10. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
15.11.-15.12.2012, viikko 3

Viikko 1 Viikko 2 Viikko 3 Viikko 4

Seikkailu jatkuu (viikko 3)...

Lauantai 01.12.12 Yön alin lämpötila oli 25.1 astetta. Pera ja Satu lähtivät kohti Suomea 5.25. Moo ja Mam sekä molemmat yövahdit olivat lisäksemme saattamassa heitä matkalle naiskuskin taksiin. 7.00 mentiin Päivin kanssa aamiaiselle ja 7.30 tuli Lek hakemaan minut. Päivi halusi vieläkin parannella kylkeään. Tumppi ja Pete haettiin Park Lane-condolta ja suunnattiin Plutaluangiin. Nyt pelattiin South ja East eikä pelaajia ollut kovin paljon. Kenttä on kuivunut runsaasti vaikka vetisiä paikkoja vielä löytyikin. Kun pelattiin toiseksi viimeistä reikää, alkoi sataa. Onneksi olimme risteyksen kioskin kohdalla, jossa pidettiin sadetta reilun vartin verran. Klubilla oli normaali ohjelma. Klubi on halpa kuten kioskitkin kentällä. Singhatölkki maksaa 45 bahtia.

Pattaya, Plutaluang 01.12.12
Satu ja Pera lähdössä Suomeen. Mam ja Moo tulivat vartavasten saattamaan. Kyydittävät ovat taksissa ja kuskillakin on hymy herkässä. Kotimatka alkaa. Plutaluangin South-kentän 2. griinillä ollaan. Pete on chipannut vesirajasta lähelle reikää.
Tulotien risteyksen kohdalla olevassa kioskissa on suuri seinämaalaus. North-kentän 4. väylän majakka näkyy hienosti Southin 6. väylälle. Risteysalue kioskeineen on laitettu hienoksi. Tumppi astelee 4. tiille.
Vapaalla oleva caddy tai joku muu työntekijä pysähtyi juttelemaan. 7. tiin vieressä valmistetaan ja myydään ruokaa, jota caddyt ostavat. Mitä Tumpille tapahtui? Erikoisesta paikasta joka tapauksessa lyö.
Majakka ja N3:n griini näkyvät hienosti tännekin E5:lle. Risteyksen kioskilla pidettiin sadetta monen muun pelaajan tapaan. Pete on lyönyt lähestymislyönnin. Hyvin se käy yhdelläkin kädellä.

Pattayalla Lek vei meidät Pattaya Sports Clubille, josta ostettiin voucherit Pleasant Valleyyn. Pahassa ruuhkassa ajettiin sitten hissukseen Jomtienille. Hetken kuluttua lähdettiin Päivin kanssa Thepprasitin iltatorille, josta Päivi sai haluamansa kengät. Sieltä ajettiin takaisin bahtbussilla ja mentiin Vivianiin syömään. Siellä juteltiin Rönkköjen kanssa. Tumppi ja Petekin tulivat paikalle.

Päivän ylin lämpötila oli 29.5 astetta. Plutaluangin pientä sadekuuroa lukuun ottamatta päivä oli selkeä.

Pattaya 01.12.12
Kenkäkaupassa ollaan Thepprasitin iltatorilla. Herkullisia täytekakkuja oli tarjolla Thepprasitin varrella.. Ravintola Venue iltavalaistuksessa Thappraya Roadilla.

Sunnuntai 02.12.12 Yön alin lämpötila oli 25.5 astetta. Taivas oli aamulla pilvetön. Vessan pytty oli aamulla tukossa ja aamiaiselle mennessämme 8.20 kerroimme sen henkilökunnalle. Pumpulla asia hoitui nopeasti. Moolla oli päällään paita, jossa luki etupuolella ”Access Moo”. Kasöörin nimikin kuultiin ja se on Mam ja lausutaan ”Määm”. 10.30 lähdettiin kävelylle ja mentiin Jomtien 2nd Roadia Wat Boon Kanchana Roadille, joka menee Tumpin kämpän vierestä. Sitten käveltiin rantaan ja sitä pitkin takaisin päin katsellen rantaelämää ja vesiurheiluja, mm. liitovarjolla lentelyä. Nanda's Cafe'ssa käytiin jäätelöllä ja söin ison banana splitin, joka maksoi 99 bt. Sitten vaihdettiin rahaa kurssiin 39.44 ja ostettiin rantakadun varresta munkkeja.

Seppälät tulivat kahville ja drinkeille n. 14.00. Iltaa istuttiin mm. kuvia katsellen. 17.30 lähdettiin syömään ja mentiin Soi 5:n päässä olevalla torilla sijaitsevaan Kiss Food Restaurantiin Seppälöiden kanssa. Sen edessä tavattiin hotellissamme asuvat suomalaiset, jotka pyydettiin seuraamme. Wieninleike ja Cordon Bleu maksoivat 140 bt. ja olivat ihan hyvät. Ruoan jälkeen mentiin Vivianiin ja matkalla tavattiin Jali parturiliikkeen edessä normaalipaikaltaan. Vivianissa oli taas muutamia suomalaisia. Drinkkien jälkeen palattiin 2nd Roadin kautta hotellille ja taas tuli Jali vastaan.

Päivän ylin lämpötila oli 30.6 astetta eikä sadetta ollut koko päivänä.

Pattaya 02.12.12
Kukkakauppa Jomtien Beach 2nd Roadilla kävelyreittimme varrella. Uutta taloa rakennetaan kadun varteen sunnuntainakin. Jomtien Beach 2nd Roadin ja Wat Boon Roadin risteys.
Meren rannallakin alkaa olla jo elämää aamupäivällä. Uusi riippuliitäjä aloittaa minuutin lenkkinsä. Suomibaari Jomtienin rannalla. Näitä löytyy joka paikasta.
Tässä ilmeisesti valmistaudutaan kuninkaan syntymäpäivään. Raskas työkone eteni betonilla päällystetyllä Soi 5:llä. Poseeraus Soi 5:llä. Kiss Food-ravintola näkyy 2nd Roadin takaa.
Tällä naisella on siteitä Suomeen ja munkit tekevät hyvin kauppansa. Esa ja hotellissamme asunut suomalainen pariskunta. Vivianin työntekijät: Somin kaverin tyttö Noo, Somin tyttö Nueng ja Mee.

Maanantai 03.12.12 Yön alin lämpötila oli 25.2 astetta. Taivalla oli aamulla hyvin kevyttä yläpilveä. Aamiaisella oltiin 7.30, jonka jälkeen kirjoiteltiin kortteja, jotka toimivat joulukortteina. Pan tuli hakemaan 9.10 ja kyydissä olivat jo Seppälät ja Räihät. Päivikin lähti nyt pelaamaan. Tumppi ja Jali haettiin myös kyytiin ja mentiin Pleasant Valleyyn. Seppälän porukalla oli varattu aika 10.30, meillä ei mitään. Buukkauksia näkyi olevan paljon, mutta vastaanottaja kirjoitti listaan 4:n tilalle 8. Peli maksettiin 700 bt:n voucherilla, caddy maksoi 300 bt ja Päivin auto 600 bt. Ykköstiillä ei ollut ketään eikä ruuhkasta ollut muutenkaan tietoakaan. Seppälät halusivat pelata Räihien kanssa, joten meidän porukka lähti edeltä. Me miehet pelattiin taas taaemmilta tiiltä, jotta saatiin kentälle järkevä pituus. Peli eteni hienosti, kenttä oli kuiva ja griinit liukkaat. Jali pelasi 76 neljällä birkulla. Pelin jälkeen istuttiin hetki klubilla ja paluumatka hotellille kesti noin tunnin.

Pattaya, Pleasant Valley 03.12.12
Aew Laundry sijaitsee aivan hotellimme vastapäätä Soi 4:llä. Suuri joukko caddyjä ja pari pelaajaa Pleasant Valleyn 1. tiillä. Mukavasti on 3. väylän griini sijoitettu veden taakse.
4. väylän griiniä lähestytään auringon paahtaessa. Päivikin näyttää nauttivan, kun pääsi taas viikon tauon jälkeen pelaamaan. Jali odottelee 6. väylällä 2. lyöntiä: "Onko tämä tosiaan par 5?"
Tumpin putti lähtee griinin ulkopuolelta 18. väylällä. 9. väylä on todella hieno. Tiipaikka näkyy aivan oikeassa reunassa. Tarjoilijakin seuraa peliä ravintolan ikkunasta hiljaiseen aikaan.

Päivin kanssa juotiin kahvit ja sen jälkeen kävin kaupassa ostamassa lisää kortteja sekä 7 Elevenistä leipää, kinkkua ja olutta. 4 Leo-olutta maksoi 117 bt. Hain myös pyykit ja sitten kirjoitettiin taas kortteja. Seitsemän jälkeen käveltiin Vivianiin syömään yhdessä. Rönköt istuivat yhdessä pöydässä ja menimme heidän seuraansa. Tumppi oli taas paikalla samoin kuin Keimolan porukkakin. Seppälätkin ilmaantuivat sinne hetkeä myöhemmin. Hotellille palattiin 20.45.

Päivän ylin lämpötila oli 30.6 astetta. Sää oli hyvä, tuulta hieman eikä satanut koko päivänä siellä missä olimme. Paluumatkalla kuitenkin näkyi Sukhumvitillä, että oli satanut jossain vaiheessa aika paljonkin.

Pattaya 03.12.12
Korkea kuorma pick-upissa Sukhumvit Roadilla Pattayalla. Nyt käännytään Wat Boon Roadille kohti rantaa. Tämä joulukoristelu näyttää aika kivalta Beach Roadilla.

Tiistai 04.12.12 Yön alin lämpötila oli 25.5 astetta, ohutta yläpilveä. Aamiaisella oltiin 7.15 ja Pin tuli hakemaan 7.55. Sitten haettiin Tumppi ja Pete ja Pin vei meidät Crystal Bay Golf Clubille. Si Rachan kaupungissa oli koululaisilla kulkue kuninkaan syntymäpäivän aaton kunniaksi. Greenfee kentälle oli 1000 bt ja caddy normaalit 300 bt. Pelasimme ensin B-lenkin ja sitten C:n. Kenttä oli paremmassa kunnossa kuin edellisellä kerralla vuosi sitten ja kuiva. Klubitalo alkaa olla vähän ränsistynyt eikä vanhaa tuttua kukkaloistoa näkynyt. Pelaamaan päästiin 9.40, vaikka ajan varausta ei ollut. Pelaajia oli aika vähän.

Crystal Bay 04.12.12
Si Rachassa oli juhlakulkue kuninkaan syntymäpäivän aattona. Tässä on jo esimakua Walking Streetin kulkueesta. On joukossa näköjään vanhempiakin ihmisiä kulkueen mukana.
Crystal Bayn kokoontumispaikan kioski ja suunta kohti B1-tiitä. B-lenkin 3. väylällä voi riskeerata, jos rahkeet riittää. Siilin näköinen puusta pudonnut tuote. Luonnossa näkee kaikkea.
Pete ja Tumppi caddyineen 3. griinillä, jonka takana on joki. B6 on haastava par 3, vaikka onkin lyhyt. Griini on vino ja liukas. Kioski on tässä kauniilla paikalla 6. griinin jälkeen.
Tumppi lyö 7. väylällä, joka on hieno par 3. Kolme caddyä odottelemassa töiden alkua. Iso ravintola oli täälläkin ikävästi melkein tyhjä.

Hotellille ehdittiin takaisin 15.30 ja vein heti pyykit pesulaan. Palatessani hotellin henkilökunta kysyi sähköpostiani ja heti tuli hauska elektroninen joulukortti, johon oli ympätty hotellin henkilökunnan valokuvia. Annoin heille myös Peran osoitteen, jonne sama kortti heti lähti. Huoneessa juotiin iltapäiväkahvit.

Pienen lepotauon jälkeen 17.30 kävelimme Jomtien 2nd Roadin varteen Soi 5:n kohdalle, josta Takkusen Pete otti meidät kyytiinsä. Siellä olivat jo Peten vaimo Modi ja tytär Jessica. Jalikin tuli kyytiin pari korttelia myöhemmin. Ruuhkassa ajeltiin 3rd Roadille Fishing Park-ravintolaan. Sinne saapuivat moottoripyörällä myös Tumppi ja Mee. Ruoaksi tilattiin erilaisia kalaruokia ja muuta tulista thairuokaa. Alueella sai myös onkia ja venäläiset vetivät ylös parikiloisia kaloja. Syötyämme palasimme Peten kyydissä hotellille 20.30 ja poikettiin vielä 7 Elevenissä.

Päivän ylin lämpötila oli 31.1 astetta eikä koko päivänä satanut.

Pattaya 04.12.12
Fishing Park sijaitsee 3rd Roadilla Centralin ja North Pattaya Roadin välillä. Takkusen perhe miettii tilausta Fishing Park-ravintolassa. Kalaa oli tarjolla monessa muodossa muiden sörsseleiden lisäksi.
Takkuset, Jali ja Esa tyytyväisinä aterian jälkeen. Tumppi ja Mee olivat kovin vakavina juuri tällä hetkellä. Sisällä oli musiikkia, mutta kuului se uloskin.

Keskiviikko 05.12.12 Nyt vietetään Thaimaassa kuninkaan syntymäpäivää. Yön alin lämpötila oli 25.3 astetta ja taivas oli täysin kirkas. 7.15 mentiin aamiaiselle ja Lek tuli 7.55. Sitten haettiin Pete, Tumppi ja Jali Park Lanelta ja lähdettiin ilman buukkausta kohti Chonburi Century Country Clubia. Loppumatkasta tie oli hyvin huonossa kunnossa. Kentällä näytti olevan kilpailu käynnissä, mutta pelaamaan oltaisi päästy, mutta caddyjä ei ollut käytettävissä tarpeeksi. Niinpä kurvattiin takaisin ja päätettiin ajaa Greenwood Golf & Country Clubille. Pete soitti sinne ajan eikä ongelmia ollut. Greenfee oli pyhäpäivän johdosta 1400 bt, caddy 300 bt ja Päivin auto 600 bt. Klubin alue oli vähän siistiytynyt ja harjoitusgriinitkin leikattu. Pelaamaan päästiin melkein heti ja aloitimme A-lenkiltä. Päivi lähti 10.10 edeltä autolla kaksistaan caddyn kanssa ja pelasikin todella nopeasti kierroksen. Me miehet pelattiin toiseksi taaimmalta eli valkoiselta tiiltä. Tiimerkkien värit vaihtelevat Thaimaassa eri kentillä eli standardia ei ole. Kenttä oli kuiva, griinit nopeat ja kenttä kaikin puolin hyvässä kunnossa. Toisena puolikkaana pelattiin B, eikä edessä ollut enää ketään. Pelin ja suihkun jälkeen syötiin klubilla. Paluumatkalla poikettiin Tumpin ja Jalin toivomuksesta ”Koirabaarissa” Treasure Hillin risteyksen lähellä.

Greenwood 05.12.12
Kentän puoleinen piha-alue on ympätty aivan täyteen pesaita. Infotaulu oven vieressä on hyvä. Aika komea on Greenfield Golf & Country Clubin klubitalon alue. Kyllä riittää puutarhurilla hommaa. Huolellista griinityöskentelyä A8:n griinillä. Jalin rutiinit näyttävät aivan samanlaisilta kuin isällään.
B-lenkin 1. griini. Jalin avaus on tullut melkein griinille asti vähän sivuun. Viimeiset 100 metriä ovat ylämäkeä B4:llä, joka on aika pitkä par 5. B6. väylän griini bunkkereineen näyttää oikein siistiltä.
Greenwood on kehittynyt paljon vanhoista Noble Place-ajoista. Kenttäkartta puuttuu tuloskortista, mutta on kyllä ravintolan pöydällä. Lek suostui lopulta tulemaan "koirabaariin" sisälle.

Hotellilla oltiin vähän ennen viittä. Hain pyykit Aew Laundrystä, joka on aivan hotellin päädyn kohdalla. Hetken levättyämme lähdimme vaihtamaan rahaa rantakadulle ja kurssi oli 39.60. Sitten kävelimme rannan puolta Vivianiin, joka oli täynnä asiakkaita. Tumppi oli tuttuun tapaan siellä ja Rönkötkin tulivat. Otettiin GT:t ja palattiin sitten hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 31.4 astetta ja päivä poutainen ja kuuma.

Pattaya 05.12.12
Ihan on kivan näköinen joulukoristelu Nirvanan aulassa. Rannalla oli aika paljon porukoita, vaikka ilta oli vielä nuori. Vivianissa oli taas paljon porukkaa. Tumppi Keimolan ryhmän pöydässä.

Torstai 06.12.12 Nyt oli sitten Suomen itsenäisyyspäivä. Yön alin lämpötila oli 25.3 astetta ja taivas oli taas täysin kirkas. Herätys oli aikaisin ja aamiaiselle mentiin 7.00. Tarkoitus oli mennä pelaamaan Bangphrahan, mutta soitin sinne ja lähtöaika olisi saatu vasta puolen päivän jälkeen. Sitten soitin Khao Keowiin, mutta se oli täyteen buukattu. Seuraavana oli soittovuorossa Mountain Shadow, jonne löytyi aika 10.00, joten sinne suunnattiin. Lek tuli 7.30 ja Tumppi haettiin mukaan pelaamaan Mountain Shadow Golf Clubia, josta Tumpille oli jäänyt huono käsitys aikaisemmista peleistä lähinnä runsaan palmuston vuoksi. Greenfee oli 850 bt, caddy 300 bt ja Päivin auto 450 bt. Ennen meitä oli 10. tiillä lähdössä ruotsalaisten kilpailu ja pääsimme heidän peräänsä 9.30. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa ja kaltevat griinit tosi liukkaat. Palmuja ja muita puita on paljon, mutta tällä kertaa ne eivät haitanneet peliä kovin paljon. Kivat ja osaavat caddyt lisäsivät pelinautintoa. Kierros kesti 4h 30min ja kuumaa oli. Suihkussa käyntiin ja ravintolanautintoihin meni yhteensä tunti, jonka jälkeen palattiin Jomtienille.

Mountain Shadow 06.12.12
Mountain Shadow'n kenttää näkyy aivan klubin vierellä. Harjoitusgriini on hyvällä paikalla, mikä on harvinaista. 12. väylällä jouduttiin odottelemaan, että edellä menevät häipyvät griiniltä.
Tästähän voisi yrittää jo päälle 14. griinille, mutta riskinsä siinäkin on. 15. väylä par 3 on samantyyppinen kuin hyvin moni muukin Pattayalla. Caddytkin pitävät taukoa. Heillä on aina omat juomat ja eväät mukana.
3. väylä on mielenkiintoinen par 5, jossa vaikeudet saattavat kasautua loppuun. 9. griini on paraatipaikalla klubitalon edessä keskellä terassilta seurattavaksi. Tässä näkyy tasainen ja suora puistomainen 9. väylä klubilta päin katsottuna.

Hotellilla oltiin hetki, vein pyykit ja Tumppi poikkesi meillä. Sitten lähdettiin Antin ja Seijan luokse View Talay 5 D:hen, jossa heidän kämppänsä oli 17. kerroksessa. Seppälöillä juotiin kahvit ja oluet ja mentiin syömään Vivianin takana olevaan Claudio-ravintolaan. Ruoka oli erinomaista ja sopivan hintaista. Pois lähtiessämme Som tuli Jorman opastamana tapaamaan ravintolan omistajaa Nuita, joka myös pelaa golfia. Sitten mentiinkin yhdessä Vivianiin ottamaan GT:t. Yksi suomalainen ei-golfari oli tutustumiskierroksella ja tuli istumaan seuraamme. Yhdeksän jälkeen lähdettiin hotellille valmistautumaan seuraavaan päivään. 7 Elevenissä poikettiin ostamassa eväitä.

Päivän ylin lämpötila oli 31.1 astetta ja sää oli selkeä koko päivän.

Pattaya 06.12.12
Näkymä luoteeseen Koh Larnille ja Pattaya Parkille Seppälöiden parvekkeelta. Erinomainen systeemi: kanat tai possut kypsyvät vielä syödessä kuumalla levyllä. Claudio-ravintolan omistaja Nui pelaa myös golfia ja vielä melko ahkerasti kuten Seijakin.

Perjantai 07.12.12 Yön alin lämpötila oli 25.5 astetta ja taivas oli aamulla puolipilvinen. Aamiaiselle mentiin jo 6.40, Koska kokki oli paikalla aasialaisen ryhmän lähdön vuoksi, saimme kunnon aamiaisen. 7.15 Mentiin Vivianiin, josta lähdettiin Somin järjestämällä 500 bt:n kuljetuksella Amata Spring Country Clubille Chonburiin katsomaan Aasian Tourin osakilpailua, jossa olivat mukana Jaakko Mäkitalo, Kalle Samooja ja Joonas Granberg. Mukana oli myös paljon maailman huippuja, kuten Lee Westwood, Sergio García, Bubba Watson, John Daly, Louis Oosthuizen ja Charl Schwartzel sekä iso joukko Aasian parhaita. Kenttä on yksityinen eikä sinne pääse pelaamaan normaalisti kuin osakkaan vieraana. Suuria kisoja siellä pidetään vuosittain eikä se ole ihme, sillä kenttä on erittäin hyvässä kunnossa, mielenkiintoinen ja tarpeeksi haastava huippupelaajillekin. Meitä oli mukana Jukka, Juha, Päivi, minä, Tumppi ja Mee. Toinen ryhmä tuli sunnuntaina. Ari ja Eeva tavattiin siellä ja paljon Tumpin tuttuja.

Amata Spring 07.12.12
Amata Spring Country Clubin portilla ollaan. Amata Springin golfkentän väyläkartta klubitalon lähellä. Kuuluisien golfareiden kuvia kisamainoksen edessä.
Takana näkyvälle klubitalolle ei katsojilla ollut nyt asiaa. Yksi kisaporukka on lähestymässä vaikeaa vinoa 9. griiniä. John Daly, Phullar ja Nirat ovat 18. griinillä ja seuraava ryhmä lähestyy.
Mee, Tumppi, Ari ja Eeva seuraavat peliä. Taivas näyttää uhkaavalta. 10. väylän tiipaikka on aivan rangen vieressä. Väylä kääntyy oikealle. Lähestymislyöntien pituutta mittaillaan ennen 10. griiniä.

Joonas Granbergin ryhmän mukana kuljettiin 9. griiniltä sisääntulon loppuun asti. Tosin pallon ollessa 9. griinillä peli keskeytettiin rankan sateen ja ukkosen vuoksi n. 40 minuutiksi. Sitten jatkettiin aurinkoisissa olosuhteissa. Kaikki väylät ovat komeita, mutta erityisesti mieleen jäi 17. väylä, par 3, joka lyödään saareen. Sinne mennään venekuljetuksella. Väylä ei kuitenkaan ole kovin pitkä. Joonas tössi vähän lopussa, mutta pelasi päivän parissa ja pääsi reippaasti viimeisille kierroksille Kalle Samoojan tapaan. 15.00 otettiin ravintolateltassa pientä syötävää ja 16.00 lähdettiin takaisin Pattayalle. Matka kesti 1h 20min ruuhkan vuoksi.

Amata Spring 07.12.12
Joonas Granberg mittailee matkaa bunkkereiden taakse 11. tiillä. Nämä bunkkerit ovat ottamassa vastaan avauksia 11. väylällä. 11. väylän griinille on vielä matkaa tällä komealla par 5:llä.
Linnan vieressä suunnitellaan lähestymislyöntejä kohti liukasta viheriötä. 12. griinin ympärillä on myös ihan riittävästi bunkkereita vinolle griinille. Mielenkiintoisen näköinen 13. väylä, par 3 alamäkeen ei näytä kovin vaikealta.
15. väylä on pitkähkö par 5, joka kääntyy hieman vasemmalle. Jason Knutzon USA:sta ja Joonas kävelevät kohti 15. griiniä. Bunkkereita on vain 16. griinin oikealla puolella.
17. väylä on näyttävä. Lyhyt par 3 ja griini saarella. Pelaajat ovat viimein päässeet puttailemaan. Joonas Granberg on puttaamassa birkkuputtiaan.
Haastavan näköinen on 18. väylä tiiltä katsottuna. Amatan linna taas uudesta kuvakulmasta. 18. griini ja komea klubitalo odottavat pelaajia.
Telttaravintolassa riitti porukkaa juomassa ja syömässä. Yhden sponsorin esittelijätytöt sapuskaa ostamassa. Bubba Watson sai toisen vasurin, Esan vierelleen.
1. väylä on avara, mutta vesi vaanii vasemmalla. 2. väylän griini kanaalin takana ja peliporukka tulossa sinne. Värikkäitä busseja Chonburissa. Bussien maalaaminen taitaa olla yksi taiteen laji täällä.

Vivianin kautta Päivi meni hierontaan ja minä hotellille, kun olin ensin hakenut pyykit (110 bt). 19.20 mentiin syömään Kiss Food-ravintolaan, josta palattiin suoraan hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 32.2 astetta eli reissun korkein lukema tähän mennessä. Pattayalla ei ollut satanut.

Seikkailu alkoi (viikko 1), jatkui (viikko 2) ja jatkuu (viikko 4)