaistuksessa. Berliner Eckin gordon bleau oli oikein hyvä eikä hinnalla pilattu. Päivi netissä ja Satu seuraa. Hotellimme WiFi-yhteys toimi hyvin.

Tiistai 27.11.12 Yön alin lämpötila oli 24.6 astetta. Aamu oli kirkas ja Pin tuli hakemaan 8.35 mukanaan Kari ja Kaija. Me lähdettiin kaikki ja haettiin vielä Tumppi. Jali jäi kuitenkin nukkumaan. Menimme Pleasant Valleyyn, jossa edellämme lähti iso JP Housen porukka. Timppa, Tuija ja Mutikaisen Niina olivat odottelemassa meitä myös klubilla. Greenfee hoidettiin 700 bahtin voucherilla ja caddy maksoi normaalit 300 bt. Päivi ja Satu ottivat auton, joka maksoi 600 bt. He pelasivat Kaijan ja Karin kanssa, joilla oli myös auto. Tuija ja Niina lähtivät kaksistaan, mutta heidän seuraansa liittyivät Nuortin Jussi ja vaimonsa Leena, jotka olivat myös lähdössä kaksistaan. Jussi on vammaisgolfari ja tuttu näky HCP-golfin kisoissa. Viimeisessä ryhmässä pelasin Tumpin kanssa taaempaa siniseltä tiiltä, Timppa ja Pera pelasivat valkoisilta. Peli eteni melko verkkaisesti, mutta sää oli hyvä. Kierros kesti 5 tuntia. Suihkun jälkeen otettiin oluet ja syötiin klubilla khao pad gait. Paluumatka sujui Pattayalle nopeasti, mutta jätettyämme Ruusukunnakset Hiltoniin Beach Road oli aika tukkoinen. Bägit jätettiin Vivianiin ja sieltä Pin ajoi meidät hotellille. Samalla sovittiin torstain kuljetuksesta.

Pleasant Valley 27.11.12
Pleasant Valleyn ykköstiillä oli säpinää ruotsalaisten kilpailun vuoksi. Porukka tutki bunkkeria oikein kunnolla 1. griinin tuntumassa. 3. väylän hieno lähestymisalue ja griini sekä kioski takana.
4. väylä on lyhyt, mutta kinkkinen bunkkereiden ja veden vuoksi. Timo jännittää 8. tiillä ja saarigriini odottaa. Tämä on selvä holariväylä. 9. väylällä voi oikoa halujensa mukaan kunhan ei pelkää vettä eikä bunkkeria.
Pleasant Valleyn iloinen caddy Taew. Tällä kentällä caddyt ovat yleensä hyviä. Mielenkiintoisen näköinen bunkkeri 12. väylällä. Onkohan kukaan joutunut tuohon pieneen? 16. väylän sininen tii ja melkoisen suuri bunkkeri, joka on kuitenkin hiekkaraffia.
Loppusuoralla ollaan ja 18. griini odottaa palloja. Klubin alueella on hyvin tasaista. Pelin jälkeen taivas näytti hieman synkältä. Siitä huolimatta komea näkymä. Päivi on saanut khao pad gait melkein loppuun. Tumppi muisti kuvata, kun kamerakin oli mukana.

Kahvien jälkeen lähdettiin Central Roadille hakemaan Pattaya Opticalista Peran laseja. Kyyti kesti yli puoli tuntia pahan ruuhkan vuoksi. Sitten tavattiin sovitusti Kaija ja Kari Central Festivalin edessä. Heidän kanssan mentiin ostoskeskuksen läpi Hotel Hiltonin aulabaariin ottamaan Karin ja Kaijan tarjoamat Gin Tonicit ja Mai Tait. Terassilta oli komeat näköalat Pattayalle. Hilton on aivan uusi komea korkealaatuinen hotelli aivan Central Roadin tuntumassa rannan ja Second Roadin välissä. Ruusukunnakset hyvästeltiin, sillä he olivat lähdössä Suomeen perjantaina. Sitten palattiin Jomtienille Vivianiin, jossa olivat Tuija, Timo ja Mutikaiset. Kannoin Päivin bägin hotellille, sillä hän päätti jäädä pois Pattanan keikalta parantelemaan hierojan murjomaa kylkiluutaan. 7 Elevenistä ostettiin leipää, jota nautittiin huoneessa juuston ja kinkun kera eikä lähdetty enää ravintolaan syömään.

Päivän sää oli selkeä ja ylin lämpötila 29.0 astetta.

Pattaya 27.11.12
Pera istuu Pattaya Opticalissa lasejaan hakemassa. Värikäs koristeliike Central Roadilla ja näitähän riittää. Cocktail Car Central Festivalin pihalla loistaa sinisenä.
Central Festivalin avaraa arkkitehtuuria ja liikekerroksia. Hotel Hiltonissakin on arkkitehti pannut parastaan - ei huono. Näkymä Hiltonin aulatason terassilta kohti Etelä-Pattayaa.

Keskiviikko 28.11.12 01.45 yöllä paukkui kunnon ukkonen ja sadetta tuli jonkin aikaa. Yön alin lämpötila oli 22.9 astetta. Aamulla taivas oli vielä aika pilvinen. Menin aamiaiselle 7.30. Päivi meni aamiaiselle myöhemmin, koska ei vielä lähtenyt pelaamaan vaan jäi parantelemaan itseään. Vietettiin Loy Krathong-juhlaa eli oli täysikuun aika. Som oli järjestänyt pelimatkan Pattana Sport Clubille, johon kuului aamiainen, kyydit, greenfee ja caddymaksu sekä iltajuhla illallisineen Pattanassa. Hinta oli edullinen 2000 bt. Vivianiin lähdettiin Peran ja Sadun kanssa 8.40 ja siellä saatiin taas hyvä aamiainen. Paljon oli lähtijöitä paikalla valmiina matkaan. Bägit pakattiin kolmeen isoon minibussiin ja Som tuli vielä omalla autolla. Matkaan lähdettiin 9.45. Loppumatkasta kuskit oikaisivat pikkuisia mutkaisia kyläteitä pitkin. Kentälle saavuttiin 10.30. Ryhmiin jako ja lähtötiin valinta oli melkoista hässäkkää, mutta kaikille löytyi peliseuraa ja aloitusväylä. Minä lähdin Timpan, Rönkön Teuvon ja Jalin kanssa C-lenkille toiseksi ryhmäksi. Muita pelaajia ei juurikaan ollut, joten hyvin edettiin. Ykköstiillä oli paljon porukkaa, kun Jali oli aloittamassa. Caddy sanoi ”Okei”, jolloin kysyin häneltä, paljonko on matkaa edellä meneviin. Vastaus 280 yardia, jolloin sanoin, että ”No okei”, Jali lyö ilmassa 280 yardia. Odoteltiin sitten vähän aikaa ja Jali veti kunnon pommin. Varmasti olisi mennyt yli. Jali itse sanoi reissun parhaaksi. Porukka oli tiillä haltioissaan. Jalin kanssa pelattiin taaemmalta tiiltä kuin Timppa ja Teuvo. Jalilla riitti hyviä lyöntejä koko kentälle. Toisena puoliskona pelattiin A-lenkki, jossa on se kentän ainoa par-6. Parin väylän päästä alkoi hieman sataa. A:n 4. väylällä alkoi sataa kovempaa ja ukkonen jyrähdellä uhkaavasti. Valvoja tuli keskeyttämään pelimme ja pyysi siirtymään vieressä olevaan avoimeen baariin. Se kelpasi hyvin! Summerikin soi klubilla. Alle puoli tuntia odoteltiin ennen kuin jatkettiin. Par 6:lla Jali teki birkun ja minäkin parin.

Pattana 28.11.12
Vivianin porukka on saapunut Pattana Sport Clubille ja caddyt saaneet päivän homman. C-lenkin ykköstiillä ensimmäinen ryhmä on lähdössä. 1. väylä on tasainen par 4. Jalin avaus ylsi aika lähelle griiniä. Tässä lähtee toinen lyönti, mutta ei se hyvä ollut.
3. tiillä ollaan veden äärellä, joka viime vuonna oli kuivana. C6:n griinin lähellä on vesi riesana ja sitä riittää joka puolelle. A-lenkin 1. tiiltä näkyy 9. väylä, helikopterikenttä ja B1-väylä.
Timo on valmiina lyömään pallon griinille A3-väylällä. Jali hempeilee caddyn kanssa. Mistä lie oppinut? Timo lyö A5:lla, joka on kentän ainoa par 6.
Jali puttaa 6. griinillä, jonka takana on jännän näköinen bunkkeri. Golfarin patsas vartioi Pattanan klubin edessä. Kenttämaisema on komea klubilta ylhäältä katsottuna.

Pelin jälkeen otettiin ravintolassa pienet Singhat, jotka maksoivat 112 bahtia! 18.30 alkoi caddyjen Loy Krathong-juhla ja me siirryimme viereisen hotellin aulaan ja uima-allasalueelle viettämään tätä veden juhlaa. Ruokaa oli paljon erilaista ja mehua sai ilmaiseksi juomaksi. Olut maksoi ruokailun myynnissä 60 bt, mutta respan tiskillä se maksoi 45 bahtia - käytin sitä. Juhlassa oli arvontoja, joissa voitin pallopaketin, tanssiesityksiä Pattanan myyntiosaston toimesta ja juhla-asuisten thainaisten pudotusta vesialtaaseen palloja heittämällä vanhaan Linnanmäen malliin. Lopulta johtajakin meni istumaan altaan päälle. 20.20 laitettiin saadut kynttiläveneet uimaan altaaseen ja 20.45 yhteisen tanssin jälkeen lähdettiin kiitellen kotimatkalle. Vivianista kannettiin bägit hotellille ja huoneessamme kerrattiin päivän tapahtumia.

Päivän ylin lämpötila oli 28.0 astetta ja Pattayallakin oli satanut aika pitkään.

Loy Krathong, Pattana 28.11.12
Hotellin uima-altaalle katettiin meille pöytiä loy krathongia varten. Lauttoja on pöytä täynnä, mutta porukkaa vielä vähän. Tämä pöytä alkaa olla täysi, mutta edessä ei ole vielä mitään.
Hedelmäpöytä oli näyttävä kaikkien muiden kattausten tapaan. Kauniit juhlapukuiset marketing-osaston tytöt poseerasivat mielellään. Nämä tytöt kävivät poseeraamassa kaikissa pöydissä.
Sitten alkoivat uittohommat. Tätä suurta lauttaa häädetään kauemmaksi rannasta. Seremoniamestarit suorittamassa arpajaisia, jossa jaettiin kaikkea promokamaa. Tätä tyttöä jännitti, pelotti ja lopulta kauhistutti mahdollisuus pudota vesisaaviin.
Porukkaa ja juhlatunnelmaa alkoi jo olla mukavasti. Altaassa oli jo paljon kelluvia tulia, vaikka osa oli sammunutkin. Tanssijoita naurattaa farangien esitykset. Kivaa oli.

Torstai 29.11.12 Yön alin lämpötila oli 24.1 astetta. Aamulla oli herätys 6.30, mutta nousin ylös jo aikaisemmin. Aamiaista söin jääkaapista ja alhaalla join kahvit.Päivi jäi edelleen parantelemaan itseään. Pin tuli Timon kanssa 7.55 ja Tumppi haettiin kämpältään. Jalista ei ollut pelaajaksi. Suunnattiin Bangphra Golf Clubille, jossa päästiin lähtemään 10. tiiltä 9.20 ilman ajan varausta. Greenfee oli 1000 bt ja caddy 300 bt. Kentällä nähtiin iso varaani lammessa, apinoita ja toinen pienempi varaani maalla. Kierros oli kuuma, mutta hauskaa oli caddyjen kanssa. 7. väylän reunalla olevasta pallomyymälästä ostin 12 hyväkuntoista Pro V1-palloa hintaan 500 bt. Kierros kesti 4.5 tuntia ja kenttä oli aika kuiva sekä griinit hyvin liukkaat. Pelin jälkeen otettiin pienet oluet ja khao pad gait klubilla. Japseilla oli ollut kilpailu ja klubilla oli palkintojen jako käynnissä.

Bangphra 29.11.12
Minimajakka on Bangphran klubin edessä aivan 10. tiin takana. 10. griinin takana on iso bunkkeri ja lampi 11. väylän vierellä. 12. väylä on par 3, jossa vettä on koko matka tiiltä griinille.
Bangphran klubitalo on mielestäni aika komea eikä turhan pramea. Ympäristökin on siisti. Caddyni 304 heitti välillä kaiken peittävän hattunsa pois ja todellinen ulkonäkö tuli esiin. Taas on vettä griinin edessä, joka tällä kentällä tuntuu aivan normaalilta hyvin monella väylällä.
Komea kuva 8. griinistä otettuna vähän sivusta. Japsi on droppialueella. Varaani luikkii 8. griinin viereltä metsään. Tunnetaan Thaimaassa nimellä wo lanut. 9. väylä 8. griiniltä nähtynä. Pensaassa on paperilyhdyn jäänteet loy krathongilta.
Kuvauksellinen kukkapuu 8. griinin takana. Tämä tuleekin kuvattua jokaisella reissulla. Komea 8. griini nähtynä 9. väylältä. Harvemmin tulee täältä päin sitä ihailtua. 9. griini ja klubitalo. Bangphran klubin ympäristö on erityisen onnistunut ja kaunis.

Hotellilla oltiin 14.50. Kävin heti vaihtamassa rahaa Yenjitillä ja kurssi oli 39.55. Sitten otin Peran kanssa oluet JP Housessa vietyäni ensin pyykit pesulaan. Päivi ja Satu olivat hieronnassa ja ilmaantuivat huoneeseemme jonkin ajan päästä ja keitettiin kahvit. Kipaisin vielä hakemassa Stefan´s Martista vettä, giniä ja tonicia. Litran ginpullo maksoi 350 bt. Kello 18.00 lähdettiin kävelemään läheisen torin poikki ja mentiin syömään ”Risubaariin”. Siellä oli taas muitakin suomalaisia syömässä. Päivi osti viereisestä kaupasta 4 harjaa, jotka maksoivat yhteensä 140 bt. Sitten käveltiin Jomtien Complexin sivukadun kautta ja tavattiin Jali istuskelemassa parturiliikkeen edessä tyttöjen kanssa. Siitä mentiin Vivianiin, jossa istuivat Seppälät, Timppa, Tuija ja Mutikaiset. Timpoilla ja Mutikaisilla oli viimeinen ilta Pattayalla. Tumppikin oli paikalla. Otettiin GT:t ja niiden jälkeen lähdettiin hotellille viettämään iltaa Peran ja Sadun kanssa.

Päivän ylin lämpötila oli 29.5 astetta eikä koko päivänä satanut.

Pattaya 29.11.12
Ovela kuva Perasta ja Sadusta huoneessamme. Torin ruokakioskeillakin tuntui riittävän asiakkaita. Tässä myydään ainakin kanaa. Yritteliäisyyttä Pattayalla riittää.
Läheisen keskellä katua olevan puun juurella on buddhan "syöttöpiste". Pikkulapsi oli tämän hallin ilo. Hän jaksoi ilakoida asiakkaiden kanssa. Torilta lähtevän kadun varrella on paljon erilaisia baareja.

Perjantai 30.11.12 Yön alin lämpötila oli 24.8 astetta. Herätys oli taas 6.30 ja aamiaiselle menin 7.00. Päivi jäi vieläkin nukkumaan ja parantelemaan. Sain kahvin ja kaksi paahtoleipää, jotka riittivät hyvin. Henkilökuntaa alkoi kertyä paikalle. Antti ja Seija tulivat Pamin kanssa (yksi Lekin kuskeista) 7.35 ja kolmestaan mentiin Treasure Hilliin. Lähtöaika oli 09.00 ja vähän ennen sitä päästiin jo matkaan, Kenttä oli hienossa kunnossa ja kuiva. Sää oli selkeä ja peli sujui hyvin. Suomalaisia meni edellämme 12 hengen joukolla. Kentällä oli auki vain yksi kioski, jonka ohi mentiin kolme kertaa. Uusia kioskeja oltiin rakentamassa kahteen paikkaan. Reissun ensimmäinen birkkunikin näki päivän valon. Klubilla otettiin pelin jälkeen oluet ja syötiin normaalit khao pad gait.

Pattaya 30.11.12
Seija ja Antti matkalla kohti Treasure Hillin 1. tiitä. Griinit olivat todella hienossa kunnossa, kuten tämäkin 1. griini. 3. väylä pitää avata rutakon yli ja mielellään aika paljon oikealle.
Tämä kioski on kivasti "liaaniverhon" takana väylien risteyskohdassa. Antti asettaa palloaan 4. tiillä ja Seija on jo lyönyt omansa. 7. väylä on mutkikas par 5, jossa on monenlaista hankaluutta matkalla.
Caddy etenee vauhdilla suljetun kioskin ohi kohti 10. tiitä. Caddyt pikku tauolla nauttimassa hedelmistä. Sain minäkin osani niistä. Treasure Hillin komea kyltti klubin edessä. Tälle kentälle on kiva palata.

Kun saavuimme Pattayalle, alkoi sataa. Sitä kesti noin 15 minuuttia, mutta aikaisemmin oli Pattayalla satanut rankasti. Seppälöillä mentiin Sadun ja Peran kanssa käymään n. 15.30 ja juotiin kahvit. Sitten palattiin hetkeksi hotellille. Pertin syntymäpäivän kunniaksi mentiin syömään Surf Kitcheniin. Viereiseen pöytään tulivat sattumalta Ari ja Eeva sekä kolme heidän kaveriaan, jotka olivat seuraavana aamuna lähdössä Suomeen. Ruoan jälkeen palattiin hotellille, jossa otettiin Sadun ja Peran kanssa jäähyväisdrinkkejä.

Päivän ylin lämpötila oli 31.7 astetta ja vähän satoi taas päivän aikana.

Pattaya 30.11.12
Näitä rimpsujen myyjiä pyörii yleensä liikennevaloissa autojen seassa. 17. kerroksesta näkymä koilliseen. Keli oli aika sumuinen. Seppälöiden condon oleskelutila ja näkymä ulos.
7 Eleven-kauppoja on melkein jokaisen korttelin nurkalla. Tämä kiva taideteos on Surf Kitchenin seinällä. Paluumatkalla hotellille Soi 5:llä. Melko rauhallista on.

Seikkailu alkoi (viikko 1), jatkuu (viikko 3) ja jatkuu (viikko 4)