9. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
11.11.-04.12.2011, osa 2

Osa 1 Osa 2 Osa 3

Seikkailu jatkuu ...

Maanantai 21.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.3 astetta. Aamulla oli herätys jo 5.30 ja 6.00 mentiin ottamaan aamiaiseksi kahvia/teetä ja paahtoleipää. Lek tuli 6.30 ja Peran ja Sadun kanssa hypättiin kyytiin. Timo tuli mukaan samoin kuin Seijakin ja suuntana oli Pattana Sport Club. Siellä oltiin jo ennen kahdeksaa ja pelaamaan päästiin heti. Greenfee oli 900 bt, caddy 300 bt ja Päivin auto 500 bt. Minulle ja Timpalle tuli poikacaddyt, joiden händärit olivat 7 ja 10. Kenttä oli melko kuiva. A-lenkki oli remontissa samoin kuin kuivattu lampi B:n ja C:n välissä. Tulvat olivat ilmeisesti sortaneet reuna-alueita. Näin ollen pelattiin B ja C. Kierros kesti 4 tuntia eli oli nopein kierros tähän mennessä. Pelaajia ei ollut kentällä kovin paljon, joten saatiin pelata rauhassa omaa vauhtia. Klubilla söin pienen aterian ja sen jälkeen ajettiin Jomtienille. Kentältä ja klubilta oli loppunut olut Bangkokin tulvien aiheuttamien tuotanto-ongelmien vuoksi.

Pattana 21.11.11
Pattanan klubitalo on sisältä ja kentän puolelta siisti, mutta etupuoli on kovin "betoninen". Pera ja Timppa kokeilevat harjoitusgriinin nopeutta klubitalon ja B1 tiipaikan välissä. Sateet olivat ilmeisesti tehneet tuhojaan ja B:n ja C:n välinen lampi oli kuivattu ja remontissa.
B3:n tiipaikan vieressä on edelleen komea kivi- ja pensasrakennelma. Melko avaran näköinen on kenttä B3:n tiipaikalta katsottuna. Tämä on epäilemättä yksi Pattanan komeimmista väylistä.
Pattana on avattu 2004, joten se on melko uusi kenttä ja se kyllä näkyy puustossa. Kentän alueella on käynnissä melkoinen myllerrys. Saa nähdä, muuttuuko mikään. Klubi-istunto on pidetty ja nyt suunnataan Lekin autolle ja kohti Jomtienia.

Bägit vietiin seuraavaa aamua varten Vivianiin ja mentiin Antin ja Seijan luo View Talay 5:n 9. kerrokseen. Alhaalla tutustuttiin condon palveluihin, joita tuntui olevan hyvin. Antti ja Seija tarjosivat oluet ja brandyt. Sitten käveltiin hotellille, jossa pidettiin taas pieni huilitauko. Sitten lähdettiinkin etsimään Beach Roadilta uutta ruokapaikkaa. Golden Sand-ravintolassa syötiin hyvä ateria ja siellä oli rauhallista ja hyvää musiikkia yhden miehen orkesterin toimesta. Timo soitteli ja kertoi potevansa vatsatautia. Niinpä mentiin hotellille ja Peran kanssa käytiin viemässä Timolle lääkettä ensihätään. Sitten mentiin Vivianiin GT:lle ja juttelemaan Somin kanssa. Huoneessamme otettiin vielä yhdet ennen nukkumaan menoa.

Päivän ylin lämpötila oli 32.5 astetta.

Pattaya 21.11.11
Matalaa asutusta näkyy Seppälöiden kämpän parvekkeelta. Asunto on aika sopivan kokoinen kahdelle golfarille. Beach Roadin alkupäässä on valtavasti moottoripyöriä parkissa.

Tiistai 22.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.8 astetta. Kello 7.00 lähdettiin aamiaiselle Vivianiin. Som oli järjestänyt pyynnöstäni pelimatkan Wangjuntriin. 2000 bt:n osallistumismaksuun kuului aamiainen, matkat, greenfee ja caddy. Todella halpa! Aamiainen oli erinomainen ja heti sen jälkeen lähdettiin kahdella minibussilla ja 14 pelaajan porukalla kohti kenttää. Timo joutui jäämään asunnolleen parantelemaan itseään. Sinne on n. 80 km:n matka, joka vei tunnin ja vartin. Klubin edestä meidät kuljetettiin vähän isommalla klubikaaralla klubin eteen, jossa sijaitsevat lockerit. Ravintolasta käytiin ostamassa juomia matkalle. Sitten pakkauduttiin kuorma-autoon, joka vei meidät 1.5 km:n päähän Wangjuntrin Highland Courselle ja siellä Highland Hut-baarin eteen, jossa caddyt kävivät noutamassa golfautot. Autot maksoivat kahdelle 1000 bt ja yhdelle 600 bt. Sitten ajettiin golfautoilla taas n. 1 km kentän ykköstiille. Tumppi, Upi, Pera ja minä pelattiin ensimmäisessä ryhmässä. Kenttä on erittäin mielenkiintoinen. Jokaisella väylällä on kaksi griiniä, joille pelataan vuoropäivin. Nyt pelattiin vasemmanpuoleisille. Korkeuseroja on paljon. Yhdellä par-4 väylällä tiipaikka on 80 metriä ylempänä kuin väylä ja griini, jonne Tumppi löi avauksensa. 20 cm jäi uupumaan griinistä tällä 357 yardin väylällä! 6. väylän griini on mielenkiintoinen. Sinne tullaan veden yli ja suurella griinillä on keskellä ehkä kahden aarin suuruinen lampi. Peli kesti vähän yli 4 tuntia ja pelin jälkeen otettiin oluet Highland Hutissa. Sitten meidät vietiin samalla kuorma-autolla klubille, jossa suihkun jälkeen syötiin kaa pad gait.

Wangjuntrissa on kaksi muutakin samalla konseptilla tehtyä kenttää: Valley Course ja juuri valmistunut Jungle Course. Ne pitäisi joskus käydä pelaamassa ja se onnistuisi hyvin samalla reissulla, sillä paikalla on myös majoitusta ja edullisia paketteja.

Kotimatka kesti 1h 20 min ja Vivianissa oltiin 17.50. Siellä syötiin ja sen jälkeen kannettiin bägit hotellille. Mukaani meinasi tarttua yhdestä baarista baarityttö, mutta hän säikähti, kun Seija ilmestyi viereeni. Timo oli jo tervehtynyt ja auttoi bägien kannossa. Meillä keitettiin kahvit ja vietettiin iltaa.

Päivän ylin lämpötila oli 34.3 astetta, joka oli reissun korkein hotellillamme mitattu lämpötila.

Wangjuntr 22.11.11
Matka kohti uutta kokemusta Wangjuntria alkaa kävelyllä Vivianiin. Kolmen erikoisen kentän Wangjuntr toivottaa tervetulleeksi. Klubitalolta näkyy pari Valley Coursen väylää.
Tällaisella bussilla meidät kuljetettiin caddyjen kanssa Highland Courselle 1.5 km:n päähän. Siellä pysähdyimme Highland Hut baariin, joka olikin ainut avoinna oleva kentällä, kioskit olivat kiinni. Heti ensimmäisellä tiillä saatiin tuntumaa, millainen kenttä on kyseessä. Oikealla Jungle Coursea.
Välillä mentiin myös melkoiseen ylämäkeen. Tumppi oikaisee reippaasti 3. väylällä, joka on dog leg par 4. Puttailua 4. väylän suurella griinillä, josta avautuu mahtava näköala ympäristön viidakkoon. 6. väylän griini on mielenkiintoinen. Ensin sinne veden yli, mutta griinin keskellä on vielä suuri lampi.
7. väylällä mennään myös reiluun ylämäkeen ja griini on piilossa. 10. väylän griini on myös paljon tiipaikkaa korkeammalla. 12. väylän reunalla on melkoisen hulppea talo. Lieneekö johtajan?
Pera on valmiina avaamaan 13. väylän ja taas ylämäkeen. Reuna-alueita on varottava, sillä pusikko on aika pahaa ja pallot tuppaavat helposti katoamaan. 14. väylä on mielenkiintoinen 320-metrinen par 4. Vasen griini näkyy puskien takaa vasemmalla ja oikea oikealla. Keskimmäinen griini on 15. väylän. Haastava 15. väylä on par 3, jossa pitää lyödä veden yli reilusti korotetulle griinille. Seuraavana päivänä tälle griinille pelataan oikealta veden yli.
Ei ole helpon näköinen tämäkään par 3, 17. väylä. Niemessä olevaa griiniä ympäröi bunkkeri. Highland Hutissa otettiin oluet odotellessamme viimeisiä pelaajia lenkiltä. Valley Course pilkottaa klubin edessä puiden välistä ja vaikuttaa selvästi tasaisemmalta.

Keskiviikko 23.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.9 astetta. Päivi oli kanssani aamiaisella 7.30, vaikkei lähtenytkään pelaamaan. Pera ja Satu olivat viimeistä päivää Pattayalla, joten hekin pitivät vapaapäivän. Lek tuli hakemaan 8.15 ja mukana olivat Tumppi ja Upi. Timo haettiin vielä ja suunnattiin Bang Sarayn Recruit Training Centerin kentälle lähelle Sattahipia. Greenfee maksoi 250 bt ja caddy 200 bt 18 reiän kierrokselle. Tämä kenttähän on 9-reikäinen ja sijaitsee armeijan alueella. Pelaamaan päästiin heti ja saatiin kivat caddyt. Kummallakin puoliskolla on eri tiipaikat. Kenttä oli melko kuiva, mutta griinit olivat hyvät. Kentällä oli satoja työntekijöita raivaamassa ja siivoamassa. Osa rakenteli valoja kentälle. Koko kierros kesti 4 tuntia. Kunnon pukeutumis- ja pesutiloja ei vieläkään ole, mutta greenfeekopin ja sen yhteydessä olevan pienen proshopin viereen on rakennettu pieni ravintola. 1. tiin vierellä on edelleen baari samoin kuin kentällä 3. ja 6. reiän jälkeen.

Bang Saray Recruit Training Center 23.11.11
Timo odottelee caddyja Recruit Training Centerin klubin edessä. Ykköstiin baari on pysynyt entisellään pikkupatsaineen. Yhden griinin vierellä oli tällainen käärme, jonka henkilökunta listi.
Olemme saapuneet 4. väylälle, joka on 180-metrinen par 3. Timppa puttaa 5. väylän suurella ja hyvällä griinillä. Veden takana näkyy 7. väylä, joka on par 5.
7. tiin vierellä olevalla kioskilla pidettiin pieni tauko. Nyt on vuorostaan Tumppi puttaamassa 7. griinillä. 9. tiin vieressä porukka valmisteli kentän valaisemista.
Tällä kentällä olemme yleensä saaneet iloiset ja hyvät caddyt. Toisella kierroksella tämä väylä 15 on par 5, kun se on ensimmäisellä par 4. Tässä rakennuksessa on toimisto ja pro shop, takana näkyvässä baari.

Hotellille ajettiin hikisinä. Huoneessamme olivat Päivin lisäksi Pera ja Satu tavaroineen valmistautumassa pois lähtöön. Kävin suihkussa ja sitten tehtiin pieni kävelylenkki ja käytiin GT:llä Vivianissa. Sitten poikettiin Tuktan toimistolla, mutta hän oli viereisessä pedikyyriputiikissa, jossa Tumppi oli pukilla hoidossa. Syömässä käytiin vieressä sijaitsevassa Sam's Mexican Restaurantissa, jossa soi netin kautta kantrimusiikki. Timo tuli myös sinne syömään. Sen jälkeen mentiin hotellille ottamaan jäähyväismaljat ja Timo oli mukana. 19.00 Satu ja Pera saatettiin taksiin matkalle kohti koti-Suomea. Hotellin henkilökuntaakin oli halaamassa lähtijöitä. Baarissa otettiin oluet ja katselin koneelta sähköpostit. Timppa istui sitten meillä vielä tunnin verran.

Päivän ylin lämpötila oli 33.9 astetta.

Pattaya 23.11.11
Nyt ollaan Sadun ja Peran kanssa heidän viimeisellä lenkillään Jomtien 2nd Roadilla, jossa jalkakäytävät eivät vielä ole kunnossa. Kaksi suomalaisten suosimaa golfravintolaa vierekkäin, Menuet ja Vivian. Menuetissa oli usein enemmän porukkaa. Sam's Mexican Restaurant on hieman piilossa sivukadulla, jossa on myös Tuktan matkatoimisto Number One Travel.
Peran ja Sadun lähtöilta on koittanut ja meksikolaisravintolassa nautittiin yhteinen ateria. Aurinko laskee Pattayan lahdella 17.50 ja se tapahtuu hyvin nopeasti. Aurinko muuten nousi 6.20. Hotellimme ystävällinen virkailija oli saattamassa Satua ja Peraa pitkälle kotimatkalle.

Torstai 24.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.1 astetta. Aamulla 7.30 mentiin aamiaiselle. Pääkasööri oli taas paikalla ja tullut tsekkaamaan japsiryhmän ulos 6.30. Hän oli töissä edellisen päivän ja sitä edeltävän yön. Pitkiä työvuoroja! Lek tuli 8.00 kyydissään Antti, Seija ja Timo. Me hypättiin mukaan ja haettiin vielä Tumppi. Upi ei nyt lähtenyt pelaamaan. Suuntasimme ilman ennakkovarausta Treasure Hill Country Clubille, joka on melko kaukana. Pelaamaan pääsy ei tuottanut ongelmia. Greenfee oli 750 bt, caddy 300 bt ja auto Päiville 500 bt. Seija ja Päivi menivät edeltä ja kaikki aloitettiin 10. tiiltä, kuten useimmiten tällä kentällä. Remonttia oli aika paljon käynnissä kentällä. Useita tiipaikkoja oli uusittu eivätkä vielä olleet käytössä. Kastelu oli päällä eri puolilla kenttää. Kaikki viittasi siihen, että joku isompi kisa oli tulossa. Kentällä oli auki vain yksi kioski, jonka ohi kyllä mentiin monta kertaa. Tarjolla oli vain Heineken- ja Asahi-olutta limsojen lisäksi. Syömistä ei kioskilla ollut. Griinit olivat erittäin nopeat ja tuottivat vaikeuksia. Tuulikin oli melko kova. Tumpilla jäi kierroksella pallo ylös palmun haarukkaan ja näkyi maahan asti. Kierros kesi 4.5 tuntia ja naiset ohittivat 4 ryhmää ja pelasivat varmaan alle 4 tunnissa. Antti oli aluksi naisten mukana, mutta tuli sitten miesporukkaan kävelemään ja kuvailemaan. Pelin jälkeen istuttiin hetki klubilla ja ajettiin sitten tienhaarasta n. 500 metrin päässä olevaan "koirabaariin" Tumpin toiveesta. Mielenkiintoinen paikka! Tumppi tarjosi oluet kaikille ja baarissa oli kolme koiraa makoilemassa ja nuuskimassa.

Treasure Hill 24.11.11
Treasure Hill siistiytyy vuosi vuodelta ja kanttää kunnostetaan kovasti. Tulokset näkyvät. Kentän puoleinen piha on ollut aina hyvin siisti ja kentälle on kiva tulla pelaamaan. Timppa on joutunut pienoisiin ongelmiin tuettujen palmujen taakse griinin tuntumassa.
Onpahan Tumppikin löytänyt haasteellisen paikan melkein väylältä. Ryhmämme on päässyt griinille väylän vesisuihkujen seasta. Timo avaamassa mielenkiintoista väylää veden ja puskien yli.
Tumppi etsii palloaan, mutta se on vasemmalla olevan palmun latvassa, josta vähän pilkotti. 7. väylä on mielenkiintoinen par 5, jossa vettä on molemmin puolin. Suunnan otto mietityttää. Peli on ohi ja varjoisalla terassilla kylmä olut maistuu. Tänne kyllä tullaan taas uudestaan.

Hotellilla oltiin 15.30 ja keitettiin heti kahvit. 18.00 kokoonnuttiin koko jäljellä oleva porukka JP Houseen, jossa otettiin GT:t. Sitten mentiin 9 hengen porukalla torin taakse "risubaariin", jolla nimellä tämä Nok Restaurant tunnetaan. Ruoka oli hyvää ja halpaa. Wieninleike maksoi 130 bt. Paikka tuntui olevan suomalaisten suosiossa. Tukta ja Tak olivat myös mukana. Ruuan jälkeen otettiin vielä oluet Antin toiveesta torin vieressä Sexy Girl Barissa. Sitten mentiinkin jo hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 32.3 astetta.

Pattaya 24.11.11
Caddyt odottelevat vielä uusia asiakkaita, vaikka on jo iltapäivä. Tästä huomaa, mistä koirabaari on saanut kutsumanimensä. Suurin koira vaikutti mukavalta ja seurasi tarkkana tapahtumia.
Koirabaarin yhteydessä on myös kyläkauppa. Tumppi on taas kertonut mukavan jutun ja Tuktaakin huvittaa. Ryhmämme ruokailemassa risubaarissa, joka on hyvä löytö.

Perjantai 25.11.11 Yön alin lämpötila oli 23.7 astetta. Aamiaiselle mentiin 7.00, mutta pelaamaan lähdettiin vasta 9.00. Lek oli lähtenyt hakemaan Aria ja Eevaa lentokentältä ja Pin tuli hakemaan meidät. Seija ja Timo olivat jo kyydissä ja vielä haettiin Tumppi ja Upi mukaan. Suuntana oli nyt Eastern Star Country Club. Matka kesti 40 minuuttia. Greenfee oli 1000 bt, caddy 300 bt ja Päivin auto 600 bt. Ykköstiillä oli melkoinen ruuhka ja pelaamaan päästiin reilun puolen tunnin odotuksen jälkeen. Timppa pelasi Päivin ja Seijan kanssa edeltä ja me Tumpin ja Upin kanssa heidän perässään. 2. väylä on par 3 ja siinä oli yhtä aikaa 4 ryhmää. Kolmannen väylän jälkeen helpotti ja peli alkoi edetä. Kierros kesti kuitenkin yli 5 tuntia. Kenttä oli hyvässä kunnossa kuten yleensä, mutta peli ei oikein sujunut ja minulle tuli reissun heikoin kierros.

Oluiden jälkeen palattiin hotellille ja vein taas pyykkejä pesulaan. Nyt kantapesula oli kiinni, joten vein viereiseen pesulaan, jolla oli nimi vain thain kielellä. Hotellissamme asunut australialainen kaveri suositteli sitä ja niin se sai uuden asiakkaan. Kahvien jälkeen pidettiin normaali lepohetki. Syömään mentiin Vivianiin ja Timokin ilmestyi sinne. Ruuan jälkeen poikettiin apteekissa ja kaupassa ja mentiin hotellille.

Päivän ylin lämpötila oli 30.9 astetta, joka oli reissun alin maksimilämpötila.

Eastern Star 25.11.11
Päivin kanssa odoteltiin kyytiä kentälle hotellimme edessä. Ykköstiillä oli ruuhkaa ja jouduimme odottamaan reilun puoli tuntia. Ensimmäinen väylä griiniltä tiille päin katsottuna. Vesieste ei näy tiille.
Tällaisia kapealta näyttäviä väyliä, joissa on vettä pitkän matkaa, on Eastern Starissa useita. Timppa odottelee lyöntivuoroaan 9. tiillä. Timo pelasi naisten kanssa, koska meitä oli kuusi. Upi miettii lyöntilinjaa 10. väylällä, jossa on myös vesi kiusana koko matkan tiiltä griinille.
Kentän reunalla on useita upeita kämppiä, joista puheiden mukaan yhden omistaa Taksin. 13. väylä on par 3, joka on mielestäni kentän komein väylä. Mittaa on vain reilut 140 m, mutta haastetta riittää. 14. väylän tii näkyy kivasti 13. griinille. Vesi on golfkentällä tärkeä elementti ja se antaa iloa silmälle.
Tumppi ja Upi kävelevät määrätietoisesti 15. väylällä, jonka vierellä on myös komeita asumuksia. Kenttä on hyvin tasainen, palmuja ja bunkkereita on paljon ja osa niistä on melko suuria. Eastern Stariin on rakennettu kiva labyrintti pensaista 17. griinin ja 18. tiin välille.

Lauantai 26.11.11 Yön alin lämpötila oli 24.5 astetta. Taas mentiin aamiaiselle 7.00 ja saatiin listan mukaan syötävää. Lek tuli 7.30 ja Timo oli kyydissä. Lisäksemme tuli vielä Tumppi mukaan ja ajettiin Plutaluangiin. Siellä ei ollut ruuhkaa ja nyt pelattiin East ja North. Tumpilla oli entinen tuttu caddy ja minulla 141 Am, joka osoittautui hyväksi ja mukavaksi. Päivi ja Timo ajelivat autolla ja Tumpin kanssa käveltiin. Peli eteni sujuvasti. Puolivälissä Tumpin jalka oli taas kipeytynyt, joten otettiin auto meillekin. Se maksoi 9 reiälle 300 bt. Kierros kesti 4 tuntia ja Timpan kanssa pelattiin hyvin. Minulla tulos oli 42 + 40 = 82 ja Timpalla 87. Ravintolassa syötiin kaa pad kungit/gait ja sitten palattiin hotellille.

Hain pyykit pesulasta ja hinta oli 175 bt ja nyt oli kunnon englanninkielinen erittely mukana. Miehellä oli aiemmin vain thainkielinen listaus. Hinnat olivat kuitenkin suurin piirtein samat. Sitten keitettiin kahvit ja katseltiin hiihtoa Rukalta Eurosportilta. 18.30 lähdettiin rahanvaihdon kautta Vivianiin, jotta otettiin parit GT:t. Timppa oli siellä jo odottamassa ja juttelemassa Somin kanssa. Sieltä lähdettiin kävelemään Beach Roadia pitkin ja mentiin syömään Opal House-ravintolaan, jonne Seppälätkin ilmestyivät. Ruokailun jälkeen poikettiin thaikuppilassa Soi 3:lla, jonka jälkeen kävin ostamassa vettä tutusta kulmapuodista. Timppa meni hierontaan, Seppälät kämpilleen ja me Nirvanaan.

Päivän ylin lämpötila oli 31.7 astetta.

Plutaluang 26.11.11
East 1:llä jouduttiin taas hieman odottelemaan lähtövuoroamme. Timppa pelasi väylät lyhyempänä, kuten yleensäkin Thaimaassa. Griinit olivat todella hyvässä kunnossa, kuten tässäkin East 6:lla.
Klubin lähellä South 2:lla on saarigriini, jonne johtaa kiva puusilta. Tumpin vakiocaddy 276 ja minun caddy Am 141 olivat hyviä ja kivoja. Näkymä South 4:n tiiltä taakse päin kioskille, oikealla South 6:n griini.
Nyt puttaillaan jo South 6:lla ja Päivikin on päässyt veden yli. South 7:n tiin vieressä on paikallinen baari, josta caddyt hakivat syömistä. South 8:n griini on ylhäällä ja sen takana Plutaluangin vanha klubitalo.
South 9 on kiva vanhan klubin edestä alamäkeen pelattava par 4, jossa griinin edessä on vesieste. Kentällä on kivasti korkeuseroja. Klubilta näkyy muutama väylä kivasti, kuten tämäkin South 2, jonka griinin takana olevaa logoa ei griiniltä yleensä huomaakaan. Plutaluangin klubitalon alueella on paljon kivoja yksityiskohtia, kuten tämäkin patsaslauma kivikon keskellä. Näitä ei aina huomaakaan.

Sunnuntai 27.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.2 astetta. Nyt mentiin aamiaiselle vasta 9.00, koska oli sunnuntai ja golfista vapaa päivä. 11.30 lähdettiin kävelemään Jomtien Plazalle, josta Timppa tuli mukaamme ja hypättiin lavataksiin. Lavataksi jäi Pattaya Klangille eikä mennyt pitemmälle. Toisella taksilla ajettiin 2nd Roadia jonkin matkaa ja hypättiin pois Tropical-hotellin kohdalla, josta käveltiin Soita pitkin Pattaya Sports Clubille. Sieltä käytiin ostamassa 700 bt:n voucherit Pleasant Valleyyn. Sitten mentiin oluelle rangen baariin ja siellähän Seppälätkin istuivat, koska olivat samoilla asioilla. Siitä mentiin sitten 3rd Roadille, josta otettiin lavataksi, jolla ajettiin Thepprasitin Lotukseen. Kyyti maksoi 200 bt ja se ajoi Sukhumvit Roadin kautta. Ostosten jälkeen ajettiin takaisin hotellille ja lavataksi otti 150 bt. Timo tuli meille kahville.

Myöhemmin käytiin hotellimme vastapäätä kynsi- ja jalkahoidossa. Päivin kynsien hoito maksoi 50 bt ja minun jalkojen hoito 150 bt. Sitten mentiin apteekin kautta Timon kanssa syömään Surf Kitcheniin, joka tuntui olevan seudun suosituimpia ravintoloita ja oli myös hyvä. Paluumatkalla poikettiin vielä Vivianissa GT:llä. Jomtien Plaza Condon vastapäätä sijaitsevasta kiinalaisesta marketista ostettiin 2 litran punaviinipullo, joka maksoi 465 bt. Sitä maisteltiin sitten hotellillamme.

Päivän ylin lämpötila oli 31.7 astetta.

Pattaya 27.11.11
Pattayalla 2nd Roadin ja 3rd Roadin välissä on useita kivan näköisiä rakennuksia, tässä yksi. Samalla alueella on myös tämä Hollywood Pattaya, jossa järjestetään erilaisia tilaisuuksia. Pattaya Sports Clubin viereisen rangen baarissa käytiin ottamassa virvokkeita.
Pattayan kohdalla on Sukhumvit Roadin ajoratojen välinen alue tehty siistiksi ja sitä hoidetaan hyvin. Outlet Mallin viressä sivukadulla on iso golfliike, josta ei kuitenkaan löytynyt vasurimailoja kuin muutama. Pikkubaarissa Soi 3:lla käytiin ottamassa pienet ja selviteltiin päivien tapahtumia.
Soi 3:lla löytyy pieni pala viidakkoa. Kai tuossakin surkeassa kyhäelmässä joku asuu. Tämä lammikko on aivan Soi 3:n ja Soi 2:n välissä, mutta sitä ei helposti huomaa. Surf Kitchenin yhteydessä on myös hierontapaikka, kuten yleensäkin joka puolella.