11. Golfloma Pattayalla, viikko 4

11. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
01.12.-28.12.2015, viikko 4

Viikko 1 Viikko 2 Viikko 3 Viikko 4

Seikkailu jatkuu (viikko 4)...

Tiistai 22.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.6 astetta ja hieman sumuista oli taas. 7.30 tuli Lek noutamaan meidät, Tumpin ja "Keimolan" 4 hengen porukan (Keijo, Dan, Vemmu ja Veikko). Ajoimme Mountain Shadow Golf Clubille ja matka kesti nyt vain 50 min. Greenfee oli 750 bt ja caddymaksu 300 bt. Päivi pelasi Danin ja Keijon kanssa edeltä punaisilta, sitten päästettiin yksi jenkki ja aussi Perthistä väliin. Tumppi ja minä pelattiin sinisiltä (toiseksi taain), Vemmu ja Veikko valkoisilta. Kierros kesti 4h ja pelaajia oli vähän. Ravintolassa ei ollut ketään muita kuin me ja henkilökuntaa oli joka paikassa vähän. Vaikutti vähän kuolevalta! Paluumatka kesti 1h 10min ja condolla oltiin 15.15.

Mountain Shadow 22.12.15
Kalastaja yrittää tienata ruokaansa Jomtien rannalla. Tumppi, Dan, Päivi, Veikko, Keijo ja Vemmu odottelevat kyytiä kentälle. Koira makoili kaikessa rauhassa griinin edessä Mountain Shadow'ssa.
Kymmenkunta koiranpentua makoili kivikossa väylän reunalla. Veikon pallo lähtee suoraan kohti saarigriinin lippua 5. väylällä. Mountain Shadow'ssa on aika paljon lampia elävöittämässä.
Vemmu on ahdistellut vesiestettä, mutta selviää säikähdyksellä. Tämä pallonkerääjä ilmeisesti vei Tumpin pallon 13. väylällä. Porukka ihmettelee, mihin pallo meni 14. griinin edessä.
Vemmun pallo menee 15. väylällä puiden yläpuolella kohti lippua. 18. väylällä on inhottava puu keskellä väylää. Klubialue häämöttää jo. Ruoka maistuu Päiville, Keijolle ja Danille pelin jälkeen.

Hetimmiten lähdettiin bahtbussilla Pattayan keskustaan, jossa käytiin 2nd Roadilla Big C:ssä. Sieltä ei kuitenkaan löydetty mitään ostettavaa, Kävelimme Beach Roadille ja rantaa pitkin lähelle Central Festivalia. Siitä ajettiin kahdella bahtbussilla takaisin Jomtienille, jossa käytiin Supermarketista ostamassa vähän evästä. Condolle kävellessämme alkoi hieman sataa. Kävin sopimassa Pimonin kanssa huoneen kulutusten ja kunnon tarkastamisesta. Som tuli käymään illalla ja sovittiin kyydistä Kiarti Thaneen kentälle lauantaina.

Päivä oli selkeä ja tuulta hieman. Ylin lämpötila oli 31.3 astetta.

Pattaya 22.12.15
Uusi korkea ja ruma rakennus on kohonnut 2nd Roadin varteen. Big C sijaitsee Central Centerin alueella pohjois-Pattayalla. Kiva delfiinipatsas Central Centerin piha-alueella.
Ruoppaajia Siamin lahdella Pattayan edustalla. Beach Roadin vierellä on rantaa koristeltu värikkäästi. Ja tietysti maan tapaan muistetaan kuningastakin.

Keskiviikko 23.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.4 astetta ja hieman sumuista oli taas ja ohutta pilveä aika paljon. Aamiaisen jälkeen Lek tuli hakemaan meidät ja "Keimolan" 4 hengen porukan Bangprahan. Tumppi jäi pois Tigerin väsymystilan vuoksi. Heti lähdettyämme tiputti muutaman pisaran vettä, mutta se loppui heti. Greenfee oli nyt 1500 bt, caddy 350 bt ja Päivin auto 600 bt. Päivi pelasi taas Keijon ja Danin kanssa, minä perässä 8.45 Vemmun ja Veikon kanssa. Nyt meillä kaikilla oli vähän iäkkäämmät caddyt, mutta hyvät kuitenkin. Kierros kesti 4h 10min. Suihkun ja ruokailun jälkeen palattiin condolle, jossa oltiin 14.30.

17.00 kävin hakemassa vettä ja lähdettiin katsastamaan mahdollista jouluillallispaikkaa. Ravintola Helmissä torin takana otettiin oluet ja päädyttiin varaamaan pöytä. Siellä istuessamme ripotteli taas hieman vettä, mutta sekin loppui nopeasti. Family Martista ostettiin hieman eväitä ja lähdettiin kämpälle laittamaan ruokaa.

Päivä oli säältään golfille hyvä. Alkukierroksen ajan oli pilvistä, toisella puoliskolla taas paistoi aurinko. Ylin lämpötila oli 32.2 astetta.

Bangpra 23.12.15
Bangprassa oli nyt hyvä pelata, koska taivaalla oli pilviä.
Apinoista varoitettiin kentällä ja aika paljon niitä olikin.
Vemmun lähestyminen on lipsahtanut aika kauas griinistä.
Vettä on Bangprassakin oikein mukavasti kaunistuksena ja kauhistuksena. Tässä kohtaa oli apinoita varmaankin yli 20, mutta eivät ne tulleet lähelle pelaajia. Edellämme pelaava ryhmä Päivin johdolla marssii kukkien ympäröimälle griinille.
Hyvin monen griinin taakse on istutettu värikkäästi kukkivia pensaita. Tässä 8. väylällä on lammen pienessa saaressakin kukkiva pensas. Kyllähän nuo kukkapensaat lisäävät kentän esteettistä ilmettä.
Jalohaikara on yksi kentällä yleisesti näkyvistä linnuista. Tämä purppuraloistorastas näyttää lentäessään kauniin siniseltä. Tässä on komea harjalintu, joita joskus näkyy kentillä.
Pieni koiran pentu on kioskin pitäjän ja caddyjen lemmikki. Kaksi apinaa seuraa, kun Vemmu etenee caddynsä kanssa. Peli on pelattu ja on tippien maksun aika ja sitten suihkuun.

Torstai 24.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.2 ja sää aamulla 6.30 oli melkoisen sumuinen. Aamiaisen jälkeen 7.45 Lek haki vielä kerran meidät, Tumpin ja Tigerin ja mentiin pelaamaan Pleasant Valleyyn, johon Tumppi oli hakenut voucherit. Matka kesti 45 min, green fee oli voucherilla 800 bt, caddy 350 bt ja jaettu auto 600 bt. Auto ja caddyt piti maksaa käteisellä. Pääsimme lähtemään 8.50 ja kierros kesti 3h 10min, koska ketään ei näkynyt edessä eikä takana. Vasta viimeisellä väylällä jouduttiin ihan pieni hetki odottelemaan 6 hengen thairyhmän vuoksi. Paluumatkakin sujui nopeasti ja condolla oltiin jo 13.45.

Pleasant Valley 24.12.15
Pleasant Valleyn lockerissa suihkujen alueella on aukko, josta näkyy alas tähän tilataiteeseen. Pattayan viimeisen kierroksen kunniaksi otettiin autot nopeaa kierrosta varten. Tumppi puttaa 3. griinillä eikä takanamme näy muita pelaajia. Tyyntä näytti nyt olevan.
Työvoimaa riittää griinien tauksen nyppimiseen. Päivi sihtaa 8. griinille, jonka edessä on aika matka vettä. 9. väylä griinin takaa kuvattuna ison bunkkerin takaa.
17. väylällä tavoitettiin 6 pelaajan thaikkuryhmä. Tumppi avaamassa ikävästi bunkkeriin 18. tiillä. Pleasant Valleyn terassilta näkyvät klubille tulevat väylät.

Kävin viemässä viimeisen pyykkilastin ja poikkesin kaupassa. Päivi keitti samalla kahvit. 18.00 lähdettiin Tumpin ja Tigerin kanssa jouluillalliselle Ravintola Helmiin. Se maksoi 700 bt, mutta oli aika lailla sen väärti. Kaikkia tarvittavia jouluruokia oli tarjolla ja hyvää oli. Ähky olo siitä tuli, mutta kyllä sen kerran kestää.

Päivä oli melko aurinkoinen ja ylin lämpötila oli 33.6 astetta.

Pattaya 24.12.15
Jomtienin rannalla kiitää vesiskootereita. Kondolit kuljettavat ihmisiä Pattaya Parkin torniin. Tällainen monsteriautokin nähtiin torin takana.
Ravintola Helmissä oli väkeä joululounaalla. Alkupalat näyttivät jo makoisilta eli hyvä alku. Paikan bossin käsi kävi hänen ohjaillessaan henkilökuntaa.

Perjantai 25.12.15 Yön alin lämpötila oli 27.4 ja sää aamulla oli nyt aurinkoinen. Aamiaisen jälkeen alettiin pikkuhiljaa pakkailla bägejä ja matkalaukkuja. Muuten oli täysin joutenoloa. Puolen päivän aikaan lähdettiin etsimään parturia ja yksi sopiva löytyi Soi 4:ltä, Rung Beauty, jossa leikkautimme kumpikin hiuksemme ja hinta oli 100 bt/henki. Odotellessani poikkesin ottamassa oluen JP Housessa. Parturoinnin jälkeen käveltiin rantaa pitkin ja poikkesimme Supermarketissa. Sitten käytiin normipaikassamme vaihtamassa rahaa, kurssi 39.30. Samalla alkoi sataa välillä rankastikin. Pidimme sadetta ja sateen tauottua hiukan poikkesimme Family Martissa ostamassa nuudelia iltaruoaksi. Ulos tultuamme satoi taas ja menimme Menuettiin oluelle. Sade kesti yhteensä parin tunnin verran.

Voileipäkahvien jälkeen lepäiltiin ja sitten pakattiin ja kirjoitettiin palautetta asunnon omistajalle. Auringon laskun aikaan 17.50 istuttiin parvekkeella ja nautittiin Pattayan viimeisestä illasta. Päivi alkoi laittaa sitten nuudeli-illallista.

Päivä oli kaksijakoinen. Iltapäivällä satoi välillä rankastikin, muuten aurinko paistoi. Ylin lämpötila oli 31.6 astetta.

Pattaya 25.12.15
JP House on yksi suomalainen golfravintola ja majoitustakin löytyy. Rung Beauty Soi 4:llä leikkautettiin hiuksemme 100 bahtilla/pää. Tyttö yritti tehdä tarkkaa työtä, mutta tulos olisi voinut olla parempikin.
Jomtien Pattaya Beachillä ollaan ja rannan puolella oli rauhallista kävellä. Sitten tulikin rankkoja sadekuuroja parin tunnin ajan. Sateen suojaksi kelpasi kekseliäille vaikka uimapatja.
Kovin oli harmaata vähän aikaa viimeisenä Pattayan iltanamme. Matkalaukut alkoivat olla viimeistä silausta vaille. Parvekkeella voitiin jo hengähtää, kun sadekin oli loppunut.
Aurinko laski jokainen ilta pilveen eikä veden rajaan. Sitten alkoikin jo täysikuu mollottaa kivasti. Kuu näkyi mukavasti Koh Larnin saaren päällä.

Lauantai 26.12.15 Yön alin lämpötila oli 26.9 ja sää aamulla oli selkeä. Kuu paistoi melkein täytenä Koh Larnin yläpuolella. Aamiaisen jälkeen alkoi vimmattu pakkaaminen. 11.00 tuli Pimon lukemaan mittarit ja tavarat vietiin alas trolleyllä. Ovivahti pakkasi tavaramme Somin tilavaan autoon. Minä kävin selvittämässä loppulaskun. Vettä oli kulunut 3 m3 ja se maksoi 215 bt. Sähköä meni 203 kWh ja hinta oli sille 1015 bt. Loppusiivous maksoi 800 bt eli yhteensä 2030 bt.

Matkaan lähdettiin 11.15 ja matka sujui hyvin, mutta kentälle löytäminen tuotti ongelmia, koska ei huomattu, koska mentiin Bangpakongin joen yli. Ajettiin melkein Bangkokiin ja Som soitti klubille ja perille päästiin Kiarti Thanee Country Clubille 13.30. Majoituimme lodgeen ja saimme huoneen 2104 maanpinnan tasolta (huoneet kahdessa tasossa). Huone tuoksui tunkkaiselta, mutta ilmastointilaite toimi hyvin. Sitten mentiin klubille, jossa Som jo odotteli. Annoimme hänelle kyydistä 1400 bt. Söimme klubilla thairuokaa, joka oli kohtuuhintaista.

Sen jälkeen Som lähti takaisin Pattayalle ja me majoittauduimme. Kävin kävelyllä tutustumassa klubiin ja lähiympäristöön. Tapasin myös Paveenan, jonka kautta tein varauksen. Hän lupasi tilata taksin maanantaiaamuksi. Iltapäivä oli täysin vapaata, lähinnä TV:n katselua, vaikka kanavia olikin vähän.

Pattaya - Kiarti Thanee Country Club 26.12.15
Pattaya alkaa jäädä taakse tältä reissulta. Tällaista tietä on monta kymmentä kilometriä. U-käännöksiä on n. 10 kilometrin välein, joskus suoraan keskikaistan yli.
Kunniamerkkejä kuninkaalle on teiden varsilla paljon. Kiarti Thaneen tienhaara on löytynyt ja enää 3 km perille. Nyt tullaan klubin portille ja klubi näkyy suoraan edessä.
Majoittuminen sujuu nopeasti ja huone on kelvollinen. Klubitalon aulassa on cädärien tiski ja oikealla toimistotilat. Ravintolasta näkyy hyvin 9. griini pienen lammen yli.

Huone oli muuten hyvä, mutta haisi alussa vähän ummehtuneelle. Nettiyhteydet eivät toimineet, koska niissä oli ongelmia klubillakin. Illalla käytiin klubiravintolassa juomassa teet/oluet ja syömässä jäätelöt. Paikalla oli pääasiassa japanilaisia.

Päivän ylin lämpötila oli 32.9 astetta ja päivä oli aurinkoinen.

Pattaya - Kiarti Thanee Country Club 26.12.15
Som toi meidät Kiarti Thanee'hen ja söimme yhdessä lounaan. Lodgerakennus on lähellä aivan klubitalon vieressä. Ramppi ylös peittää osan klubitalosta lodgen suunnasta.
Uima-allas oli aivan huoneemme vieressä, samoin allasbaari. Klubin ja kentän välissä on kaunis lampi. Tästä suunnasta klubitalo näyttää paljon paremmalta.
Vasemmalla näkyy startterin katos ja sen takana 4. griini. Silta 5. tiille on komea. Terassilta näkyy hyvin 1. tii ja väylä, joka menee muutaman kymmenen metrin päässä. Näitä harmaita lintuja kävi paljon terassimme vieressä syömässä. Mikä lie lajiltaan?

Sunnuntai 27.12.15 Yön alin lämpötila oli 26.6 ja sää näytti hieman sumuiselta. 6.30 Päivi kävi aamu-uinnilla uima-altaassa, joka oli aivan huoneemme vieressä. Japanilaisnainen tuli samaan aikaan kävelysauvalenkiltä. Kentälle oli pelaajia menossa jo heti auringon noustua. Valtaosa pelaajista on japanilaisia. 6.50 mentiin aamiaiselle klubiravintolaan. Amerikkalainen aamiainen maksoi n. 250 bt.

Kiarti Thanee Country Club 27.12.15
Klubin terassin kaiteen päällä istui "keskustelemassa" kaksi töyhtömainaa. 1. tiillä alkoi jo olla pelaajia caddyineen lähdössä kierrokselle. Päivi katselee terassiltamme aikaisia japanilaisia lähtijöitä

8.20 lähdettiin Kiarti Thanee Country Clubille pelaamaan. Hotellin asukkaille greenfee oli nyt viikonloppuna 1700 bt ja caddymaksu 300 bt. Kenttä on hyvin tasainen, joten päätimme kävellä. Lähdimme 1. tiiltä 8.50 kahdestaan caddyjen kanssa. Aurinko alkoi paistaa, kun aloitimme kierroksen. Kentällä on paljon vettä, mutta eivät ne juuri haitanneet peliä, vaikka ylityksiäkin oli. Alussa saatiin mennä omassa tahdissa, mutta sitten jouduttiin odottelemaan. Kierros kesti kuitenkin vain 4h 10min. Singha maksoi kioskeissa 105 bt ja tämä hinta oli korkein, mitä Thaimaassa on maksettu. Kentällä oli aika leveät väylät ja kunto oli hyvä.

Väylätaulut kentällä ovat selkeitä ja sisältävät tarpeelisimman informaation. 1. väylä on hyvin leveä, tasainen ja selkeä par 4, erittäin miellyttävä aloitusväylä. Seuraavalla väylällä tulee jo vesi selkeästi mukaan, samoin iso väyläbunkkeri
Toisella väylällä on vielä poikkivesi ennen griiniä. 3. väylä on kiva par 3, jossa on kaksi poikkivettä. Päivi on avaamassa 5. tiillä klubitalon läheisyydessä.
Kuuma on keli, joten vilvoitusta tarvitaan kioskilla. 8. väylällä par 3 on taas vettä linjalla lipulle. Klubitalo näyttää komealta 9. griiniltä katsottuna.
10, väylä on suora ja tilava, kuten griinin takaa katsottuna huomaa. Tämä outo rähjäinen lintu istahti rangan päälle ja räpytteli siipiään. Päivi lähestyy 11. griiniä, jossa tavan mukaan on vettä, nyt oikealla.
12. väylä on selkeä par 4, jossa on myös vettä muiden väylien tapaan. 13. väylä on lyhyt par 3, mutta vesi ja bunkkerit hieman vaikeuttavat sitä. Tiipaikan viereen on istutettu komeita värikkäitä pensaita silmien iloksi.
Caddytkin huilaavat varjossa, kun joudutaan odottelemaan. 16. väylä muistuttaa avauspaikalta monia muita väyliä. Thaimaan golfkentillä näkyy paljon erilaisia lintuja.
Päätösväylän väylätaulu kertoo paljon tästä mutkikkaasta par 5:stä. Avaus pitäisi saada lähelle mutkaa, että seuraavan helpottuisi. Griiniä vartioivat hyvin sijoitetut bunkkerit ja tietysti vesieste.

Pelin jälkeen menimme kämpälle ja suihkuun. Kävin toimistossa kyselemässä, kuinka saisin tehtyä lähtöselvityksen lennolle. Japanilainen kaveri Onishi kertoi, että majoitettuna on iso japsiryhmä, jolla kaikki nettiyhteydet ovat käytössä. Hän kuitenkin antoi minulle aulassa 30 minuuttia nettiaikaa, jotta sain tehtyä lähtöselvityksen. Lähetin sitten pdf-filet hänelle sähköpostilla ja sain ne printattuna. Palvelu pelasi!

Allasbaarissa juotiin kalliit oluet (Singha 105 bt) ja sitten käytiin klubilla syömässä. Iso Singha maksoi ravintolassa 140 bt. Bägit saatiin pakattua ensin eikä enää paljon ollutkaan jäljellä. Nukkumaan mentiin hyvin aikaisin, kun ei ollut mitään tekemistä.

Päivä oli aurinkoinen aivan aamua lukuun ottamatta. Ylin lämpötila oli 31.8 astetta.

Kiarti Thanee Country Club 27.12.15
Päivi rentoutuu terassillamme pelin ja suihkun jälkeen Kirjava pulu kylpi uima-altaan reunalla. Kaariaukon läpi näkyy uima-allas ja oikealla allasbaari.
Klubin ravintolassa ei ollut paljon asiakkaita lisäksemme. Aulassa on muiden kenttien tapaan tiukasti koristeltu joulukuusi. Klubitalon pääovelta näkyy hyvin klubille johtava tie.

Maanantai 28.12.15 Yön alin lämpötila oli 26.2 ja sää näytti hieman sumuiselta. Nyt oli aikainen herätys ja 6.45 mentiin aamiaiselle. Pelaajia lähti liikkeelle 10. tiiltä auringon noustessa, Amerikkalainen aamiainen maksoi 250 bt. Palatessani maksoin huoneen lodgen respaan, jossa tyttö ei ollut ilmeisesti ennen käyttänyt korttipäätettä. 6000 bt kuitenkin saatiin laskutettua.

Puheaikaa minulla oli ostettu thaipuhelimeen kortin mukana tulleen 49 bt:n lisäksi 300 bt. Nyt sitä oli jäljellä 141 bt, eli 200 bt pitäisi riittää kuukaudeksi.

7.20 tuli auto hakemaan meitä lentokentälle. Se lähti 7.28 ja matka Suvarnabhumin lentoasemalle kesti tasan 30 minuuttia. Kyyti maksoi 800 bt. Ennakkoon tehty check-in oli suureksi avuksi, sillä drop-in-tiskillä oli vain yksi asiakas ennen meitä. Muilla tiskeillä oli pitkät jonot. Bägit ja matkalaukut saatiin nopeasti lähtemään ruumaan.

Kiarti Yhanee - Bangkok 28.12.15
Vielä vilkaisu auringon nousun aikaan Kiarti Thaneen kentälle. Japsi ovat jo lähdössä pelaamaan. Ruuhkaa oli Suvarnabhumissa turvatarkastuksessa ja passintarkastuksessa.
Päivi pakkaa vielä käsimatkatavaraa, kun ollaan päästy kansainväliselle puolelle.

Turvatarkastuksessa ja passitarkastuksessa oli tosi paljon porukkaa, mutta homma hoitui sielläkin nopeasti. Menimme liikkeiden ohi Bill Bentley Pubiin, jossa otin picherin Singhaa. Se maksoi 260 bt. Olut siis kallistui kovasti loppua kohti! Istuimme siinä aikamme ja soitin Tumpille, joka olikin jo 9.20 Tigerin kanssa aamiaisella toisessa paikassa. Lähtö oli portilta G2, jossa Finnairin A340-300 jo odottelikin. Koneeseen päästiin aivan aikataulun mukaisesti 10.20 ja paikkamme olivat takana 44J ja K. Lentoajaksi arvioitiin 10h 50min ja lennonjohto ilmoitti, että lähtö viivästyy 15 minuuttia. Helsingissä ilmoitettiin olevan pakkasta 7 astetta.

Kone lähti putkelta 11.06 11 minuuttia myöhässä ja nousi ilmaan 11.22. Lentoreitti oli hieman ihmeellinen, sillä kone teki ison kierroksen Delhin pohjoispuolitse ja kääntyi sitten kohti länttä reilusti Islamabadin ja Kabulin eteläpuolitse. Lopulta lennettiin vielä reilusti Moskovan pohjoispuolelta. Matka sujui kuitenkin erinomaisesti sudokuja tehden ja koneessa saatiin lounas, välipala ja kevyt iltapäiväateria. Hieman ennen laskeutumista Tiger kävi viihdyttämässä meitä. Helsinkiin laskeuduttiin 17.03 aika tarkkaan aikataulun mukaisesti. Kone jäi taas kauemmaksi ja bussilla ajettiin terminaaliin 4 asteen pakkasessa.

Passintarkastus sujui nopeasti automaatin kautta ja ensimmäiset tavaratkin tulivat rivakasti. Viimeistä matkalaukkua jouduttiin kuitenkin hieman odottelemaan, joten taksiin päästiin 17.45 ja kotona Olarissa oltiin 18.15 täydellisen sekasotkun keskellä (putkiremontin vuoksi). Taksi maksoi 53 €. Puuhaa riitti illaksi - ja moneksi seuraavaksi!

Bangkok - Helsinki 28.12.15
Bill Bentley Pubissa istuskeltiin ja katseltiin lentokentän vilskettä.
Päivi lueskeli esitteitä ja minä siemaisin kalliin Singhan.
Pubin seinälle oli kerätty nostalgisia julisteita.
Finnairin kone odotteli jo kaltereiden takana asemissa. Windsor Park & Golf Club näkyi nousun aikana. Tiger ja Tumppi saivat hyvin aikansa kulumaan lennon ajan.
Afganistanin vuoristo näkyi uljaana muutaman tunnin lennon jälkeen. Asutusta ei kyllä tässä vuoristossa näkynyt lentokoneesta käsin. Kotimaassa ollaan ja matkatavaroita odotellaan. Matka sujui hyvin.

Yhteenveto ja tilastotietoa tästä golfmatkasta Pattayalle

Tämä oli meidän 11. golfmatka Thaimaahan. Aina olemme olleet Pattayalla ja lisäksi yhdellä matkalla ensimmäinen viikko Chiang Maissa.

Melkein kaikki golfkentät n. tunnin ajomatkan sisällä Pattayasta on tullut pelattua, mutta vielä on ainakin neljä pikkukenttää käymättä ja lisäksi Wangjuntrin Valley-kenttä sekä Amata Spring Country Club, jonne pääsy onkin vaikeaa, sillä sinne pääsee vain osakkeen omistajan seurassa pelaamaan. Myös Siam Country Clubin Waterside-kenttä on pelaamatta korkean hinnan vuoksi. Tällä kertaa tuli ainoana uutena kenttänä Pattayan alueella pelattua tänä vuonna avattu Parichat Golf Links, joka oli ihan mukava tuttavuus. Lisäksi Bangkokin lähellä pelattiin Kiarti Thanee Country Club, jossa yövyttiinkin.

Kierroksia tuli meille 18 ja eri kenttiä 14. Kohokohtia olivat uudet kentät ja Silky Oakin uudet väylät.

Yleensä pelattiin omassa porukassa vahvistettuna Keimolan ryhmällä. Golfkentillä käytiin aina pelin jälkeen klubin ravintolassa ottamassa oluet ja myös syötiin jotain kevyttä thairuokaa. Iltaisin käytiin alussa eri ravintoloissa syömässä. Eniten käytettiin Surf Kitcheniä (3 kertaa), Golden Sandia (3 kertaa). Loppuaikana laitettiin ruokaa asunnollamme. Jouluateria syötiin Restaurant Helmissä. Pyykit pesetettiin condon Mays Express Loundryssä n. joka 3.-4. päivä ja pesut tulivat maksamaan yhteensä 1685 bt eli n. 40.5 €.

Alkulomasta satoi hieman neljänä päivänä peräkkäin ja sitten vasta parina päivänä viimeisellä viikolla.

Lämpötila oli ylimmillään 33.7 astetta mittarissani parvekkeella varjossa 6.12. Alin maksimi 28.3 astetta oli 20.12. Alin mitattu lämpötila oli 23.5 astetta aamulla 18.12. Yleensä yön alin lämpötila oli 26 … 28 astetta. Ylin mitattu päivittäinen minimi oli 28.5 astetta 15.12. Keskiarvot olivat: päivittäinen maksimi 32.07 ja minimi 26.86.

Seikkailu alkoi (viikko 1), jatkui (viikko 2) ja jatkui (viikko 3)