9. Golfmatka Pattayalle Thaimaahan
11.11.-04.12.2011, osa 3

Osa 1 Osa 2 Osa 3

Seikkailu jatkuu ...

Maanantai 28.11.11 Yön alin lämpötila oli 25.1 astetta. Aamulla herättiin 6.00 ja saatiin aamiainen 7.00. Pin tuli 7.30 ja kyydissä olivat jo Tumppi ja Upi. Päivin kanssa hypättiin kyytiin ja haettiin Timppa ja Seija. Matka Pleasant Valleyn kentälle kesti 40 minuuttia. Pelaamaan päästiin heti ja pelaajia oli vähän. Kierros kesti vain 3h 40 min, naisilla ja Timpalla 3h 30 min. Peli meni aika hyvin ja birkkujakin tuli. Pin osti paluumatkalla Lekin tapaan vitamiinijuomat ja hotellilla oltiin hyvissä ajoin.

Pleasant Valley 28.11.11
Pleasant Valleyn 18. väylä tule veden reunaa pitkin klubin eteen, kuten pitääkin. 3. väylältä kuvattu 4. väylä on komea lyhyt par 4, jossa hyvä lyönti kantaa lähelle griiniä. Välillä jouduttiin vähän odottelemaan, mutta caddyillä oli retkituoleja taukoja varten.
Tumppi puttaa ja Upi suunnittelee 9. griinillä, joka on komean kokoinen ja hyväkuntoinen. 10. griinin takana näkyvät komeat kukkulat, jotka reunustavat myös Khao Kheowia. Tumppi puttaa 11. griinillä. Kuvassa näkyvää vettä pitää varoa avauksessa.
Klubitalo näkyy hyvin 12. griinille. Kenttä on uusi ja se kyllä näkyy. Kivasti muotoiltuja bunkkereita on tämän griinin ympärillä. Upi avaamassa haastavalla päätösväylällä, joka on par 5.

Vein pyykit taas pesulaan ja keitettiin kahvit rutiininomaisesti. Iltapäivällä mentiin käymään Timolla Jomtien Plaza Condotelin 27. kerroksessa. Sitten ajettiin lavataksilla Mike-tavaratalolle, jossa myyjillä ei ollut yhtään myynti-intoa. Niinpä mentiin syömään vanhaan tuttuun 2nd Roadilla sijaitsevaan Ruen Thai-ravintolaan, joka on sisustukseltaan erittäin viihtyisä. Ruuan jälkeen käytiin Pikku-Mikessa ostoksilla. Siellä sentään löytyi myyntihaluja. Sitten käveltiin Walking Streetiä pitkin Windy Gardeniin GT:lle. Siitä mentiin Siam Bayshoren kautta 2nd Roadille ja ajettiin Vivianiin. Sitten olikin jo aika mennä hotellille valmistautumaan seuraavaan päivään.

Päivän ylin lämpötila oli 31.9 astetta.

Pattaya 28.11.11
Näkymä kaakkoon Jomtien Plaza Condon 27. kerroksesta. Oikeassa reunassa ylhäällä näkyy condot, jossa Tumppi ja Upi asuivat. Näkymä alas Thappraya Roadille päin. Puun luona sijaitsee Vivian ja vasemmassa ylänurkassa View Talay 2:n condot. Rannan lähellä on kadun varressa matalampia taloja, mutta heti niiden takana taas korkeita condoja ja hotelleja.
Jomtien Plaza on kiva aukio rannan tuntumassa ja siinä parveili elektronisten lelujen kauppiaita iltaisin. Jomtien Plaza Condotelinn 5. kerroksessa on kiva puistoterassi ja tietysti uima-allas, joka ei ihan tähän näy. Ruen Thai on kiva ravintola 2nd Roadin tuntumassa keskustassa. Ravintolassa on tanssiesityksiä iltaisin.
Tässä sovitetaan shortseja Pikku-Miken putiikissa, josta ei sovituskoppia löydy. Pimeys on saapunut kävelykadulle, mutta vielä ei suurta tungosta ole, koska on melko aikaista. Siam Bayshoren oven edessä on kiva allas. Aulassa näkyy seisomassa tuttavamme Tom.

Tiistai 29.11.11 Yön alin lämpötila oli 24.8 astetta. Herätys oli jo 6.00. koska oltiin menossa hieman kauemmaksi pelaamaan. Aamiaiseksi saatiin teetä, kahvia ja paahtoleipää, joita paikalla oleva henkilökunta laittoi. Kokki tuli töihin vasta 7.00. Lek tuli 7.20 mukanaan Tumppi ja Upi. Timppa, Seija ja Antti haettiin myös mukaan. Alun perin piti Pinin tulla kuskaamaan meitä, mutta hän ei ole käynyt koskaan Bangpakong Riverside Golf Clubilla, jonne nyt oltiin menossa eikä luottanut suunnistustaitoonsa. Matka kesti vähän reilun tunnin, vaikka melkein koko matka ajettiin moottoritietä. Nyt kerättiin jo tiemaksujakin. Kentällä oli tarjous 1450 bt, johon kuului greenfee, caddy ja auto jokaista pelaajaa kohti. Antti pääsi mukaan maksamalla 750 bt. Hole in One-taulua kyseltiin, mutta sitä ei klubilla ole, vaan tiedot löytyvät koneelta. Hannu Hintikkahan teki seurassamme holarin täällä 2004. Kenttä on täysin tasainen, vettä aika paljon ja hyvässä kunnossa. Griinit oli jyrätty, joten olivat aika nopeita. Jyräystä tehtiin pelimme aikana. Kierros kesti 4 tuntia. Päivi ja Seija pelasivat kahdestaan ja paljon meitä nopeammin, koska meitä oli ryhmässä neljä. Klubilla syötiin taas kevyet ateriat oluen kera ja takaisin Jomtienilla oltiin 15.30.

Bangpakong 29.11.11
Bangpakongin klubitalo on suuri ja tyylikäs ja piha kaunis. Pihaa koristaa komea pieni värikäs puisto. Tälläkin kertaa pakettiin kuului golfautot ja tässä ollaan lähdössä.
Porukkamme hauskat caddyt olivat ryhmäkuvassa. Tumppi odottelee, että Upi ja Timppa ovat omansa lyöneet. Griinejä jyrättiin oikein kunnon vanhanaikaisella jyrällä.
Timppa alkaa puttamaan ja Tumppi pelleilee caddyjen kanssa. Tumppi odottelee, että Upi ja Timppa ovat omansa lyöneet. Kuten kuvasta näkyy, kenttä on hyvin tasainen ja vettä paljon.
12. väylä seuraa lammen rantaa ja vesi yltää griinin lähelle asti. Tämä 13. väylä on se, missä Hintikan Hannu teki holarin 2004. Taas on päästy yhdellä vesiväylällä puttailemaan.
Komeita, hyväkuntoisia ja nopeita olivat griinit Bangpakongissa. Viimeinen väylä on viimeistä vedenylitystä vaille valmis. 18. griini kuvattuna klubin terassilta, josta näky on kaunis.

Levon jälkeen hain pyykit ja sitten lähdettiin Päivin kanssa syömään. Ensin käytiin kuitenkin nettikahvilassa postit lukemassa ja katsomassa uutisia kotimaasta. Sitten mentiin Surf Beach-ravintolaan syömään thaiateriat.

Päivän ylin lämpötila oli 32.5 astetta.

Pattaya 29.11.11
Surf Beach-ravintolassa oli hyvin tilaa. Ulkopuoleltakin katsottuna ravintola oli siisti. Tämänkin ravintolan yhteydessä on hotelli.

Keskiviikko 30.11.11 Yön alin lämpötila oli 24.7 astetta. Herätys oli 5.45, sillä taas oli aikainen lähtö. Huoneessa keitettiin kahvit ja otettiin pientä palaa. Ravintolassakin saatiin kahvit/teet ja paahtoleipää. Lek tuli 7.05 Tumppi kyydissään. Timppa tuli myös mukaan ja neljästään ajettiin Bangprahan. Se on niin kaunis ja hyvässä kunnossa oleva kenttä, että siellä tekee mieli pelata useamminkin. Ennen oli vastaava kenttä Khao Kheow, mutta nyt se oli hinnoitellut itsensä ulos peliohjelmastamme, sillä greenfee oli alennuksen kanssa 1400 bt. Phoenixin kohdalla oli hieman sama juttu, sillä arkigreenfee oli 1700 bt. Tosin se sisälsi lisäksi caddyn ja auton. Bangpran greenfee oli Päiville 1000 bt ja meille muille 1100 bt. Päivi otti taas auton. Nyt aloitettiin peli 1. tiiltä. Kierros meni sujuvasti, mutta ilman birkkuja. Pusai käkät (vanhat ukot) antoivat palloille kyytiä ja caddyillä oli hauskaa. Kierros kesi 4 tuntia ja hotellilla oltiin taas ajoissa.

Kahvin jälkeen lepäiltiin ja sitten Päivi kävi hieronnassa ja minä katselin golfia. Sitten lähdettiinkin syömään kahdestaan Golden Sand-ravintolaan. Sieltä käveltiin Vivianiin, jossa istuivat tutut suomalaiset.

Bangpra 30.11.11
Bangpran kentälläkin on aika paljon vettä komistamassa, kuten tässä 2. väylällä. Timo tykkää poseerata kukkien keskellä, joita täältä kyllä löytyy. Kameran eteen sattui pieni värikäs lintu. Turha kysyä, mikä!
Tässäkin on griinin edessä vesi, kuten hyvin monella Bangprassa. Päivi avaamassa 8. väylällä ja pääsi kyllä hienosti yli veden. Tumppi puttaa 8. griinillä ja 9. väylä näkyy veden takana.
Päivi on 12. tiillä taas lyömässä hienosti griinille ja teki parin. Tumpin avaus oli vino 13. väylällä, mutta kyllä tuosta griinille saa. Ei niin pröystäilevä klubitalo on kaikin puolin hyvä ja hieno.

Torstai 01.12.11 Yön alin lämpötila oli 24.8 astetta. Herätys oli taas 5.45 ja aamiaiseksi saatiin tuttuun tapaan kahvia/teetä ja paahtoleipää, jota nyt valmisti yövahti. Lek tuli 6.30 Seijan ja Timpan kanssa. Sitten poimittiin Tumppi ja Upi condolta, joten meitä oli taas mukana kuusi pelaajaa. Nyt ajettiin St. Andrews 2000:n klubille ja pelattiin uusi Silky Oak Country Club. Greenfee oli vain 800 bt, mutta caddy 300 bt ja auto jokaiselle á 600 bt lisäsi hintaa. Mutta kyllä kannatti! Kenttä on mielenkiintoinen ja aivan uudentyylinen kenttä. Siinä on periaatteessa 9 reiän lenkki ja reiät 10-18 menevät etulenkin väylien vieressä. Kaikilla väylillä on omat tiipaikat ja omat griinit, mutta joillakin väylillä osa fairwaytä on yhteinen. Kenttä oli erinomaisessa kunnossa, mielenkiintoinen, paljon korkeuseroja ja vettä. 1. tii on 1.3 km:n päässä klubilta, joten auto on ihan tarpeen. Kioskeja on vain yksi, joka on oikeastaan ravintola. Se sijaitsee 4. väylän jälkeen komeasti mäen rinteellä ja näköalat ovat mainiot. Etuysi pelattiin vihreille griineille ja toinen puoli punaisille. Viereen ollaan rakentamassa 9 lisäväylää ja konsepti on todennäköisesti sama eli lopputuloksena kompleksissa tulee olemaan 4 kenttää. Kierros kesti vain 3h 40 min. Pelin jälkeen syötiin klubilla ja hotellilla oltiin jo 13.00.

Silky Oak 01.12.11
Klubitalolle on ilmestynyt St. Andrews 2000:n ja Green Valleyn rinnalle kolmas kyltti: Silky Oak. Ja lisää näkyi olevan tulossa. Silky Oakin ensimmäisellä väylällä näytti aamusumussa veden ylitys aika pitkältä. Hyvin kuitenkin kaikilta onnistui. 2. väylä on par 5 ja sekin joudutaan avaamaan veden yli. Onneksi väylä on leveä, koska se on yhteinen 11. väylän kanssa.
4. väylä on aika vaativa par 4, jossa vesi on ylitettävä kaksi kertaa. Lammen takana rinteessä näkyy kentän ainut baari. Baarista on hyvä näköala kentälle. Tässä näkyy 13. väylän griini ja osa 10. väylää. Takana vasemmalla on St. Andrews 2000. Tämä on puolestaan 4. väylä, josta on vielä melkoinen nousu baarille. Sää oli vielä hieman sumuinen, koska kello oli vasta 8.45.
Kuvan keskellä on 14. väylän griini. Tämän par 3:n tiipaikka näkyy siitä oikealle. Etuysin vastaava eli 5. reikä on vain 80-metrinen par 3, jossa alamäkeen löi helposti pitkäksi. Tässä näkyvät 8. väylä vasemmalla ja 17. väylä oikealla. Vettä riittää molemmille.
8. väylä on par 5, jossa löin avaukseni tähän bunkkeriin. Matkaa griinin keskelle on 150 metriä. Jotenkin onnistuin saamaan kakkoslyönnin 3 metrin päähän reiästä. Upin avaus 10. väylällä on juuri lähtemässä veden yli. Tämäkin on par 4, kuten 1. väylä, mutta tässä on molemmilla oma väylänsä ja griininsä tiipaikan lisäksi. 13. väylän tiipaikka on saaressa ja nyt käytetään 4. väylää avauslyönnin kohteena. Sitten joudutaankin pidempään veden ylitykseen griinille yritettäessä. Mielenkiintoinen reikä!
Tässä ollaan matkalla 16. griiniltä 17. tiille. 8. ja 17. väylän takana näkyvät uuden kentän rakennustyöt. 18. tiiltä näkyvät parkolmosten 6. ja 15. väylän griinit sekä kukkula, joka kierretään. Mielenkiintoinen kierros on ohi ja välipala lisukkeineen maistuu tällä hienolla klubilla.

Päivi meni jalkahoitoon ja minä katselin taas golfia. Kun Päivi palasi, mentiin kävelylenkille Jomtienin rantaan. Siellä olivat vesiskooterit harjoittelemassa viikonlopun MC-kisaa varten. Aurinko laski 17.50 hyvin nopeasti ja sain siitä muutamia kivoja kuvia. Sitten mentiin syömään Jomtien Plaza condon alakerrassa olevaan Dal Drago Il Restoro-pizzeriaan, jossa pizzat maksoivat 300 bt, mutta olivat suuret, ohutkuoriset ja hyvät. Singha maksoi 80 bt, joten mitenkään halpa ei tämä paikka ollut. Ruuan jälkeen palattiinkin suoraan hotellille.

Pattaya 01.12.11
Tällaisia pallomyymälöitä on melkein jokaiselle golfkentälle johtavan tien varressa. Jomtienilla järjestettiin tulevana viikonloppuna vesiskootereiden Maailman Cupin kisa. Tässä katsomo. Jomtienin rannalla aurinko alkoi laskea vauhdilla Siamin lahden taakse 17.41.33.
Aurinko alkaa hipoa jo meren pintaa 17.47.17. Nyt alareuna on saavuttanut pinnan 17.48.07. Puolet auringosta on jo piilossa 17.49.12.

Perjantai 02.12.11 Yön alin lämpötila oli 23.7 astetta. Herätys oli aamulla 6.15 ja 7.00 oltiin aamiaisella. Nyt oli kokkikin paikalla ja saatiin kunnon aamiainen. Lek tuli 7.35 ja kyydissä olivat Seija, Antti ja Timo. Tumppi ja Upi tulivat condoltaan ja nyt suunnattiin kohti Rayong Country Clubia. Greenfee oli 550 bt ja caddy 300 bt. Autoja ei ollut, sillä korealaiset olivat varanneet kaikki autot. Päivikin joutui näin kävelemään ja hyvin kuulemma meni. Caddyt olivat kertoneet naisille, että eivät tykkää yhtään korealaisista. Heillä on tapana ottaa auto ja yksi caddy kahta pelaajaa kohti ja pelaavat usein vain 9 reikää. Joskus väyliä pelataan epämääräisessä järjestyksessä. Kenttä ei ollut kovin hyvässä kunnossa ja väylillä oli kastelun aiheuttamia lätäköitä, mutta griinit olivat kuitenkin aika hyvät ja nopeat. Bunkkerit oli hoidettu huonosti, mutta ovat ne huonommassakin kunnossa tällä kentällä olleet. Korealaisia oli paljon, mutta pääsimme lähtemään ennen paria ryhmää, koska meillä oli varattu aika. Kioskeja oli kentällä kaksi ja lisäksi 1. tiin lähellä yksi. Kierros kesti kaikesta huolimatta vain 3h 40min, joten hyvissä ajoin ehdittiin taas hotellille. Ehkä ei ihan lähivuosina tarvitse palata tälle kentälle.

Rayong Country Club 02.12.11
Ykköstiillä saimme hetken aikaa odotella, koska korealaisia oli menossa kentälle. Kenttä ei ollut kovin hyvässä kunnossa, varsinkaan bunkkerit, joita on melko paljon. Tumppi antaa merkkausnastan takaisin caddylle 2. griinillä. Griinit olivat melko hyvät.
Vettä oli joillakin väylillä ja se paransi kentän näköä oleellisesti. Yleisilme kentällä oli kuitenkin kuivuudesta johtuva nuhruisuus. Tässäkin on kiva väylä, koska vettä on kiusana griinin lähellä.
Tämä par 3 on melko pitkä ja haastava, onneksi griini on suuri. Kyllähän kentältä komeitakin näkymiä löytyy, mutta ei kovin paljon. Tasaisia puitten ja heinikon reunustamia väyliä on useita.
18. väylä on tasainen par 5 eikä kovin vaikea, kunhan muistaa pysyä poissa puiden luota. Näinhän siinä sitten kävi. Kuva on otettu tiille päin, joten droppia ei voinut välttää. Nyt ollaan klubin edessä odottamassa Lekin tuloa. Sisäänkäynti ei ole silmiä hivelevä.

Ensitöikseni vein pyykit pesulaan ja sitten lähdettiin Päivin kanssa hakemaan silmälasit Pattaya Opticalista. Antti ja Seija olivat siellä samaan aikaan ja kun Päivin laseissa oli vielä viimeistelemistä, käytiin Seppälöiden kanssa oluella vanhassa tutussa baarissa. Puolen tunnin kuluttua kaikki oli kunnossa ja lähdettiin takaisin hotellille. Seppälät ja Timo odottelivat jo JP Housessa. Hain edellisen päivän pyykit pesulasta ja vein ostokset huoneeseen. Sitten mentiin Risubaariin syömään. Siellä oli taas suomalaisia aika paljon syömässä. Paluumatkalla vaihdettiin vielä rahaa ja käytiin kaupassa sekä ostettiin hedelmiä.

Päivän ylin lämpötila oli 31.6 astetta.

Pattaya 02.12.11
Hotellimme iloiset siivoojat aulan tiskillä. Seija ja Päivi odottelemassa JP Housessa. Torilla ei ollut vielä kova tungos, mutta pimeys on jo tullut.

Lauantai 03.12.11 Yön alin lämpötila oli 23.3 astetta. Taas oli aikainen herätys 6.15 ja aamiainenkin saatiin normaalisti jo 6.50 alkaen. Vesiskooterien Maailman Cupin Pattayan kisaan osallistuvan Racing Team 158:n porukka asui hotellissamme ja oli aamiaisella samaan aikaan. 3-päiväinen kisa pidettiin Jomtienilla 2.-4.11. Lek tuli 7.35 Seija ja Timo kyydissään. Me hypättiin mukaan ja haettiin vielä Tumppi mukaan ja suunnattiin Plutaluangiin. Tumppi oli varannut oman caddynsä ja pyysin häntä varaamaan minullekin edellinen caddy 141. Perillä oltiin 8.30 ja caddyt jo klubin edessä odottelemassa. Päivi ja Seija menivät edeltä ja nyt pelattiin vuorostaan West ja North. Westin väylän 2 vasemmalla puolella olevan tien asfaltissa ihailtiin "TUMPPI 08"- kirjoitusta. Kierros kesti n. 3.5 tuntia ja hotellilla oltiin jo 13.50.

Plutaluang 03.12.11
Nirvanan iloinen virkailija Moo saapui motskarilla töihin. Päivi suunnittelee tarkkaan lyöntiään West 1:llä ja Seija tarkkailee. Tumppi on 1. griinin tuntumassa, mutta Timo lähestyy kauempaa.
Tumpin valuun 2008 väsätty nimikirjoitus West 2-väylän tiessä. Tumppi seisoo nimmarinsa vieressä ja ihailee aikaansaannostaan. Kentällä on mielenkiintoisen näköinen Banyan-puu Westin 3. väylällä.
West 4 on helpohko par 4, jolla on mittaa 350 metriä. Timppa lyömässä 5. tiillä ja caddyt odottelevat väylän reunassa. North 1:n vasemmassa reunassa on kuivaa, jossa pallo rullii hyvin.
Toinen mielenkiintoinen puu löytyy North 4:n vasemmalta puolelta hieman ennen griiniä. 9. väylällä vasen puoli on avaukselle parempi, koska pallo ei valu kuvan puun taakse. Kierros on tehty ja Tumpin caddy vettä kärryn varikolle klubin alakertaan.

Hotellissa henkilökuntaan kuuluva Moo kävi tuomassa huoneeseemme meille tekemänsä muistokortin, jossa toivotettiin hyvää matkaa. Kiva ele! Kävin toimistossa tekemässä lähtöselvityksen seuraavan päivän kotimatkalle ja sitten alkoikin pakkaaminen. Kierrokset oli pelattu ja kaikki jouti laittaa pakettiin. Kävin ostamassa muutaman oluen ja hakemassa pyykit. Seija, Antti ja Timo tulivat 17.00 tyhjentämään suolapalojen juomien varastojamme. 19.00 lähdettiin porukalla syömään Vivianiin, jossa Tumppi, Tukta, Tak ja Upi jo odottelivatkin. Som oli paikalla ja tuli seuraamme. Hauskaa oli, mutta 21.30 piti lähteä tekemään loppupakkaus aamun aikaista lähtöä varten. Matkalla ostettiin ruusuja hotellin henkilökunnalle.

Pattaya 03.12.11
Uskollinen kuskimme Lek työnsä ääressä ajamassa meitä takaisin Pattayalle. Seija, Antti ja Timo olivat luonamme hotellissa viettämässä reissumme viimeistä iltaa. Som Openin palkinto oli vielä pakkaamatta, mutta Timo värkkäsi siihen suojan Päivin kanssa.
Matkalla Vivianiin Timo innostui ostamaan ruusuja katukauppiaalta. Koko loppureissumme porukka oli kanssamme syömässä Vivianissa. Som ottaa vastaan tilausta Tumpilta ja Tuktalta.

Sunnuntai 04.12.11 Herätys oli jo 4.00, sillä lähdön aika oli koittanut. 4.30 mentiin alas ja Mookin oli saapunut paikalle. Aamiaiseksi saatiin kahvia/teetä ja paahtoleipää. Taksin piti tulla hotellin tilaamana 5.00, mutta sitä ei kuulunut.. Soittelujen jälkeen taksi tuli 5.40. Hotellille oli etukäteen maksettu taksista 1500 bt. Kamat saatiin ahdettua Audiin ja henkilökunnan halattua meitä jäähyväiseksi kotimatka alkoi 5.45. Kuski ajeli 120-130 km/h ja matka Suvarnabhumiin kesti 1h 20min eli kentällä oltiin 7.05. Koska olin tehnyt lähtöselvityksen etukäteen, sujui matkatavaroiden jättö nopeasti ja saatiin liput käteen. Turvatarkastuksessakaan ei ollut ruuhkaa, joten meillä jäi hyvin aikaa aamiaiselle ja ostoksille.

Finnairin Airbus A340-300 oli aikataulussa ja lähti portilta 9.09. Koneita oli lähdössä jonossa ja ilmaan noustiin 9.29. Lento meni valvoen ja maisemia katsellen valoisassa. Yhden elokuvankin ehdin katsoa. Lento kesti 10h 45min ja laskeuduimme Seutulaan 15.15. Tavarat tulivat puolessa tunnissa ja omamme saimme heti miehistön matkatavaroiden jälkeen. Kentältä otettiin taas Airport Taxi, joka velotti meitä matkatavaroiden paljouden vuoksi 3-4 henkilön mukaan 45 €. Tätä käytäntöä ei meille ole aikaisemmin tullut eteen. Golfbägeistä meni siis taas lisämaksua! Kotona oltiin 16.40.

Sää Helsingissä oli pilvinen ja aikaisemmin oli satanut vettä. Lämpötila oli 3 astetta. Ensilumi tuli tiistaina 6.12.

Pattaya - Bangkok - Helsinki 04.12.11
Päivin kanssa jouduttiin odottelemaan lentokentälle vievää taksia. Kaikki tiskin takan työtä tehneet olivat saattamassa meitä aamuvarhain. Suwarnabhumin lentoasemalla oli vielä melko rauhallista.
Lentoasema on melko uusi ja vielä hienossa kunnossa. Palmujakin on sisällä koristeena siistillä lentoasemalla. Lennnon ajan oli koko ajan päivä ja lento kesti melkein 11 tuntia.
Koneessa oli hyvää aikaa katsella Himalajan reuna-alueen vuoria. Himalaja jäi aika kauas, mutta kyllä komeita maisemia silti näkyi. Näitten siipien varassa päästiin hyvin Helsingin synkkyyteen.

Yleistä Nirvana Boutique Suites-hotellista Nirvana on keskitason hotelli, joka sijaitsee aika lähellä rantaa Jomtien Beach Roadin Soi 4:llä. Sijainti on hyvä ja vastapäätä on useita pesuloita ja hoitopaikkoja sekä golfbaari JP House. Ravintoloita on lähellä runsaasti. Hotellissa on melko suuret ja viihtyisät huoneet, joita on kaikkiaan 29 neljässä kerroksessa. Parveke on aika pieni ja tilaa vei vielä suuri viherkasvi, mutta se paransi näkymää ikkunasta. Iso kiviamme ja pyörökivilattia kylpyhuoneessa hieman ihmetyttivät. Vuode oli leveä ja hyvä nukkua. Peittokin oli niin leveä, ettei siitä tarvinnut yöllä taistella. Sängyn ympärillä on ihmeellinen 35 cm leveä astinlauta, johon kolhin jalkani melko pahasti alkuöinä. TV oli hyvä ja kanavia paljon, mm. Eurosport näkyi golfkanavan lisäksi. Jääkaappi on suuri ja huoneessa oli myös keittiö vedenkeittimineen ja leivänpaahtimineen.

Henkilökunta on erittäin ystävällistä. Aamiainen tarjoiltiin 7.30 alkaen, mutta kokki oli melkein aina paikalla jo 7.00 ja heti silloin saatiin jo aamiaista. Buffetia ei ollut, vaan aamiainen valittiin 5 vaihtoehdosta listalta. Golfbägejä saatiin säilyttää toimistossa, joten niitä ei tarvinnut kantaa huoneeseen. Hotellin johtaja on uusiseelantilainen Cleve Harrop, jonka kanssa sovin sähköpostitse alennetun hinnan.

Kaikin puolin olimme tyytyväisiä hotelliin

Nirvana Boutique Suites
Hotellimme julkisivu Soi 4:lle päin. Päästä meni sivukatu Soi 5:lle. Huone oli mukavan suuri ja viihtyisä.
Hotellin nuori vastaanottovirkailija oli aina iloinen. Kokki työmaallaan palveli meitä avuliaasti. Yksi hotellin vartijoista, joka teki vähän kaikkea.
Moo toi meille valmistamansa muistokortin viimeisenä iltana. Aina mukavat siivoojat tukikohdassaan toimistossa. Johtaja Cleve tuli myös kuvaan virkailijoitten kanssa.