8. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
03.-31.10.2008, osa 2

Osa 1 Osa 2 Osa 3

Seikkailu jatkuu ...

Sunnuntai 12.10.08. Aamu oli selkeä ja lämpötila oli käynyt alimmillaan 24.4 asteessa. Lek tuli hakemaan 7.30 ja taas mentiin pelaamaan ilman buukkausta Plutaluangiin. Hääpäivän kunniaksi otettiin autot ja pelattiin West ja East. Peli sujui kohtalaisesti ja eteneminen joutuisasti. Paluumatkalla ostettiin palloja Plutaluangin tien vierellä olevasta putiikista.

Hotellilla Päivi rupesi kahvin keittoon ja minä kävin viemässä pyykit ja poikkesin kaupassa. Seppälät tulivat kahville 15.00. Juhlapäivän kunniaksi poksautettiin skumppapullokin. Jutustelujen jälkeen mentiin syömään viereiseen Ruen Thai-ravintolaan.

Sää oli koko päivän aurinkoinen ja tuulta oli vähän. Ylin lämpötila oli 30.5 astetta.

Plutaluang - Pattaya 12.10.08
Plutaluangin West 2 on par 5, joka avataan alamäkeen ja oikealla on pieni lampi. East 2 on veden yli pelattava par 3, joka on yllättävän vaikea väylä, vaikkei olekaan pitkä. 5. väylä on myös par 3, mutta sillä ei ole vettä vaan jyrkkä alamäki ja iso bunkkeri.
East 8:lla on jo päästy greenille ja kierros lähestyy loppuaan. 9. griini on suuri, mutta sinne on tultava veden yli tällä par 5:llä. Timolla, Päivillä ja Karilla on tyytyväinen ilme kierroksen jälkeen.
Päivin kanssa otetaan skumppaa 29. hääpäivän kunniaksi ja kahvipöytäkin on katettu. Mukana kemuissa olivat myös Kari, Seija ja Antti sekä Timo jossain kuvan ulkopuolella. Ruen Thaissa saatiin hyvän ruoan lisäksi nauttia paikallisista tanssiesityksistä.

Maanantai 13.10.08. Yön alin lämpötila oli 26.3 astetta. Aamu oli taas selkeä. Hotellin huoneisiin kuului yöllä hieman melua läheisestä tyttöbaarista, mutta vain vähän liikenteen ääniä 2nd Roadilta. Aamiaisella oli 100 vietnamilaista pois lähdössä. He olivat hotellissa 2 yötä ja olivat varhain aamulla kovaäänisiä hotellin käytävillä. Lek tuli hakemaan 7.45 ja Seija haettiin View Talay 2:sta. Pelaamaan mentiin Rayong Green Valleyn kentälle. Sport dayn ansiosta greenfee oli 600 bt, mutta siellä oli autopakko ja kaikilla piti olla oma auto. Se maksoi 600 bt. Peli sujui kohtalaisesti ja heti 1. väylällä tuli reissun 4. birkku. Hienoja pelastuksia tuli muutama. Viidestään pelattiin tämä hieno kenttä 4 tunnissa.

Hotellilla juotiin vakiintuneeseen tapaan kahvit ja sitten haettiin Päivin kanssa silmälasit Pattaya Opticalista. Paluumatkalla ostin pikku-Mikesta pari paitaa hintaan 200 bt/kpl. Syömässä käytiin läheisessä Little Italy-ravintolassa 2nd Roadin varrella.

Iltapäivällä tuli muutama tippa vettä, mutta muuten päivä oli selkeä. Ylin lämpötila oli 31.4 astetta.

Rayong Green Valley 13.10.08
Green Valleyn 2. väylällä päästään heti yrittämään veden yli griinille. Näyttäviä kukkaistutuksia on joidenkin griinien vieressä. Tämä on oikea puutarhurin taidonnäyte ja hoitokin toimii.
Välillä jouduttiin odottelemaan pitkäänkin, vaikka meitä oli viisi ja kentällä oli autopakko. 7. griini on lähellä. Tällä kertaa vasemmalla olevassa bunkkerissa ei ole hevosta, kuten 1998. Viiden hengen ryhmämme on nyt 8. griinillä ja aikamoinen vilske siinä käy, mutta hyvin sujuu.
14. väylän griini on ympäristöineen tosi siisti. Iso bunkkeri ja uusi hotelli reunustavat 17. väylää. Peli alkaa olla taas lopussa ja klubi kutsuu vilvoittelemaan.

Tiistai 14.10.08. Aamulla 5.50 lämpötila oli 27.0 astetta, joka oli myös yön alin. Sää oli selkeä. Aamiaisella oltiin Päivin kanssa ensimmäisenä. Päivi pyysi henkilökunnalta pekonia ja sitä tuotiinkin pöytään pieni annos. Normaalisti sitä ei ollut tarjolla. Vihannekset tulivat seisovaan pöytään vasta 6.30. Lek haki meidät 7.00 ja pelaamaan mentiin Mountain Shadow-kentälle. Sielläkin oltiin neljästään melkein ensimmäisinä. Greenfee oli 1000 bt ja Päivi otti Karin kanssa auton, joka maksoi 600 bt. Peli sujuikin joutuisasti, kun ei ollut ruuhkaa. Timppa vei nyt skinirahat. Lockerissa tavattiin suomalainen kaveri, jolla on asunto lähellä kenttää Bang Saenissa. Caddyt olivat täällä hyvät ja hauskat.

Kahvit juotiin taas normaalisti ja illalla käytiin syömässä Domicilissa ja paluumatkalla tehtiin vähän ostoksia. Päivän ylin lämpötila oli 31.5 astetta ja päivä oli enimmäkseen täysin selkeä, jonkin verran pilviä näkyi.

Mountain Shadow - Pattaya 14.10.08
Kari tähtäilee Mountain Shadow'n 3. tiillä ja Timo seuraa tarkkana. 3. griinin edessä on kivan näköinen vesieste, joka haukkasi taas palloja. Mountain Shadow on hyväkuntoinen kenttä, jossa on paljon palmuja.
Timo joutui 10. väylän syvään bunkkeriin, mutta hyvin näyttää selviävän sieltä. Timo ja Kari 14. tiillä, jossa otettiin kuva myös 10 vuotta sitten ensivisiitillä. 14. väylä on par 5, jossa hyvän avauksen jälkeen pääsee yrittämään tämän veden yli päälle.
Seuraavana olikin sitten tutun mukava lyhyehkö par 3. 17. väylä on saman tyyppinen, mutta vielä pahempi. Domicilissa juotiin poikkeuksellisesti vettä palan painikkeeksi.

Keskiviikko 15.10.08. Yö oli taas lämmin ja alin lämpötila oli 26.9 astetta. Selkeää oli ja Lek tuli hakemaan 8.30. Sitten mentiin hakemaan Vivianista Seija, Antti ja Pölhön Heimo, joka tuli mukanamme Buraphaan. Hemille tämä olikin uusi kenttä. Greenfee oli 650 bt ja pakollinen auto jokaiselle pelaajalle erikseen maksoi vain 400 bt. Caddyn hinta oli 250 bt. Nyt pelattiin kuten yleensäkin A ja B. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa ja griinit nopeat. Sain tehtyä 2 birkkua, vaikka peli muuten sujui melko huonosti. Caddyt olivat hyvät.

Palattuamme lähdimme kahville Seppälöille View Talay 2:een ja sieltä syömään Vivianiin, jossa ruoka on todella hyvää. Illalla vietiin pyykit Sow Laundryyn, jota kokeiltiin vaihteen vuoksi. Sitä käytimmekin loppuajan, koska se oli edullinen ja sieltä sai erittelyn pestyistä pyykeistä. Päivi kävi vielä hieronnassa ja me otettiin lähibaarissa oluet ja käytiin kaupassa.

Sää oli koko päivän poutainen ja ylin lämpötila oli 32.2 astetta. Illalla tuli hyvin pieni sadekuuro, kun oltiin Seppälöillä. Tällä reissulla oli lämmintä ja ilma oli niin kostea, että joka pelireissulle piti ottaa myös vaihtoshortsit, sillä kaikki vaatteet kastuivat hiestä läpimäriksi.

Burapha - Pattaya 15.10.08
Hemi avaamassa Buraphan B2:lla, jossa vesi ei juuri pelimiestä kiusaa. Ensimmäistä kertaa Thaimaassa caddy käytti viuhkaa vilvoittaakseen minua. B2 on lyhyt par 4, tosin ylämäkeen, mutta hyvä draivi kantaa melkein griinille.
Timo ja Hemi B4:n tiillä. Tämä on oikein mukava ja haastava alamäkeen avattava par 4. B6 on puolestaan hauska par 5, jossa kierretään vesieste. Pahoja bunkkereita. Kari B8:lla, joka on myös pelattava veden yli. Vasemmalla on kioski, oikealla bunkkerit.
View Talay 2:n portilla on kyllä vahti, mutta puomit ovat aina ylhäällä ja kulku vapaata. Maisema Seppälöiden parvekkeelta kaakkoon päin, jossa on pääasiassa matalaa asutusta. Vivian Restaurantin ja golfbaarin isäntäväki Som ja Pera. Pera järjestää golfpelejä ja vuokraa mailoja.

Torstai 16.10.08. Aamulla sää oli edelleen selkeä ja minimi oli yöllä 26.2 astetta. Lek tuli hakemaan taas 7.30 ja pelaamaan mentiin Pattaya Country Clubille neljästään. Kenttä oli melko tyhjä eikä alkuun nähty siellä ketään muita. Greenfee oli 770 bt ja caddy 250 bt. Peli sujui kävellenkin nopeasti. 3. väylällä pääsin puttaamaan eaglea, mutta tyytyminen oli birkkuun, joka oli reissun 7. minulle. Kenttä oli kohtuullisessa kunnossa. Pelin jälkeen otettiin oluet ja syötiin pienet thai-ateriat.

Hotellilla oltiin jo n. 14.00 ja otettiin pienet levot. Sitten hain pyykit Sow Laundrysta, jossa iso pussi maksoi 266 bt. Sitten juotiin kahvit ja Timo meni hotellin uudistetulle altaalle ottamaan aurinkoa ja minä kävin varaamassa peliajat maanantaiksi. Päivin ja Timon kanssa lähdettiin käymään Big C:ssä ja Kari meni vielä pakkaamaan ja sen jälkeen hierontaan. Big C:stä ajettiin bahtbussilla kävelykadun päähän ja mentiin odottelemaan Karia Casablancaan. Kun Kari tuli, mentiin syömään kävelykadulla olevaan Bier Kütscheen. Hotellilla otettiin vielä kuppia Karin läksiäisiksi.

Päivä oli aurinkoinen ja ylin lämpötila oli 31.2 astetta.

Pattaya Country Club - Pattaya 16.10.08
Päivi, Kari ja Timo odottelemassa Karin tämän reissun viimeiselle kierrokselle lähtöä. Kari suorittamassa toisten seuratessa avauslyöntiään Pattaya Country Clubin 4. tiillä. Tässä Kari suunnittelee avaustaan 6. tiillä. Vesiesteen yli pitäisi päästä turvallisesti.
Päivi hujauttaa pallon matkaan 6. väylällä suihkulähteen viereltä. Päivin poistuessa paikalta Timo puttaa vielä 10. griinillä. Päivin putti on jäänyt harmittavasti aivan reiän reunalle 16. griinillä.
Valtatie 36:n varressa on kentän kohdalla kaksi valtavaa Siam Country Clubin mainosta. Siam Country Clubin vanhan kentän postin lähellä on vanha DC-3. Tässä Sow Laundryssa pesetettiin vaatteemme viimeiset 3 viikkoa.

Perjantai 17.10.08. Hyvä sää jatkui ja yön minimi oli klo 5.50 27.2 astetta. Lek tuli hakemaan 7.00 ja Karilla alkoi kotimatka. Timo lähti lentokentälle Tuijaa vastaan. Päivi ja minä mentiin pelaamaan matkan varrelle Bangpakong Riverside Golf Clubille, jossa käytiin 4 vuotta aikaisemmin ja Hintikan Hannu teki holarin. Matka golfkentälle kesti 1h 20min ja kentän kohdalta moottoritieltä Suvarnabhumin kentälle 25 minuuttia. Bangpakongissa oli tarjous, jossa greenfee, auto, caddie ja 100 bt:n kuponki ravintolaan maksoi 1450 bt. Greenfeen osuudeksi jäi näin 500 bt. Kentällä oli hyvin vähän pelaajia ja autoilla kahdestaan peli sujui erittäin nopeasti. Peli aloitettiin 10. tiiltä ja toisella puoliskolla jouduttiin hieman odottelemaan edellä meneviä hitaampia pelaajia. Kierros kesti 2h 45min. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa, vaikka täälläkin oli kunnostustyöt käynnissä. Griinit olivat nopeat ja niitä näyttiin jyräävän. Caddyt kertoivat, että voisimme samaan hintaan pelata toisenkin kierroksen, mutta valitettavasti meillä ei ollut aikaa. Yksi birkku tuli ja tulokseksi 83. Auton kanssa pelatessa ei tullut edes hiki. Pelin ja suihkun jälkeen mentiin klubin ravintolaan ja siellä ollessamme ilmestyivät Timo ja Tuijakin paikalle. Otettiin pienet välipalat, ennen kuin lähdettiin takaisin Pattayalle, jossa oltiin n. 14.00.

Pienen yhteisen hetken jälkeen lähdimme Päivin kanssa Malla ja Timo Siron luokse, jotka tulivat samalla koneella kuin Tuija. He asuivat Siam Bayshoressa rannan puolella remontoidussa huoneessa. Siellä otettiin tervetuliaispaukut. Hotellissa tavattiin myös melkein kaikki ennestään tutut bellpojat. Sitten mentiin Windyn baariin gin tonicille ja Tuija ja Timokin ilmestyivät sinne. Bahtbussilla ajettiin sitten Vivianiin, jossa syötiin. Som ja Pera olivat paikalla ja Mallakin sai bäginsä. Antti ja Seija poikkesivat myös paikalla. Sitten palattiin bägin kanssa Sirojen kämpälle, jossa otettiin taas pienet. Sitten lähdettiin kävelykadulle ja käytiin pikku-Mikessa. Timppa osti paitoja ja sitten lähdettiinkin omille hotelleille. Timon ja Tuijan kanssa otettiin vielä yömyssyt.

Päivän maksimi lämpötila oli 31.9 astetta.

Bangpakong - Pattaya 17.10.08
Päivi tutustui bunkkeriin Bangpakongin 12. väylällä. 16. väylä on par 3, jossa joutuu lyömään pienen ojan yli. Klubitalo näkyy jyhkeänä 18. griinin takana.
3. väylä kiertää suurta lampea ja avaus pitäisi saada autojen luona näkyvän bunkkerin yli. Nyt olemme saapuneet 4. väylälle, jossa Hintikan Hannu teki holarin 4 vuotta aikaisemmin. Kentän kunnostus käynnissä. Dressaushiekkaa on levitetty griinin ympärille ja sitä jyrätään.
9. väylä on par 5, jossa avauksen voi lyödä bunkkereiden takana näkyvien puiden yli ja toisella voikin sitten päästä tänne. Klubilta näkyy kenttä kivasti. Veden takana näkyy tässä 9. väylä. Bangpakong on tosi siisti tasainen kenttä. Klubitalo on komea myös edestä päin. Siellä on panostettu kovasti näyttävyyteen ja siinä on onnistuttu hyvin.
Näkymä Siam Bayshoren parvekkeelta Bali Haille päin. Malla ja Timo Siro tutustumassa kantapaikkaamme Windy-baariin. Yenjitin rahanvaihtopaikka ja Don Joen pizzeria iltavalaistuksessa.

Lauantai 18.10.08. Aamulla taivas oli ohuessa pilvessä. Minimi lämpötila oli 26.2 astetta 06.55. Aamiaisen jälkeen kävin maksamassa huoneen taas viikoksi eteenpäin, mikä tuntuu olevan tapana tässä hotellissa. Uima-allasremontti alkoi olla valmis ja Timo on jo päässyt paistattelemaan auringossa muutaman päivän. Nyt Tuijakin oli Timon kaverina. Allas oli jo täynnä vettä. Aamupäivällä kävin lukemassa sähköpostit ja Päivin kanssa käveltiin katsomaan, millainen on Aurinkomatkojen Mercure-hotelli. Sen uima-altaalla otettiin Singhat. Sitten kävelin Siam Bayshorelle, jossa Timo ja Malla olivat rannan uima-altaalla aurinkoa ottamassa. Bellpojilta sain Pinin puhelinnumeron ja tilasin hänet seuraavaksi aamuksi, koska Lek oli keikalla Rayongissa. Sitten palattiin yhdessä Royal Palaceen, jossa Päivi, Tuija ja Timo odottivat kahvin kanssa.

Kahvin jälkeen lähdettiin Pattaya Sports Clubille hakemaan kortteja Timolle ja Mallalle. Sieltä käveltiin Big C-tavarataloon, jossa tehtiin hieman ostoksia. Sitten mentiin Sahibille, josta Timppa tilasi housuja ja takin. Bahtbussilla ajettiin rantakatua syömään Zum Simpl-ravintolaan. Sieltä mentiin vielä Windyn baariin, josta palattiin hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 30.8 astetta. Sää oli puolipilvinen, mutta illansuussa satoi hyvin vähän ja illalla näkyi merellä salamointia.

Pattaya 18.10.08
Tässä CBS Travel Internetissä kävin lukemassa sähköpostit pari kertaa viikossa. Hotellimme Royal Palace naapurihotellin Royal Twins Palacen pihalta kuvattuna. Pattaya Sports Clubin vieressä olevalla rangella kävi melkoinen kuhina.
Big C:ssä jututettiin tyttöjä, jotka promotoivat Amata Springsissä pelattavaa Royal Trophyä. Kantapaikkamme Windy Inn-hotellin uima-allas ja baari iltavalaistuksessa on viihtyisän näköinen. Uima-altaan reunalla on pieniä patsaita valotolppina. Takana näkyy rinteen "Pattaya city"-teksti.

Sunnuntai 19.10.08. Yöllä 04.00 tuli ukkonen ja kova sade. Sähköt katkesivat myös pariin otteeseen. Vielä 06.00 satoi hieman ja kuului ukkosen jyrinää. Lämpötila oli alimmillaan 23.8 astetta. Pin tuli hakemaan meidät 07.15 ja Siron Timppakin oli jo mukana lähdössä Plutaluangiin. Taaskaan ei ollut varausta, mutta pelaamaan päästiin ongelmitta. Päivin kanssa otettiin auto ja Timot kävelivät. Greenfee oli edelleen 850 bt ja auto maksoi 600 bt. Sääkin oli seljennyt, joten hyvä peli-ilma oli taas. Nyt pelattiin South ja North. Kenttä oli tosin sateen jäljiltä kostea eikä väylillä saanut autolla ajaa. Griinitkin olivat erityisen pehmeät. Peli sujui mukavasti ja Siron Timokin sai ensituntuman Thaimaan pelikenttiin. Pelin jälkeen suihkussa ollessamme tuli rankka sadekuuro. Autolle päästiin kuivana, mutta matkalla satoi. Pin ajoi kentältä parempaa tietä Sattahipin kautta. Pattayalla oli aivan kuivaa, mutta kun päästiin hotellille, tuli taas ukkonen ja kova sade.

Ukkosta ja sadetta kesti useampi tunti. Malla ja Timo tulivat meille Sahibilta märkinä. Noin 20.00 mentiin syömään Ruen Thaihin, jossa Seppälät, Tuija ja Timo olivat jo odottamassa. Siellä syötiin pitkän kaavan mukaan ja sinä aikana sade oli loppunut. Tuijan ja Timon kanssa istuttiin vielä iltaa jonkin aikaa.

Ylin lämpötila oli 29.6 astetta. Meillä kävi hyvä tuuri sateen kanssa, sillä missään ei kastuttu, vaikka melkein koko iltapäivän satoi.

Plutaluang - Pattaya 19.10.08
Siron Timppa ensimmäisessä pelissään Thaimaassa Plutaluangin South 3:n griinillä. Timppa ihailee seuraavaksi pelattavaa Northin 3. väylää, joka pelataan saareen. Timot valmistautuvat birkkuputteihin tällä vaativalla par 3:lla, 3 palloa saatiin griinille.
Leinon Timo upotti jo oman birkkunsa ja tässä menee reikään Siron Timpan birkku. 5. tiillä jouduimme hetken odottelemaan iloisten caddyjen kanssa istuskellen. Plutaluang on viidakkoon rakennettu 36-reikäinen kenttä ja paikoin sen huomaa.
Timppa ja Päivi sekä Ruen Thain tarjoilija ovat iloisella ilmeellä illallisen aikaan.
Seija otti jälkiruoaksi näyttävän jäätelöannoksen, joka on koristeltu orkidealla.
Soittoa ja tanssiesityksiä on tässä ravintolassa joka ilta ja koko illan.

Maanantai 20.10.08. Aamu valkeni selkeänä ja alin lämpötila oli aamuvarhain 24.6 astetta. Lek tuli hakemaan meidät neljä 8.00, sitten haettiin Malla ja Timppa Siam Bayshoresta kävelykadun puolelta ja Seija View Talay 2:sta. Pelaamaan mentiin Siam Country Clubin uudelle Plantation-kentälle. Greenfee auton ja caddyn kanssa oli edelleen 1990 bt. Timojen kanssa pelattiin porukassa ja naiset tulivat perässä. Nyt pelattiin A (Sugar Cane) ja B (Tapioca). C näkyi olevan huoltotöiden vuoksi suljettuna. Siellä ilmastoitiin ja dressattiin ainakin griinejä. Keli oli koko pelin ajan hyvä. A-lenkillä oli muutama väylä, joilla oli valtavasti bunkkereita. Yhteensä A:lta löytyi 90 bunkkeria, joista 26 on väylällä 5! A-lenkki on todella mielenkiintoinen ja korkeuserojakin on mukavasti. Viimeisten reikien aikana alkoi ukkonen lähestyä, mutta ehdimme pelata loppuun ennen sateen alkua. Naiset lopettivat väylän 15 jälkeen. Kun oltiin suihkussa, tuli ukkonen ja sade päälle.

Kotimatkalla tiellä oli paikoin muutama kymmenen senttiä vettä. Hotellilla juotiin totuttuun tapaan kahvit ja pidettiin pieni breikki. Päivi meni Tuijan kanssa hierojalle ja sen jälkeen Sirot tulivat meille. Yhdessä lähdettiin Pattaya Opticaliin hankkimaan Timpalle laseja. Minäkin tilasin vielä päätelasit. Sieltä mentiin syömään Domiciliin, josta nyt sai myös olutta. Tarjoilijat osasivat muutaman sanan suomea ja myös käyttivät niitä. Sieltä käveltiin Beach Roadille ja ajettiin bahtbussilla Royal Garden Plazalle, jonka läpi mentiin hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 29.4 astetta ja ilta ukkossateen jäljiltä viileä, n. 26 astetta.

Siam Country Club Plantation 20.10.08
Siam Country Clubin Plantation-kentän A1 on mielenkiintoinen par 4, jolla on 17 bunkkeria. A3 on par 3, jolla on myös muutama bunkkeri kiusana. Etualalla vasemmalla oleva on lähinnä koriste. Ja tällä väylällähän bunkkereita riittää: A5 on par 5, jolla reitin voi valita vasemmalta tai oikealta.
A6 on 199 yardia pitkä par 3, joka pelataan alamäkeen. Tarkkana on oltava! Timppa on päässyt lähestymisetäisyydelle A8:lla ja takana näkyy A7. Hyvin sai taitava pelimies nousemaan pallon tosi pahasta paikasta A8 griinille.
Avara näkymä klubille päin B2:n tiiltä. Puiden puuttuminen tekee maiseman jotenkin latteaksi. Nyt valmistaudutaan puttaamaan B6:n griinillä. Taustalla näkyvät bunkkerit ovat kolmoisgriinin vieressä. Leinon Timo puttaa B9:n griinillä klubin vieressä ja ilma alkaa olla jo synkkä ukkospilven vuoksi.

Tiistai 21.10.08. Yön alin lämpötila oli 24.9 astetta ja aamu oli täysin kirkas. Lek tuli taas hakemaan meidät kaikki 7.30 ja Sirot olivat jo kyydissä. Pelaamaan mentiin Khao Kheowiin ja matkalla pysähdyttiin ostamaan palloja. Greenfee oli 700 bt ja caddy 250 bt. Mukaan saatiin taas lounaskuponki. Nyt pelattiin A ja B. Sää oli hyvä, mutta kuuma ja kostea. Me miehet käveltiin, mutta Malla, Päivi ja Tuija tulivat perässä autoilla. Kenttä ei ollut parhaassa mahdollisessa kunnossa, koska griinit oli viilletty ja dressattu hiljattain. Tiipaikat ja väylät olivat kuitenkin hyvässä kunnossa.

Kotimatkalla alkoi taas kova sade ja Pattayalla oli isoja ja syviä vesilammikoita kaduilla. Hotellille päästyämme oli sade kuitenkin lakannut. Ilta lepäiltiin ja minä kävin yrittämässä ajanvarausta torstaiksi St. Andrewsiin. Sinne ei kuitenkaan onneksi saatu millään puhelinyhteyttä, sillä myöhemmin selvisi, että torstai on pyhäpäivä. Aiemmin sama yhteysongelma oli Bangpran kanssa, mutta lopulta varaus onnistui. Varaukset tein hotellin tiskiltä, jossa tytöt ottivat yhteyden kentälle ja minä varasin sitten ajan. Puhelu maksoi 8 bt.

Noin 20.00 lähdettiin Päivin kanssa syömään Windy-baariin. Siellä tavattiin Huttusen Lasse ja pari hänen kaveriaan Rantasalmelta. Lasse oli tullut Pattayalle edellisenä päivänä. Hotellille palattiin 10:n maissa.

Illaksi sää selkeni ja päivän ylin lämpötila oli 30.3 astetta.

Khao Kheow 21.10.08
Timo lyö palloa Khao Kheowin A1-väylällä eikä katse nouse pallon perään liian aikaisin. Khao Kheowille ovat luonteenomaisia suuret lammet, joiden reunoja haastavat väylät kiertävät. Nyt ollaan valmiina hyökkäämään kuvaukselliselle ja pelottavallekin B8:n saarigriinille.
Timot onnistuivat nipin napin pääsemään saarelle. Siitä vaan chippailemaan! Malla on kerännyt myös Päivin ja Tuijan caddyt omansa lisäksi ympärilleen saarella. Khao Kheowin kentän luonne paljastuu hyvin tästä klubitalon terassilta otetusta kuvasta.

Seikkailu alkoi ja jatkuu

AIHEESEEN LIITTYVÄT LINKIT

Thaigolfer tarjoaa melkoisen täydellisen listan Thaimaan golfkentistä ja tiedot sekä kuvia ja kommentteja hyvin monista kentistä. Kentät ovat aakkosjärjestyksessä, mutta ne saa myös alueittain.

Golf Guide Index Kenttäesittelyjä joka puolelta Thaimaata, melko kattava. Jokaisesta esitellystä kentästä on paljon tietoa ja komeita kuvia.

Pattaya.com tarjoaa paljon tietoa Pattayasta. Golfkentistä on toistaiseksi vain luettelo.

Pattaya Sports Club - Pattaya Thailand on Pattaya Sports Clubin kotisivu, jossa on paljon hyödyllistä tietoa golfareille.

Siam Bayshore Resort Pattaya Hotel, Thailand. Hotel Siam Bayshore Resortin kotisivu.

Pattaya City. Kaikki tärkeimmät tiedot Pattayan kaupungista, aina tarkkaa karttaa myöten.

Pattaya Mail Newspaper. Pattaya Mail on kerran viikossa ilmestyvä Pattayan englanninkielinen sanomalehti. Uutisia Pattayalta ja paljon PSC:n golftuloksia. Mielenkiintoisia juttuja on paljon.