11. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
01.12.-28.12.2015, viikko 2

Viikko 1 Viikko 2 Viikko 3 Viikko 4

Seikkailu jatkuu (viikko 2)...

Tiistai 08.12.15 Yön alin lämpötila oli 26.2 astetta ja aamu oli aurinkoinen. Heräsimme seitsemältä, koska pidettiin vapaapäivä. Aamiaiseksi meillä oli kahvin lisäksi leipää, juustoa, paistetut munat ja nakit. 10.00 lähdettiin kävelemään rannalle ja Anne ja Arikin ilmestyivät peräämme. He jäivät uimaan ja me käveltiin kilometrin verran eteenpäin. Paluumatkalla käytiin Syömässä Aquarius-ravintolassa rannalla "fried chicken with garlic and peppers". Se maksoi 80 bahia. Lehtikioskista ostettiin postikortteja ja merkkejä. Sieltä löytyi myös tämän päivän Hesari hintaan 180 bt. Päivi jäi condomme vastapäätä jalkahierontaan ja minä menin huoneeseemme.

Jomtien 08.12.15
Parvekkeella oli kiva nauttia kunnon aamiainen. Koh Larnin kylä näkyi zoomaamalla oikein hyvin. Jomtienin hiekkarannalla oli vielä aika hiljaista.

Pattaya Parkin hotellitorni on edelleen uljas näky.
View Talay 7 on melkoinen betonimöhkäle rannan tuntumassa. Aquarius on siisti ja hyvä ruokapaikka, mutta illalla kiinni.
Lehdet luettiin netissä, joten pysyimme ajan tasalla. Jomtien Beach Roadin pohjoispäätä hallitsee condomme.
Walking Streetin pohjoispää Pattayalla on muuttunut.

Iltapäivällä hain pyykit alhaalta Express Laundystä (210 bt). Kirjoitimme muutaman kortin ja vein ne Soi 5:llä sijaitsevan postin laatikkoon. Paluumatkalla ostin kiinalaisesta kaupasta paperitavaraa. 17.00 menimme Annen ja Arin luo yhdelle viinille ja sitten lähdettiin porukalla lavataksilla Pattaya Cityyn. Pikku-Mikessa poikettiin eikä siellä ollut oikeastaan mitään. Syömään mentiin Tankay Seefood Restaurantiin veden päälle. Asiakkaita oli tosi vähän, mutta oli vielä aikaista. Ruoka ei saanut paljon kehuja, mutta minulla oli hyvää. Hintataso oli turhan korkea.

Kävelykatu oli jo suljettu autoliikenteeltä, mutta mökä ei ollut vielä kova. Tankayn edessä tavattiin vanha tuttu invalidi, joka muisti edelleen meidät. Ostin häneltä Päiville lein. Sitten käveltiin Windy Gardeniin, jossa otettiin GT't. Paikalla olleista kolmesta työntekijästä kaksi oli vanhoja tuttuja. Siam Bayshoren läpi kuljettiin 2nd Roadille ja lavataksilla ajettiin Jomtienille.

Päivän ylin lämpötila oli 31.7 astetta ja koko päivä oli aurinkoinen.

Pattaya 08.12.15
Tankay-ravintolan henkilökunta esitti tanssia. Aika rauhallista oli tässä ravintolassa, mutta olikin aikaista. Vanha valokuva muistuttaa, millaista oli 1950-luvulla.
Kävelykadulla on jokaisen ravintolan edessä sisäänheittäjiä. Windy Gardenin altaalla oli kiva siemailla GT:t. Pattaya-teksti mäen rinteellä näkyi Bali Hain yli.

Keskiviikko 09.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.3 astetta ja taivas pilvetön. Aamiaisen jälkeen 7.30 tuli Pin hakemaan meitä, Vanhasia ja Marjattaa. Sitten haettiin Rauli bägeineen Soi 5:ltä ja tultiin takaisin View Talay 7:n portille, josta Keijo tuli meidän mukaan. Tumppi lähti muutaman kaverinsa kanssa toisella kyydillä. Menimme Sukhumvitia pitkin Bangpra'han. Greenfee oli 900 bt, caddymaksu 350 bt ja Päivin auto 600 bt. Lähtöaikamme oli 9.10 ja Tumppi kavereineen oli lähtenyt jo edeltä. Minä pelasin Arin ja Raulin kanssa, Päivi Annen, Marjatan ja Keijon kanssa. Peli sujui mukavasta ja sain tehtyä kaksi birkkuakin. Apinoita näkyi joka puolella kenttää. Kierros kesti 4h 16min. Suihkun ja ruokailun jälkeen lähdettiin takaisin Jomtienille. Liikenne oli tietöiden vuoksi edelleen hidasta.

Bangpra 09.12.15
Bangprassa reitti klubilta kentälle on todella hieno aina vaan. Naisten ryhmä Keijolla vahvistettuna odotelee pelaamaan pääsyä. Apinoita näkyi joka puolella kenttää, joskus lyöntilinjallakin.
Tällä kertaa apinat kuljeksivat kaikessa rauhassa joka puolella. Jonkin sortin haikaroita näkyi kentillä myös paljon. Kenttä oli hienossa kunnossa ja väylät viimeisteltyjä.
8. griinin takana oleva pensas kukkii aina, mutta ei ihan yhtä värikkäästi. 9. väylältä nakyy hyvin 8. griinin ympäristön komeus. Rauli joutui droppihommiin 11. väylällä aivan griinin edessä.
Bangpran parkolmoset ovat todella komeita kuten tämä 12. väyläkin. 17. väylällä kuten kaikilla muillakin par 3-väylillä on vesi mukana. Kierros on ohi ja kulku käy klubille suihkuun ja oluelle.
Klubin ravintolasta näkyy hyvin kentän kauneus. Suomalaista porukkaa oli ravintolassa paljon meidän ryhmämme ansiosta. Päivi, Jatta ja Anne nauttivat jälkipelistä ja talon antimista.

Lepotauon jälkeen 19.00 Anne ja Ari tulivat meille ja nautittiin viinilasilliset. Sitten lähdettiin vaihtamaan rahaa. Kurssi oli tämän reissun paras tähän mennessä eli 39.05. Syömään mentiin rannalla melkein condomme kohdalla olevaan Sandbar by the Sea-ravintolaan. Ruoka oli hyvää eikä kovin kallista. Paluumatkalla haettiin kiinalaisten Supermarketista eväitä aamuksi.

Päivä oli täysin aurinkoinen, tuulta vähän ja ylin lämpötila 32.3 astetta.

Pattaya 09.12.15
Sandbar by the Sea on illalla hyvin tunnelmallinen ravintola. Täyttä ei vielä ollut, mutta asiakkaita tuntui riittävän. Ahdas, mutta edullinen Supermarket oli lähin ruokakauppa.

Torstai 10.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.9 astetta ja taivas pilvetön. Herätys oli 5.30, joten ehdittiin hyvin paistaa munat ja nakit aamiaiseksi kahvin kera. Pin tuli hakemaan meitä 6.30. Anne, Rauli ja Marjatta tulivat kanssamme Crystal Bay'hin pelaamaan. Ari ei päässyt mukaan ja Tumppi jäi vahtimaan Tigeria, joten meitä oli 5 lähdössä pelaamaan. Aikaisesta lähdöstä johtuen matka kesti alle tunnin. Perustuslain päivästä johtuen greenfee oli 1000 bt ja caddymaksu 300 bt. Kävelimme kaikki ja naiset menivät edeltä. Hieman jouduttiin odottelemaan, mutta kierros kesti vain 4h 20min. Kenttä oli ihan hyvässä kunnossa. Suihkun jälkeen syötiin jälleen ja Jomtienilla oltiin jo n. 14.00.

Pyykkiä vietiin taas pesulaan ja haettiin Pimonilta kaksi käsipyyhettä pesulaan vietyjen tilalle. Ari tuntui olevan kuntoutumassa. Viiden jälkeen kävimme hakemassa ruokaa ja juomia ym. Food Martista. Paluumatkalla nähtiin ruukkilainen Timo odottelemassa kaveriaan Harria. Anne tuli meille 18.50 ja kohta sen jälkeen lähdettiin etsimään ruokapaikkaa. Päädyimme Soi 3:lla sijaitsevaan Berliner Eck-ravintolaan. Wienerschnitzel maksoi siinä 195 bt ja otin tietysti sen. Syötyämme kävelimme lettukioskille ja sitten kotiin.

Päivän ylin lämpötila oli 32.6 astetta ja täysin aurinkoista.

Crystal Bay 10.12.15
Olimme kentällä ajoissa ja A-lenkin 9. väylää vielä kasteltiin. Naisryhmä lähdössä C-lenkin 1. väylälle pienessä aamusumussa. Väylissä on leveyttä, mutta puita on pelaajien kiusana.
Rauli puttaamassa C4:n suurella griinillä. Vettä on hyvin monella väylällä. Anne täräyttää pallonsa menemään C5:llä, joka on Pattayan kentille tyypillinen par 3. Kohti klubia lähdetään menemään C6:lla, joka on lyhyehkö par 5 ilman pahempia haittoja.
Puolivälissä A1:n tiipaikalla oli aikaa hieman poseeraamiseenkin. Paljon kertova kuva A9:n griinistä klubin edustalla. Veden yli sai hienoja kuvia naapuriväylistä.
Klubin, hotellin ja tornitalojen lähellä on joku muukin (A4) kuin 9. griini. Kentän reunoilla on paljon vettä ja hienoja loma-asuntoja. Anne avaamassa A8:lla, joka saatta tuottaa harmeja tulokselle.
Pientä ruuhkaa oli A9 griinillä ja sen tuntumassa veden äärellä. Tämä on todella komea päätösväylä kierrokselle. Klubiravintolassa on kiva huoahtaa hetki pelin jälkeen.

Perjantai 11.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.7 astetta ja taivas pilvetön. Ylös noustiin 6.15 ja laitettiin taas kunnon aamiainen. 8.00 tuli Pin hakemaan meidät, Annen ja Arin sekä Tumpin ja Tigerin uudelle tänä vuonna avatulle Parichat Golf Linksille. Kenttä sijaitsee hyvin lähellä Pattaya Country Clubia ja matka sinne kesti 40 min. Greenfee autoineen oli hyvin edullinen 1200 bt ja caddymaksu 400 bt. Pelaamaan päästiin jo 9.00 ja ykköstiille oli matkaa lähes kilometri, joten auto oli tarpeen. Viimeinen griini oli yhtä kaukana. Alueelle on valmistumassa myös hotelli. Kenttä oli aika hyvin kunnossa näin uudeksi kentäksi ja kukkaistutuksia oli paljon. Klubitalokin oli jo aika valmis, lockerit ja suihkut käytössä. Mielenkiintoisia väyliä oli monta, melko kapeitakin ja vesiesteitä paljon. Korkeuseroja oli myös mukavasti. Kioskeja oli vain kaksi. Pelasimme 5 hengen porukassa ja kierros kesti silti vain tasan 4 tuntia. Suihkun jälkeen oltiin syömässä klubilla, kun alkoi sataa kaatamalla 13.30. Pelin aikana oli puolipilvistä, mutta kauempana satoi. Heti klubilta lähdettyämme sade loppui eikä Pattayalla ollut satanut ollenkaan. Condolla oltiin jo 14.30.

Parichat 11.12.15
Pattayalla oli hieman sumuista lähtiessämme pelaamaan, mutta buddhalle näkyi hyvin. Parichat Golf Linksin tienhaarassa on toistaiseksi vain iso mainoskyltti, mutta asia kohentunee. Klubin edessä odottelivat haaremihousuihin pukeutuneet caddyt.
Klubi on oikein tyylikäs eikä mitenkään mahtaileva. Seinältä löytyi Master Plan, josta näkyy kentän rakenne. Caddyt odottelivat pienen majan luona pelaajia.
Caddyni Roong (54) on kaunis ilmestys ja lisäksi hyvä työssään. Heti 1. väylällä näkyy kentän tuoreus. Tilaa on ja puut ovat vielä pieniä. Vettä on kentällä paljon, joskus hieman salakavalissa paikoissakin.
Tumppi puttaa jo nyt hienossa kunnossa olevalla griinillä. Vesien ylitys ei Tumppia haittaa, eivätkä bunkkerit. Päivin caddyn numero oli 53 eikä Päivilläkään ollut valittamista.
Hieman on saatu tälle kentälle korkeuseroja. Tässä noustaan ensimmäiselle kioskille. Hyvin katettu kioski on ulosmenon ainut ja sijaitsee 4. väylän jälkeen pienellä mäen töyräällä. Minä jouduin pari kertaa avauksellani väärälle väylällekin, mutta ei haitannut.
Tumppi sihtaa oikeata lyöntisuuntaa aika leveällä väylällä. Caddyni loistaa kilpaa auringonkukkien kanssa. Vettä ja bunkkereita riittää tällä hienolla kentällä.
Ari katselee kauhuissaan väylän suuntaan. Taas on pari vesiestettä tiin ja griinin välissä. Väylä levenee sopivasti pallon putoamisalueella.
Monta vesiestettä on vielää välissä ennenkuin ollaan 17. griinillä. Klubin ravintola on siisti eikä nyt ollut muita asiakkaita. Ravintolassa ollessamme tuli melkoinen sadekuuro.

Huoneessamme keitettiin kahvit ja levättiin tovi. Pyykit haettiin alakerrasta samoin toisesta pesulasta puhdistettua vettä, jota sai 6 bahtilla 5 litraa. Anne ja Ari tulivat 19.00 ja lähdettiin porukalla Siam Catsiin hakemaan Marjatta ja Rauli. Syömään mentiin Silver Sandiin, jossa trubaduuri oli jo vauhdissa. Syötyämme ajattelimme mennä Menuetiin iltadrinkille, mutta siellä oli niin kova meteli, että muutimme suunnitelmaa ja mentiin Thai Fin-ravintolaan sivukadulle. Kämpille palasimme hyvissä ajoin.

Päivän ylin lämpötila oli 32.4 astetta ja sää puolipilvinen. Yksi sadekuuro sattui kohdalle.

Pattaya 11.12.15
Aurinko tekee laskuaan Siamin lahden yllä. Se häviää pikkuhiljaa ison pilven taakse. Ja heti saa pilvikerros kultaiset reunukset.

Lauantai 12.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.4 astetta ja merellä oli aamulla vähän pilviä. 8.00 nautittiin aamiaista ja mietittiin tulevaa ohjelmaa. Tänään vietettiin golfista vapaata päivää. Kymmeneltä käveltiin Päivin kanssa Thepprasit Roadin päähän ja astuttiin bahtbussiin. Viiden minuutin odottelun jälkeen se oli täysi ja lähti. Outlet Mallin kohdalla se kieppasi takaisin päin ja jätti matkustajat. Kävelimme Outlet Mallin läpi Tescoon, josta ostettiin tarvikkeita ja ruokaa. Söimme myös jäätelöt. Sitten käveltiin taas bahtbussiin ja se lähti melkein heti. Päätekohdassa menimme vielä täydentämään ostoksia Food Martiin leivällä, munilla ja juustolla, ennen kuin palasimme kämpille.

Iltapäivällä Päivi meni jalkahierontaan ja minä katselin televisiosta Amata Springin kisaa. Päivin tultua sieltä juotiin päiväkahvit. Hain taas vettä Nat Laundrystä 6 bahtilla. Eurosportilta katsottiin ampumahiihtoa. Ei mennyt Kaisalla hyvin!

19.00 lähdettiin taas syömään ja nyt käytiin Sam's Mexican Restaurantissa poikakadulla Menuetin takana. Hyvä valinta oli. Sitten käytiin vielä ottamassa GT't Menuetissa, jossa nähtiin Keimolan porukkaa ja lopulta Tumppikin Tigerin kanssa. Palattuamme condolle käytiin vielä katolla maisemia ihailemassa.

Päivä oli aurinkoinen ja lämpötila enimmillään 33.1 astetta.

Pattaya 12.12.15
Thepprasit Roadin länsipäässä on edelleen valtava videotaulu, jossa näytetään mainoksia. Outlet Mall on Sukhumvitin ja Thepprasit Roadin kulmassa ja Tesco Lotus sen takana. Tesco on melkoisen iso liike, jossa on myös paljon pikkuputiikkeja ja ravintoloitakin.
Colosseum on uusi kabareeteatteri Thepprasit Roadin varrella. Mai Pengilla on monenlaista liiketoimintaa, mm. varastotilaa. Auringonlasku tuo esiin monenlaista kuvattavaa eri iltoina.
Rauli, Anne ja minä Sam's Mexican Restaurantissa, Sam tiskin takana. Samin ravintola on oikein siisti ja hyvä ruokapaikka ja sijaitsee poikakadulla. Rakennuksista löytyy paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.
Pattaya Park näkyy iltaisin komeana korkeiden rakennusten välistä. Jonkinlaiset maalaismarkkinat olivat tässä metelistä päätellen. Näkymä condomme katolta Pattaya Parkille päin.

Sunnuntai 13.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.9 astetta ja merellä oli taas vähän pilviä, mutta muuten oli aurinkoista. Lähtö pelaamaan oli 8.00. Nyt tuli ensimmäistä kertaa Lek hakemaan meidät, Annen, Arin, Tumpin ja Tigerin. Ajoimme Plutaluangiin, jossa pelasimme East ja South-lenkit. Greenfee oli 1000 bt, caddy 250 bt ja auto 700 bt. Päivi ja Anne menivät edeltä 9.20 autolla, Ari ja minä sekä Tumppi autolla menimme perässä. Tuhrimisia tuli paljon, mutta parejakin kohtuullisesti. Keli oli kuuma ja kostea ja kierros kesti 4.5h. Klubilla nautittiin vanhaan malliin oluet ja pienet sapuskat. Plutaluangissa on uutuutena taulu, jossa on kaikkien caddyjen kuvat ja numerot.

Plutaluang 13.12.15
Plutaluangin lockeralue on pysynyt oikein siistinä. Klubin sisäpihalla on peinolammikko, jossa on värikkäitä kaloja. Tiger viihtyi hyvin Eastin startterikatoksessa.
Plutaluangin alueelle on tuotu vanha hävittäjäkone. Se on rinteen alla, josta noustaan klubille ajettaessa. Ari ja Tumppi ovat valmiina Eastin valloitukseen.
Tumppi avaamassa Eastin ykkösellä, jossa vesi ei häntä haittaa. North 3. väylän majakka kuvattuna Eastin 5. tiiltä, matkaa 900 metriä. Tässä näkyy hyvin korkeusero Eastin 5. väylällä, joka on par 3.
Tumppi sihtaamassa Southin 1. tiillä kohti vanhaa klubitaloa. Koirat kyttäävät mahdollisia roiskeita Tigerin eväistä. Plutaluangin kenttä on oikein hyvin hoidettu ja kukkia on joka puolella.
Sisääntuloristeyksessä on maamerkkimajakan pienoismalli.
Kippari-Kallekin on laittanut bägin olkapäilleen.
Southin 16. tiin vieressä on epävirallinen kioski.

Condolle päästyämme kävin Arin kanssa hakemassa torilta munkit ja joimme kahvit tahoillamme. 19.00 lähdettiin taas 6 hengen porukalla etsimään ruokapaikkaa ja päädyimme Opal Houseen. Kaupan kautta palattiin huoneisiimme.

Päivän ylin lämpötila oli 33.2 astetta. Hieman oli pilviä, mutta päivä oli aurinkoinen, lämmin ja kostea.

Pattaya 13.12.15
Tiger ja Tumppi viihtyivät hyvin yhdessä. Myytäviä kiinteistöjä on Pattayalla paljon. Ruokaa odotellaan joulukoristellussa Opal Housessa.

Maanantai 14.12.15 Yön alin lämpötila oli 28.4 astetta ja merellä oli pilviä, mutta muuten oli selkeää. Lek tuli hakemaan 8.00 ja neljästään mentiin Pattaya Country Clubille. Siellä on valmiina uusi hieno klubirakennus. Greenfee oli PSC:ltä ostetulla voucherilla 900 bt. Caddy fee oli 350 bt ja auto 600 bt. Pelasimme kaikki jaetuilla autoilla. Pääsimme lähtemään 9.00 ja kierros kesti 4 tuntia. Kenttä oli ihan hyvässä kunnossa, vaikka joillakin griineillä olikin laikkuja. Kierroksen jälkeen syötiin klubilla, jossa ei ollut paljon asiakkaita. Paluumatka View Talay 5:lle kesti 50 min.

Pattaya Country Club 14.12.15
Pattaya Country Clubin uudessa klubitalossa on isoja lasiseiniä. Caddiemasterin toimisto on hyvin avara ja valoisa. Lasiseinällä olevan lasioven vieressä seisoi ovivahti.
Arkkitehtuuri on matalaa ja aaltoilevaa - aikalailla tyylikäs pääovi katoksineen. Talon takana kerrosta alempana odottelivat caddyt valmiina kentälle lähtöön. Tällä kertaa pelattiin jaetuilla autoilla vaikkei se välttämätöntä olisi ollutkaan.
Heti ensimmäiselää väylällä nakyy, että kenttää on ehostettu. 2. väyläkin on selkeä, mukava ja leveä par 4. 3. väylä on par 5, joka avataan alamäkeen.
4. väylän jälkeen on ensimmäinen kioski, joka näytti myös uudelta. Arilla oli poikacaddy, joita tuntui olevan kentällä aika paljon. Anne on joutunut valtavaan bunkkeriin 8. väylän griinin vieressä.
Kuinkahan vanhoja ovatkaan nämä "liaanipuut"? Klubitalon aaltoilevat muodot näkyvät jo 9. tiipaikalle. Nyt on 9. griini lähellä klubitaloa, toisin kuin ennen.
Väylätaulutkin on uusittu ja näyttävät tyylikkäiltä. 16. väylä on edelleen melkoisen haastava. Ravintolan lasiseinä saattaa aiheuttaa hankaluuksia.

Kotiuduttuamme vein pyykit, hain vettä ja juotiin kahvit. Levon jälkeen kävin kävelemässä pienen lenkin torin takana ja 5., 4. ja 3. Soilla. Huomasin, että huhujen mukaisesti ”Risubaari” on hävinnyt. 19.00 lähdettiin Annen ja Arin kanssa etsimään pizzapaikkaa. Matkalla vaihdettiin rahaa kurssiin 39.36 bt/€. Trattoria Italiana Food Martin vieressä tuntui sopivalta paikalta. Pizzojen hinnat olivat 220 … 240 bt.

Päivän ylin lämpötila oli 32.6 astetta ja päivä sateeton, vaikka pilviä olikin.

Pattaya14.12.15
Suomalainen Ravintola Helmi sijaitsee torin takana 2nd Jomtien Beach Roadin itäpuolella. Jomtienin isot condot View Talay 7, Jomtien Complex Condo ja Jomtien Plaza Condotel. Trattoria Italianassa Food Martin vieressä käytiin illalla syömässä hyvät pizzat.
Pizzeria näytti olevan suosittu, koska asiakkaita oli paljon. Farm Festival, jossa lauantain meluisat pippalot tapahtuivat. Iltaisin valaistut buddhat näyttävät erilaisilta.

Seikkailu alkoi (viikko 1), jatkuu (viikko 3) ja jatkuu (viikko 4)